بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه رضایت شغلی کارکنان
دانلود پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه در مورد رضایت شغلی
پایان نامه بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان
پایان نامه تاثیر رضایت شغلی بر عملكرد کارکنان

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش مالی

بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملكرد نیروها

(مطالعه موردی:نیروهای آتش نشانی در شهر تهران)

 

 

چکیده : 

این پژوهش با هدف کلی بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملکرد نیروهای عملیاتی در سازمان آتش نشانی شهر تهران انجام گرفته است . و علاوه بر این هدف کلی ، اندازه گیری میزان رضایت ، تعیین عوامل تأثیر گذار بر ضایت شغلی از اهداف دیگر این تحقیق می باشد . برای رسیدن به این اهداف ، از بین نیروهای عملیاتی شاغل در ایستگاههای عملیاتی که بالغ بر 3000 نفر می باشند با استفاده از روش نمونه گیری ساده نمونه ای به تعداد تقریبی 95 نفر انتخاب گردید . لذا این تحقیق از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی بشمار می آید و از نظر روش اجرا با استفاده از پرسش نامه ، به جمع آوری اطلاعات پرداخته شده ، و بعنوان تحقیق توصیفی پیمایشی محسوب می شود و پس از جمع آوری اطلاعات ، با استفاذه از نرم افزا  spss  و آزمونهای r پیرسون و تحلیل رگرسیون به تجزیه وتحلیل داده های جمع آوری شده پرداخته شده و نهایتا” نتایج زیر بعنوان نتایج کلی این تحقیق حاصل شده است .

 

 بین رضایت شغلی و عملکرد با ضریب همبستگی ( 48/0 ) رابطه مستقیم و با شدت متوسط وجود دارد . در بین عوامل مؤثر بر رضایت شغلی عوامل سازمانی ( 72/0 ) بیشترین تأثیر را بر عملکرد دارد . در مرتبه دوم عوامل گروهی ( 52/0 ) و در مرتبه سوم عامل مدیریت مشترک با ضریب همبستگی ( 25/0 ) با میزان عملکرد رابطه دارد . با توجه به ابعاد تشکیل دهنده عوامل فوق ؛ بعد حقوق و مزایا بیشترین تأثیر را در رضایت شغلی و همچنین عملکرد نیروها دارد و کمترین تأثیر مربوط به شرایط کار می باشد .                   

 

 

 

کلمات کلیدی:

شرایط کار

رضایتمندی

رفتارهای سازمانی

کارایی نیروی انسانی

رضایت شغلی و عملکرد

 

 

 

مقدمه: 

مطالعه انگیزش ، رضایتمندی و رفتارهای سازمانی جستجویی است برای پاسخ به پرسشهای بیشمار مشکلات سازمانی ، با توجه به اهمیت عناصر انسانی در سازمانها انجام پژوهشهای کاربردی جهت کمک به فهم چرایی رفتار انسانی توسط مدیران ضروری است .رضایت شغلی بعنوان راهبردی جهت بهبود عملکرد سازمانها مطرح است و بررسی متناوب آن جهت برنامه ریزی مقابله با تغییرات کاهش دهنده آن بکار گرفته می شود . 

زمانی که یک سازمان در مسیر تعالی ، ترقی و پیشرفت گام بر می دارد و به اهداف عالیه خویش دست می یابد که دارای منابع انسانی سالم ، شاداب و با نشاط باشد . بهمین علت گفته شده است که توسعه هر سازمان در گرو توسعه و شکوفایی نیروی انسانی آن سازمان خواهد بود .(خسروی ، 1386 ، 1 ) منابع انسانی با ارزشترین منابع برای یک سازمان محسوب می شود که به تمام فعالیتهای سازمان جهت می دهد و فعالیتهای آنرا عینیت می بخشد. 

 

برای ارائه یک رفتار مطلوب و مورد پسند در راستای اهداف سازمان توسط نیروی انسانی ، بایستی عوامل انگیزشی را شناخت و ابزارهای لازم را توسط مدیران لایق و شایسته بکار برد تا رضایت شغلی ، علاقه ، وفاداری فرد به سازمان و بالندگی کارکنان در محیط کار تحقق یابد . 

