بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه رضایت شغلی کارکنان
دانلود پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه در مورد رضایت شغلی
پایان نامه بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان
پایان نامه تاثیر رضایت شغلی بر عملكرد کارکنان

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش مالی

بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملكرد نیروها

(مطالعه موردی:نیروهای آتش نشانی در شهر تهران)

 

 

چکیده : 

این پژوهش با هدف کلی بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملکرد نیروهای عملیاتی در سازمان آتش نشانی شهر تهران انجام گرفته است . و علاوه بر این هدف کلی ، اندازه گیری میزان رضایت ، تعیین عوامل تأثیر گذار بر ضایت شغلی از اهداف دیگر این تحقیق می باشد . برای رسیدن به این اهداف ، از بین نیروهای عملیاتی شاغل در ایستگاههای عملیاتی که بالغ بر 3000 نفر می باشند با استفاده از روش نمونه گیری ساده نمونه ای به تعداد تقریبی 95 نفر انتخاب گردید . لذا این تحقیق از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی بشمار می آید و از نظر روش اجرا با استفاده از پرسش نامه ، به جمع آوری اطلاعات پرداخته شده ، و بعنوان تحقیق توصیفی پیمایشی محسوب می شود و پس از جمع آوری اطلاعات ، با استفاذه از نرم افزا  spss  و آزمونهای r پیرسون و تحلیل رگرسیون به تجزیه وتحلیل داده های جمع آوری شده پرداخته شده و نهایتا” نتایج زیر بعنوان نتایج کلی این تحقیق حاصل شده است .

 

 بین رضایت شغلی و عملکرد با ضریب همبستگی ( 48/0 ) رابطه مستقیم و با شدت متوسط وجود دارد . در بین عوامل مؤثر بر رضایت شغلی عوامل سازمانی ( 72/0 ) بیشترین تأثیر را بر عملکرد دارد . در مرتبه دوم عوامل گروهی ( 52/0 ) و در مرتبه سوم عامل مدیریت مشترک با ضریب همبستگی ( 25/0 ) با میزان عملکرد رابطه دارد . با توجه به ابعاد تشکیل دهنده عوامل فوق ؛ بعد حقوق و مزایا بیشترین تأثیر را در رضایت شغلی و همچنین عملکرد نیروها دارد و کمترین تأثیر مربوط به شرایط کار می باشد .                   

 

 

 

کلمات کلیدی:

شرایط کار

رضایتمندی

رفتارهای سازمانی

کارایی نیروی انسانی

رضایت شغلی و عملکرد

 

 

 

مقدمه: 

مطالعه انگیزش ، رضایتمندی و رفتارهای سازمانی جستجویی است برای پاسخ به پرسشهای بیشمار مشکلات سازمانی ، با توجه به اهمیت عناصر انسانی در سازمانها انجام پژوهشهای کاربردی جهت کمک به فهم چرایی رفتار انسانی توسط مدیران ضروری است .رضایت شغلی بعنوان راهبردی جهت بهبود عملکرد سازمانها مطرح است و بررسی متناوب آن جهت برنامه ریزی مقابله با تغییرات کاهش دهنده آن بکار گرفته می شود . 

زمانی که یک سازمان در مسیر تعالی ، ترقی و پیشرفت گام بر می دارد و به اهداف عالیه خویش دست می یابد که دارای منابع انسانی سالم ، شاداب و با نشاط باشد . بهمین علت گفته شده است که توسعه هر سازمان در گرو توسعه و شکوفایی نیروی انسانی آن سازمان خواهد بود .(خسروی ، 1386 ، 1 ) منابع انسانی با ارزشترین منابع برای یک سازمان محسوب می شود که به تمام فعالیتهای سازمان جهت می دهد و فعالیتهای آنرا عینیت می بخشد. 

 

برای ارائه یک رفتار مطلوب و مورد پسند در راستای اهداف سازمان توسط نیروی انسانی ، بایستی عوامل انگیزشی را شناخت و ابزارهای لازم را توسط مدیران لایق و شایسته بکار برد تا رضایت شغلی ، علاقه ، وفاداری فرد به سازمان و بالندگی کارکنان در محیط کار تحقق یابد . 