 

سازمان آتش نشانی از جمله ارگانهایی است که به افراد جامعه خدمات ارائه می دهد و هم اکنون دارای بیش از 81  ایستگاه عملیاتی در سطح شهر تهران می باشد . ارائه خدمات به همشهریان در مواقعی می باشد که بر اثر حادثه یا آتش سوزی جان و یا مال آنها در خطر است و این هنگامی است که نیروهای آتش نشان در محل حاضر شده و با عملیاتهای مخصوص به اطفاء حریق و یا نجات افراد از حادثه می پردازند و این خود برای نیروهای عملیاتی می تواند حادثه آفرین باشد .از آنجا که نیرو ها در محلی مشغول به کار می باشند که حوادث گوناگون مانند موجهای خروشان به سمت آنها می آید ، لازمه کار آنها رشادت ، شجاعت ، سلامت و انگیزه ای فراوان است تا بتوانند در این چنین محیط وحشتناکی به کار خود مشغول باشند .

 

 از طرف دیگر چون کار این نیرو ها بصورت نوبه ای می باشد و به مدت 24 ساعت در کنار یکدیگر زندگی می کنند باید محیطی برای این افراد فراهم شود تا از هر لحاظ احساس آرامش کرده و نگرانی یا نارضایتی برای آنها ایجاد نشود . چرا که با توجه به مطالعات و بررسیهای دانشمندان نارضایتی بر عملکرد افراد تأثیر گذار است و این نا رضایتی می تواند بصورتهای مختلف بروز کند مانند عدم همکاری در کارهای گروهی در درون ایستگاه ، انجام ناقص فرامین ، غیبت ، جابجایی ، حضور دیر هنگام در محل کار و… و به این ترتیب انجام رسالتی که سازمان برعهده دارد با خدشه مواجه خواهد شد . 

در این تحقیق سعی شده تا ضمن بررسی میزان رضایت افراد از عواملی که بصورت فرضیه ارائه شده تأثیر آنها بر عملکرد ایشان نیز اندازه گیری شود تا بتوان با بهبود آنهاعلاو ه بر افزایش رضایتمندی ، روحیه و شادابی ایشان باعث افزایش عملکرد نیرو ها چه در درون ایستگاه و چه در محیط عملیاتی شد 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده                                                                                                               1

مقدمه                                                                                                               2

فصل اول : کلیات تحقیق 

 

1-1- بیان مسئله                                                                                                5

1-2- هدفهای تحقیق                                                                                           5

1-3- اهمیت تحقیق                                                                                            6

1-4- سؤالات و فرضیه های تحقیق                                                                        8

1-5- مدل تحقیق                                                                                              10

1-6- تعاریف عملیاتی و واژه های کلیدی                                                               10

1-7- روش تحقیق                                                                                            12

1-8- قلمرو تحقیق                                                                                            12

1-9- جامعه و حجم نمونه                                                                                  12

 

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق 

 

بخش اول : رضایت شغلی

2-1-1 : رضایت شغلی بعنوان نگرش شغلی                                                              14   

2-1-2 :  رضایت شغلی و ابعاد آن                                                                          17         

        نظریه فیشر و هانا                                                                                        17                 

        نظریه هاپاک                                                                                              18                                                    

        نظریه گینزبرگ                                                                                          18                                                   

        نظریه جان آر شرمر هورن                                                                           20                                                      

        نظریه ناگی                                                                                               21                                                       

       نظریه لوکه                                                                                                21                                                         

       نظریه هرزبرگ                                                                                         22  

 3-1-2 : نتایج و پیامدهای رضایت شغلی                                                                 23                                                                                                                                                  

2-1-4: نظریه های زیر بنایی رضایت شغلی                                                            26

2-1-4-1 : نظریه های ریز مدل                                                                            28

2-1-4-1-1 : نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو                                                      28

2-1-4-1-2 : نظریه آلدرفر                                                                                  28

2-1-4-1-3 : نظریه نیازهای ـآموخته شده مک کلله لند                                               29

2-1-4-1-4 : نظریه برابری و انتظار                                                                     29

2-1-4-2 : نظریه های درشت مدل                                                                         31

2-1-4-2-1 : نظریه دو عاملی هرزبرگ                                                                 31

2-1-4-2-2 : نظریه طرح هدف                                                                            32

2-1-4-2-3 : نظریه رضایت و بهره وری                                                               33

2-1-5 :  نظریه های رضایت شغلی                                                                       33                                                                                

2-1-5-1 :  نظریه ارزش                                                                                    33                                                                             

2-1-5-2 :  نظریه هالند                                                                                      34                                                                         

2-1-5-3 :  نظریه بریل                                                                                      34                                                                            

2-1-5-4 : نظریه نقشی                                                                                      34                               

       بخش دوم : عملکرد  

2-2-1 : رضایت شغلی و عملکرد                                                                              37 

2-2-2 :  عوامل مؤثر بر کارائی نیروی انسانی                                                          40

2-2-2-1 :  انگیزش                                                                                            40

2-2-2-2 : روابط مدیریت و نیروی انسانی                                                                42

2-2-2-3 : بهسازی و آموزش نیروی انسانی                                                             43      

2-2-3 : روشهای اندازه گیری کارائی                                                                      44 

2-2-4 : مشکلات اندازه گیری کارائی                                                                      45   

2-2-5 : انگیزش و رضایت شغلی                                                                           47

  مدل سنتی                                                                                                        48                                                                           

مدل روابط انسانی                                                                                                49                                                                           

مدل منابع انسانی                                                                                                 49                                                                      

بخش سوم : عوامل اثر گذار بر رضایت شغلی      

2-3-1 : عوامل سازنده رضایت شغلی                                                                      52

2-3-2 :  زمینه پیشرفت و ارتقاء                                                                            54                                                                         

2-3-3 : شرایط فیزیکی کار                                                                                  55                                                                         

2-3-4 :  ماهیت کار                                                                                            56                                                                         

2-3-5 :  حقوق و دستمزد                                                                                     57                                                                        

2-3-6 : سرپرستی                                                                                              59                                                                          

2-3-7 :  همکاران                                                                                              60                                                                        

2-3-8 :  مدیریت مشارکتی                                                                                   61      

                                                                                  

 

بخش چهارم : سابقه پژوهشی          

2-4 : تاریخچه تحقیقاتی رضایت شغلی                                                                     63

 

 

بخش پنجم : آشنایی با سازمان آتش نشانی 

مقدمه 

2-5-1 : تاریخچه وسیر تحول آتش نشانی                                                                  72 

2-5-2 : آشنایی با واحد عملیا ت و نحوه کار نیرو ها                                                    72       

2-5-3 : مردانی که با خطر زندگی می کنند                                                                73                                             

2-5-4 : وظایف و اختیارات سازمان آتش نشانی                                                         73  

                                            

 

فصل سوم : روش تحقیق 

مقدمه 

3-1 :  روش تحقیق                                                                                            76                                                                      

3-2 : جامعه آماری                                                                                           76                

3-3 : حجم نمونه و روش اندازه گیری                                                                    77                   

3-4 :  ابزار جمع آوری اطلاعات                                                                         78                              

3-5 :  روائی و پایائی ابزار سنجش                                                                       81                                

3-6 :  روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات                                                               81  

 

 فصل چهارم : تجزیه تحلیل داده های آماری

مقدمه                                                                                                                             

4-1 : بررسی توصیفی اطلاعات                                                                           85                                                                   

4-2 : رگرسیون و مدلسازی خطی                                                                         98      

4-2-1 : تعیین مدل رگرسیونی عوامل سازمانی و سطح عملکرد                                   99     

4-2-2 :   تعیین مدل رگرسیونی عوامل گروهی و سطح عملکرد                                  101                

 4-2-3 :  تعیین مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی و سطح عملکرد                       103              

4-2-4 :  تعیین مدل رگرسیونی عوامل رضایت شغلی و سطح عملکرد                           103                         

4-3 : فرضیه های فرعی                                                                                    106

 4-3-1 : آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق و مزایا و سطح عملکرد کارکنان                106      

4-3-2 : آزمون همبستگی پیرسون بین ارتقاء پیشرفت و سطح عملکرد کارکنان                107        

4-3-3 :  آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت و سطح عملکرد کارکنان                         108  

4-3-4 :   آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی و سطح عملکرد کارکنان             109 

4-3-5 : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد کارکنان             110

4-3-6 : آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد کارکنان              111

4-3-7 : آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد کارکنان                     112

4-3-8- : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد کارکنان            113    

4-3-9 : آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی  و سطح عملکرد کارکنان114

4-4 : فرضیه اهم                                                                                              115