 

سازمان آتش نشانی از جمله ارگانهایی است که به افراد جامعه خدمات ارائه می دهد و هم اکنون دارای بیش از 81  ایستگاه عملیاتی در سطح شهر تهران می باشد . ارائه خدمات به همشهریان در مواقعی می باشد که بر اثر حادثه یا آتش سوزی جان و یا مال آنها در خطر است و این هنگامی است که نیروهای آتش نشان در محل حاضر شده و با عملیاتهای مخصوص به اطفاء حریق و یا نجات افراد از حادثه می پردازند و این خود برای نیروهای عملیاتی می تواند حادثه آفرین باشد .از آنجا که نیرو ها در محلی مشغول به کار می باشند که حوادث گوناگون مانند موجهای خروشان به سمت آنها می آید ، لازمه کار آنها رشادت ، شجاعت ، سلامت و انگیزه ای فراوان است تا بتوانند در این چنین محیط وحشتناکی به کار خود مشغول باشند .

 

 از طرف دیگر چون کار این نیرو ها بصورت نوبه ای می باشد و به مدت 24 ساعت در کنار یکدیگر زندگی می کنند باید محیطی برای این افراد فراهم شود تا از هر لحاظ احساس آرامش کرده و نگرانی یا نارضایتی برای آنها ایجاد نشود . چرا که با توجه به مطالعات و بررسیهای دانشمندان نارضایتی بر عملکرد افراد تأثیر گذار است و این نا رضایتی می تواند بصورتهای مختلف بروز کند مانند عدم همکاری در کارهای گروهی در درون ایستگاه ، انجام ناقص فرامین ، غیبت ، جابجایی ، حضور دیر هنگام در محل کار و… و به این ترتیب انجام رسالتی که سازمان برعهده دارد با خدشه مواجه خواهد شد . 

در این تحقیق سعی شده تا ضمن بررسی میزان رضایت افراد از عواملی که بصورت فرضیه ارائه شده تأثیر آنها بر عملکرد ایشان نیز اندازه گیری شود تا بتوان با بهبود آنهاعلاو ه بر افزایش رضایتمندی ، روحیه و شادابی ایشان باعث افزایش عملکرد نیرو ها چه در درون ایستگاه و چه در محیط عملیاتی شد 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده                                                                                                               1

مقدمه                                                                                                               2

فصل اول : کلیات تحقیق 

 

1-1- بیان مسئله                                                                                                5

1-2- هدفهای تحقیق                                                                                           5

1-3- اهمیت تحقیق                                                                                            6

1-4- سؤالات و فرضیه های تحقیق                                                                        8

1-5- مدل تحقیق                                                                                              10

1-6- تعاریف عملیاتی و واژه های کلیدی                                                               10

1-7- روش تحقیق                                                                                            12

1-8- قلمرو تحقیق                                                                                            12

1-9- جامعه و حجم نمونه                                                                                  12

 

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق 

 

بخش اول : رضایت شغلی

2-1-1 : رضایت شغلی بعنوان نگرش شغلی                                                              14   

2-1-2 :  رضایت شغلی و ابعاد آن                                                                          17         

        نظریه فیشر و هانا                                                                                        17                 

        نظریه هاپاک                                                                                              18                                                    

        نظریه گینزبرگ                                                                                          18                                                   

        نظریه جان آر شرمر هورن                                                                           20                                                      

        نظریه ناگی                                                                                               21                                                       

       نظریه لوکه                                                                                                21                                                         

       نظریه هرزبرگ                                                                                         22  

 3-1-2 : نتایج و پیامدهای رضایت شغلی                                                                 23                                                                                                                                                  

2-1-4: نظریه های زیر بنایی رضایت شغلی                                                            26

2-1-4-1 : نظریه های ریز مدل                                                                            28

2-1-4-1-1 : نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو                                                      28

2-1-4-1-2 : نظریه آلدرفر                                                                                  28

2-1-4-1-3 : نظریه نیازهای ـآموخته شده مک کلله لند                                               29

2-1-4-1-4 : نظریه برابری و انتظار                                                                     29

2-1-4-2 : نظریه های درشت مدل                                                                         31

2-1-4-2-1 : نظریه دو عاملی هرزبرگ                                                                 31

2-1-4-2-2 : نظریه طرح هدف                                                                            32

2-1-4-2-3 : نظریه رضایت و بهره وری                                                               33

2-1-5 :  نظریه های رضایت شغلی                                                                       33                                                                                

2-1-5-1 :  نظریه ارزش                                                                                    33                                                                             

2-1-5-2 :  نظریه هالند                                                                                      34                                                                         

2-1-5-3 :  نظریه بریل                                                                                      34                                                                            

2-1-5-4 : نظریه نقشی                                                                                      34                               

       بخش دوم : عملکرد  

2-2-1 : رضایت شغلی و عملکرد                                                                              37 

2-2-2 :  عوامل مؤثر بر کارائی نیروی انسانی                                                          40

2-2-2-1 :  انگیزش                                                                                            40

2-2-2-2 : روابط مدیریت و نیروی انسانی                                                                42