4-5 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل سازمانی                                          116

4-6 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل گروهی                                          120 

4-7 : بررسی صحت معادله رگرسیون در سبک مدیریت مشارکتی                              124

4-8 : بررسی صحت معادله رگرسیون در کلیه عوامل                                                129

 

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات 

مقدمه                                                                                                               134                                                                                                    

5-1 : نتیجه گیری                                                                                              134  

5-1-1 : نتایج حاصل از فرضیه های فرعی                                                             134       

5-1-2 : نتایج حاصل از فرضیه های اصلی                                                             135      

5-1-3 : نتایج فرعی تحقیق                                                                                  135    

5-2 : پیشنهادات                                                                                               136   

5-2-1 : پیشنهادات کاربردی                                                                                137       

5-2-2 : پیشنهاداتی برای تحقیقات بعدی       

                                                           137           

پیوستها 

پرسشنامه                                                                                                          140

جدول نتایج مربوط به بخش سوم پرسش نامه                                                             147

 نتایج حاصل از اولویت بندی ابعاد مؤثر بر عملکرد توسط نیروها ی عملیاتی                   148

منابع و مأخذ                                                                                                     149 

 

فهرست جداول

جدول (2-1) : نظریه ها و تئوریهای مربوط به رضایت شغلی                                        35                                  

جدول ( 3-1) : ارتباط بین متغیرهای تحقیق و سؤالات تحقیق                                       80

جدول ( 3-2) :شاخصهای متغیر وابسته ( عملکرد )                                                   80

جدول ( 4-1 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب وضعیت تأهل                                    85

جدول ( 4-2 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سن                                                 85                  

جدول (4-3 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب میزان تحصیلات                                 86                 

جدول ( 4-4 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سابقه کار                                         86                    

جدول ( 4-5 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسبداشتن شغل دوم                                    87  

جدول ( 4-6 ) :آماره های توصیفی مربوط به حقوق و مزایا                                         88

جدول ( 4-7 ) :میانگین و انحراف معیار مربوط به حقوق و مزایا                                  88                  

جدول ( 4-8 ) : آماره های توصیفی مربوط به ارتقاء و پیشرفت                                    89

جدول ( 4-9 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ارتقاء و پیشرفت                             89

جدول ( 4-10 ) : آماره های توصیفی مربوط به ماهیت کار                                         90

جدول ( 4-11 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ماهیت کار                                  90

جدول ( 4-12 ) : آماره های توصیفی مربوط به شرایط کار                                         91           

جدول ( 4-13 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به شرایط کار                                  91

جدول ( 4-14 ) : آماره های توصیفی مربوط به همکار                                              92

جدول ( 4-15 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به همکار                                       92

جدول ( 4-16 ) : آماره های توصیفی مربوط به سرپرست                                           93

جدول ( 4-17 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به سرپرست                                    93

جدول ( 4-18 ) : آماره های توصیفی مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                          94

جدول ( 4-19) : میانگین و انحراف معیار مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                    95

جدول ( 4-20 ) : آماره های توصیفی مربوط به عملکرد                                             96

جدول ( 4-21 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط بهعملکرد                                       98

 جدول ( 4-22 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل سازمانی      99     

جدول ( 4-23 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    99       

جدول ( 4-24) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        100        

جدول ( 4-25) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل گروهی         101      

جدول ( 4-26 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    101

جدول ( 4-27 ) : : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                     102    

جدول ( 4-28 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی103

جدول ( 4-29 ) : : نتایج آنالیز واریانس                                                                  103

جدول ( 4-30) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        103 

جدول ( 4-31 )  : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی                           104

جدول ( 4-32 )  : نتایج آنالیز واریانس                                                                  104

جدول ( 4-33) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        105

جدول ( 4-34 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق ومزایا و سطح عملکرد          106  

جدول ( 4-35 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین پیشرفت و ارتقاء و سطح عملکرد      107   

جدول ( 4-36 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت کار و سطح عملکرد             108  

جدول ( 4-37 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی کاروسطح عملکرد     109  

جدول ( 4-38 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد       110

جدول ( 4-39 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد       111

جدول ( 4-40 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد              112  

جدول ( 4-41 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد        113  

جدول ( 4-42) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی و سطح  عملکرد114                     

جدول ( 4-43 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین رضایت شغلی و سطح عملکرد         115       

جدول ( 4-44)  : نتایج آزمون k-s در عوامل سازمانی                                               117   

جدول ( 4-45 ) : نتایج ازمون استقلال در عوامل سازمانی                                          118      

جدول ( 4-46)  : نتایج آزمون k-s درعوامل گروهی                                                 121   

جدول ( 4-47 ) : نتایج آزمون استقلال در عوامل گروهی                                           122       

جدول ( 4-48) : نتایج آزمون k-s در مدیریت مشارکتی                                             125        

جدول ( 4-49) : نتایج آزمون  استقلال در مدیریت مشارکتی                                        127      

جدول ( 4-50 ) : نتایج آزمون k-s در کلیه عوامل                                                    130          

جدول ( 4-51 ) : نتایج آزمون استقلال در کلیه عوامل                                                131        

 

فهرست نمودارها

نمودار ( 2-1 ) : دیدگاه سنتی نگرش                                                                        14                                                      

نمودار ( 2-2 ) : دیدگاه موقعیتی نگرش                                                                    15                                                       

نمودار ( 2-3) : طبقه بندی افرادی که در سازمان کار می کنند                                       22                             

نمودار ( 2-4 ) : علل و پیامدهای رضایت و عدم رضایت شغلی                                     24                     

نمودار ( 2-5 ) : عوامل اساسی در ارزیابی برابری                                                    30                                                             

نمودار ( 2-6 ) : عوامل مؤثر در ایجاد کارائی و اثربخشی                                            44                           

نمودار ( 2-7 ) : نحوه شکل گیری رفتار انسان                                                           48                              

نمودار ( 4-1 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل سازمانی                                          116               

نمودار ( 4-2 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زماندر عوامل سازمانی                     118               

نمودار ( 4-3 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل سازمانی                     119                  

نمودار ( 4-4 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل گروهی                                           120               

نمودار ( 4-5 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در عوامل گروهی                     122                        

نمودار ( 4-6 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل گروهی                       123                     

نمودار ( 4-7 ) : نمودار احتمال نرمال در سبک مدیریت مشارکتی                                124                 

نمودار ( 4-8 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان سبک مدیریت مشارکتی             126              

نمودار ( 4-9 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در سبک مدیریت مشارکتی           128         

نمودار ( 4-10 ) : نمودار احتمال نرمال در کلیه عوامل                                              129         

نمودار ( 4-11 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در کلیه عوامل                       131             

نمودار ( 4-12 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها درکلیه عوامل                          132      

 

فهرست اشکال

شکل ( 1-1 ) : مدل مفهومی تحقیق                                                                        10                                                     

شکل ( 2-1 ) : تئوری انتظار و انگیزش                                                                 31                                                                                  

شکل ( 2-2 ) : عوامل برانگیزاننده و بهداشتی در تئوری دو عاملی هرزبرگ                   32                                                

شکل ( 2-3 ) : ارتباط بین رضایت و عملکرد                                                           37                                

شکل ( 2-4 ) : پیوند میان خشنودی و عملکرد                                                           39                                                                              

شکل ( 2-5 ) : زنجیره نیاز – خواست – ارضاء ( رضامندی )                                     47                                           

شکل ( 2-6 ) : نگرشهای مربوط به انگیزش و الگوهای مربوطه                                   49                                                                 

شکل ( 2-7 ) : رابطه بین رضایت و انگیزش                                                           51               

 

 

  • تببین راهکارهای جهاد اقتصادی در توسعه کشاورزی ارگانیک

    تببین راهکارهای جهاد اقتصادی در توسعه کشاورزی ارگانیک جهاد اقتصادی کشاورزی ارگانیک توسعه کشاورزی ارگانیک دانلود مقاله تببین راهکارهای جهاد اقتصادی در توسعه کشاورزی ارگانیک تعریف جهاد اقتصادی تعریف کشاورزی ارگانیک ویژگی‌های کشاورزی ارگانیک سیستم همکاری در فروش فایل همکاری…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر اعتماد و کیفیت وب سایت بر رضایت مشتری در خرید آنلاین

    پرسشنامه بررسی تاثیر اعتماد و کیفیت وب سایت بر رضایت مشتری در خرید آنلاین پرسشنامه خرید اینترنتی پرسشنامه خرید آنلاین پرسشنامه خرید الکترونیکی پرسشنامه استاندارد خرید مشتریان آنلاین رضایت مشتری در خرید آنلاین تاثیر اعتماد بر رضایت مشتری در خرید…

  • پاورپوینت پیاده‌ سازی موفق IFRS در ایران

    پاورپوینت پیاده‌ سازی موفق IFRS در ایران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پیاده‌ سازی موفق IFRS در ایران جهت رشته ی حسابداری در قالب 52 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • پاورپوینت گام های عملیاتی در مدیریت بحران

    پاورپوینت گام های عملیاتی در مدیریت بحران پاورپوینت چرخه مدیریت بحران پاورپوینت اصول مدیریت بحران پاورپوینت روش های مدیریت بحران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت گام های عملیاتی در مدیریت بحران جهت رشته مدیریت در قالب 32 اسلاید و…

  • پاورپوینت موتور های جت

    پاورپوینت موتور های جت پاورپوینت تحقیق راجب موتور های جت دانلود پاورپوینت موتور های جت پاورپوینت شناخت موتور های جت پاورپوینت انواع موتور های جت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت موتور های جت جهت رشته مکانیک در قالب 37…

  • دانلود پاورپوینت نقش روحانیون در پیروزی انقلاب اسلامی

    دانلود پاورپوینت نقش روحانیون در پیروزی انقلاب اسلامی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نقش روحانیون در پیروزی انقلاب اسلامی جهت رشته معارف در 113 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • دانلود تحقیق درباره ذهن آگاهی و درمان آن word

    دانلود تحقیق درباره ذهن آگاهی و درمان آن word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی ذهن آگاهی و درمان آن با فرمت docx در قالب 37 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می…

  • پاورپوینت افسردگی و اختلالات جسمی

    پاورپوینت افسردگی و اختلالات جسمی پاورپوینت افسردگی پاورپوینت اختلالات جسمی پاورپوینت ارتباط افسردگی و اختلالات جسمی پاورپوینت افسردگی و اختلال جسمی پاورپوینت افسردگی و اختلالات جسمانی پاورپوینت علت افسردگی در اختلالات جسمی پاورپوینت درمان افسردگی در زمان اختلال جسمی رفتن…

  • دانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد سرمایه گذاری و روش های آن با فرمت word

    دانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد سرمایه گذاری و روش های آن با فرمت word رفتن به سايت اصلي خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری سرمایه گذاری و روش های آن با فرمت docx در…

  • پاورپوینت برشکاری ، سوراخ کاری و جوشکاری در استاندارد EN1090

    پاورپوینت برشکاری ، سوراخ کاری و جوشکاری در استاندارد EN1090 پاورپوینت برشکاری پاورپوینت جوشکاری پاورپوینت استاندارد EN1090 استاندارد EN1090 در مورد استاندارد EN1090 رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت برشکاری ، سوراخ کاری و جوشکاری در استاندارد EN1090 جهت رشته…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش در صنعت 81 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش در صنعت 81 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مدیریت دانش در صنعت دانلود مبانی نظری مدیریت دانش در صنعت پیشینه تحقیق مدیریت دانش در صنعت ادبیات نظری مدیریت دانش در صنعت فصل…

  • پاورپوینت درمان های شناختی

    پاورپوینت درمان های شناختی پاورپوینت درمان شناختی پاورپوینت درمان شناختی چیست پاورپوینت درباره ی درمان های شناختی پاورپوینت درمورد درمان شناختی پاورپوینت عملکرد درمان های شناختی پاورپوینت فرایند درمان شناختی پاورپوینت درمان با رویکرد شناختی رفتن به سايت اصلي دانلود…

  • دانلود تحقیق در مورد یادگیری و ماهیت آن docx

    دانلود تحقیق در مورد یادگیری و ماهیت آن docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی یادگیری و ماهیت آن با فرمت docx در قالب 33 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد…

  • پاورپوینت بررسی طرح تولید سپر جلو و عقب خودرو

    پاورپوینت بررسی طرح تولید سپر جلو و عقب خودرو پاورپوینت طرح تولید سپر دانلود پاورپوینت طرح تولید سپر پاورپوینت درباره طرح تولید سپر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی طرح تولید سپر جلو و عقب خودرو جهت رشته تولیدی…

  • رویکردها و نظریه های مختلف انگیزش تحصیلی

    رویکردها و نظریه های مختلف انگیزش تحصیلی مولفه های انگیزش تحصیلی نظریه های انگیزش تحصیلی نظریه های انگیزش پیشرفت تحصیلی نظریه های مربوط به انگیزش تحصیلی انگیزش تحصیلی دانش آموزان اهمیت انگیزش تحصیلی ابعاد انگیزش تحصیلی انواع انگیزش تحصیلی تعریف…

  • پاورپوینت خلاصه کتاب روان شناسی اجتماعی از یوسف کریمی پیام نور

    پاورپوینت خلاصه کتاب روان شناسی اجتماعی از یوسف کریمی پیام نور پاورپوینت خلاصه کتاب روان شناسی اجتماعی پاورپوینت کتاب روان شناسی اجتماعی پاورپوینت کتاب یوسف کریمی پیام نور پاورپوینت کتاب یوسف کریمی در زمینه روان شناسی رفتن به سايت اصلي…

  • پاورپوینت اصول و مبانی تربیت بدنی (2واحد) دکتر حسن خلجی

    پاورپوینت اصول و مبانی تربیت بدنی (2واحد) دکتر حسن خلجی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اصول و مبانی تربیت بدنی (2واحد) دکتر حسن خلجی جهت رشته تربیت بدنی در قالب 195 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع…

  • آیین زندگانی زمان عباسی

    آیین زندگانی زمان عباسی آیین زندگانی زمان عباسی آداب و رسوم معیشت در عصر عباسی دانلود پایان نامه آیین زندگانی زمان عباسی دانلود پایان نامه آداب و رسوم معیشت در عصر عباسی دانلود پایان نامه علوم اجتماعی دانلود پایان نامه…

  • رویکردهای متفاوت به هوش هیجانی و بررسی انواع مدل های آن

    رویکردهای متفاوت به هوش هیجانی و بررسی انواع مدل های آن کلمات کلیدی : پایان نامه هوش هیجانی اهمیت هوش هیجانی سیر تحول هوش هیجانی تعریف نظری هوش هیجانی تعریف عملیاتی هوش هیجانی انواع مدل های هوش هیجانی رویکردهای متفاوت…

  • ارزیابی اثرات شبکه های اجتماعی مجازی بر هویت جمعی دانشجویان

    ارزیابی اثرات شبکه های اجتماعی مجازی بر هویت جمعی دانشجویان کلمات کلیدی : پایان نامه شبکه های اجتماعی مجازی مفهوم شبکه های اجتماعی مجازی نقش شبکه های اجتماعی مجازی نظریه های شبکه های اجتماعی مجازی آسیب های شبکه های اجتماعی…

  • کارآفرینی سازمانی در سازمان های کوچک و متوسط و بررسی مزایای آن

    کارآفرینی سازمانی در سازمان های کوچک و متوسط و بررسی مزایای آن کارآفرینی سازمانی سازمان های کوچک و متوسط مدل های کارآفرینی سازمانی انواع مدل های کارآفرینی سازمانی پایان نامه کارآفرینی سازمانی دانلود پایان نامه کارآفرینی سازمانی پایان نامه در…

  • پاورپوینت آموزشی عوامل آسیب ها و انواع تصادف

    پاورپوینت آموزشی عوامل آسیب ها و انواع تصادف رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی عوامل آسیب ها و انواع تصادف جهت رشته پیراپزشکی در قالب 244 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تمرین هوازی 52 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تمرین هوازی 52 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تمرین هوازی مبانی نظری تمرین هوازی پیشینه تحقیق تمرین هوازی پیشینه داخلی تمرین هوازی پیشینه خارجی تمرین هوازی پیشینه پژوهش تمرین هوازی پیشینه نظری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ایمان مذهبی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ایمان مذهبی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ایمان مذهبی مبانی نظری ایمان مذهبی پیشینه تحقیق ایمان مذهبی پیشینه داخلی ایمان مذهبی پیشینه خارجی ایمان مذهبی پیشینه پژوهش ایمان مذهبی پیشینه نظری ایمان مذهبی…

  • سازوکارهای تکوین نظام اخلاقی افراد و اخلاقی شدن آنها

    سازوکارهای تکوین نظام اخلاقی افراد و اخلاقی شدن آنها نظریه های اخلاق نظریه های علمی اخلاق نظام‌های اخلاقی گونه شناسی نظام‌های اخلاقی نظریه های روانشناسی رشد اخلاقی پایان نامه نظریه های اخلاق پایان نامه اخلاق پایان نامه نظام اخلاقی افراد…

  • پاورپوینت کتاب زبان تخصصی 1 مدیریت بازرگانی و دولتی

    پاورپوینت کتاب زبان تخصصی 1 مدیریت بازرگانی و دولتی پاورپوینت کتاب زبان تخصصی مدیریت پاورپوینت زبان تخصصی 1 مدیریت بازرگانی پاورپوینت زبان تخصصی 1 مدیریت بازرگانی پیام نور پاورپوینت کتاب زبان تخصصی 1 مدیریت پاورپوینت زبان تخصصی 1 مدیریت دولتی…

  • پاورپوینت VOIP و مزایای آن

    پاورپوینت VOIP و مزایای آن پاورپوینت voip چیست پاورپوینت سرویس voip پاورپوینت voip مخفف چیست پاورپوینت آموزش voip پاورپوینت راه اندازی سیستم voip پاورپوینت معرفی voip رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت VOIP و مزایای آن جهت رشته کامپیوتر و…

  • پروپوزال علل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه خریداران

    پروپوزال علل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه خریداران ارزش ویژه برند پروپوزال ارزش ویژه برند عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند پروپوزال عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکتهای بیمه علل موثر بر ارزش ویژه برند…

  • اصول طراحی پیش بارگذاری با خاکریز

    اصول طراحی پیش بارگذاری با خاکریز اصلاح خاك تحکیم خاک زهکش قائم پیش بارگذاری نشست سازه اصلاح خاک به روش پیش بارگذاری اصول طراحی پیش بارگذاری با خاکریز دانلود مقاله کارشناسی ارشد مهندسی عمران رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله…

  • پاورپوینت نمادهای شیطان پرستی 

    پاورپوینت نمادهای شیطان پرستی  پاورپوینت نمادهای شیطان پرستی پاورپوینت نمادهای شیطان پرستی چیست؟ پاورپوینت درباره ی شیطان پرستی پاورپوینت معنای نمادهای شیطان پرستی دانلود پاورپوینت نمادهای شیطان پرستی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نمادهای شیطان پرستی  جهت رشته ی…

  • دانلود پاورپوینت سمینار آشنایی با کارآفرینی در سازمان های پیشرو

    دانلود پاورپوینت سمینار آشنایی با کارآفرینی در سازمان های پیشرو پاورپوینت کارآفرینی و تولید پاورپوینت کارآفرینی سازمانی پاورپوینت برای کارآفرینی دانلود پاورپوینت پروژه کارآفرینی پاورپوینت کارگاه کارآفرینی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سمینار آشنایی با کارآفرینی در سازمان های…

  • پاورپوینت اندازه گیری و محاسبات در شیمی

    پاورپوینت اندازه گیری و محاسبات در شیمی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اندازه گیری و محاسبات در شیمی جهت رشته شیمی در قالب 38 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • توصیف و بررسی عوامل موثر بر اصول برنامه سازی خلاق در رادیو و شناخت ابعاد و مولفه های آن

    توصیف و بررسی عوامل موثر بر اصول برنامه سازی خلاق در رادیو و شناخت ابعاد و مولفه های آن برنامه سازی خلاق در رادیو اصول برنامه سازی خلاق در رادیو شناسایی ابعاد برنامه سازی خلاق در رادیو شناسایی مولفه های…

  • پاورپوینت رابطه شیوه های تامین مالی و ارزش شرکت در چارچوب چرخه عمر شرکت

    پاورپوینت رابطه شیوه های تامین مالی و ارزش شرکت در چارچوب چرخه عمر شرکت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی ارتباط بین شیوه‌های تأمین مالی و ارزش شرکت در چارچوب چرخه عمر شرکت جهت رشته ی حسابداری در قالب…

  • دانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد حاکمیت شرکتی و انواع الگوهای آن با فرمت word

    دانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد حاکمیت شرکتی و انواع الگوهای آن با فرمت word رفتن به سايت اصلي خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری درباره حاکمیت شرکتی و انواع الگوهای آن با فرمت docx…