2-2-2-3 : بهسازی و آموزش نیروی انسانی                                                             43      

2-2-3 : روشهای اندازه گیری کارائی                                                                      44 

2-2-4 : مشکلات اندازه گیری کارائی                                                                      45   

2-2-5 : انگیزش و رضایت شغلی                                                                           47

  مدل سنتی                                                                                                        48                                                                           

مدل روابط انسانی                                                                                                49                                                                           

مدل منابع انسانی                                                                                                 49                                                                      

بخش سوم : عوامل اثر گذار بر رضایت شغلی      

2-3-1 : عوامل سازنده رضایت شغلی                                                                      52

2-3-2 :  زمینه پیشرفت و ارتقاء                                                                            54                                                                         

2-3-3 : شرایط فیزیکی کار                                                                                  55                                                                         

2-3-4 :  ماهیت کار                                                                                            56                                                                         

2-3-5 :  حقوق و دستمزد                                                                                     57                                                                        

2-3-6 : سرپرستی                                                                                              59                                                                          

2-3-7 :  همکاران                                                                                              60                                                                        

2-3-8 :  مدیریت مشارکتی                                                                                   61      

                                                                                  

 

بخش چهارم : سابقه پژوهشی          

2-4 : تاریخچه تحقیقاتی رضایت شغلی                                                                     63

 

 

بخش پنجم : آشنایی با سازمان آتش نشانی 

مقدمه 

2-5-1 : تاریخچه وسیر تحول آتش نشانی                                                                  72 

2-5-2 : آشنایی با واحد عملیا ت و نحوه کار نیرو ها                                                    72       

2-5-3 : مردانی که با خطر زندگی می کنند                                                                73                                             

2-5-4 : وظایف و اختیارات سازمان آتش نشانی                                                         73  

                                            

 

فصل سوم : روش تحقیق 

مقدمه 

3-1 :  روش تحقیق                                                                                            76                                                                      

3-2 : جامعه آماری                                                                                           76                

3-3 : حجم نمونه و روش اندازه گیری                                                                    77                   

3-4 :  ابزار جمع آوری اطلاعات                                                                         78                              

3-5 :  روائی و پایائی ابزار سنجش                                                                       81                                

3-6 :  روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات                                                               81  

 

 فصل چهارم : تجزیه تحلیل داده های آماری

مقدمه                                                                                                                             

4-1 : بررسی توصیفی اطلاعات                                                                           85                                                                   

4-2 : رگرسیون و مدلسازی خطی                                                                         98      

4-2-1 : تعیین مدل رگرسیونی عوامل سازمانی و سطح عملکرد                                   99     

4-2-2 :   تعیین مدل رگرسیونی عوامل گروهی و سطح عملکرد                                  101                

 4-2-3 :  تعیین مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی و سطح عملکرد                       103              

4-2-4 :  تعیین مدل رگرسیونی عوامل رضایت شغلی و سطح عملکرد                           103                         

4-3 : فرضیه های فرعی                                                                                    106

 4-3-1 : آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق و مزایا و سطح عملکرد کارکنان                106      

4-3-2 : آزمون همبستگی پیرسون بین ارتقاء پیشرفت و سطح عملکرد کارکنان                107        

4-3-3 :  آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت و سطح عملکرد کارکنان                         108  

4-3-4 :   آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی و سطح عملکرد کارکنان             109 

4-3-5 : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد کارکنان             110

4-3-6 : آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد کارکنان              111

4-3-7 : آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد کارکنان                     112

4-3-8- : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد کارکنان            113    

4-3-9 : آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی  و سطح عملکرد کارکنان114

4-4 : فرضیه اهم                                                                                              115

4-5 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل سازمانی                                          116

4-6 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل گروهی                                          120 

4-7 : بررسی صحت معادله رگرسیون در سبک مدیریت مشارکتی                              124

4-8 : بررسی صحت معادله رگرسیون در کلیه عوامل                                                129

 

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات 

مقدمه                                                                                                               134                                                                                                    

5-1 : نتیجه گیری                                                                                              134  

5-1-1 : نتایج حاصل از فرضیه های فرعی                                                             134       

5-1-2 : نتایج حاصل از فرضیه های اصلی                                                             135      

5-1-3 : نتایج فرعی تحقیق                                                                                  135    

5-2 : پیشنهادات                                                                                               136   

5-2-1 : پیشنهادات کاربردی                                                                                137       

5-2-2 : پیشنهاداتی برای تحقیقات بعدی       

                                                           137           

پیوستها 

پرسشنامه                                                                                                          140

جدول نتایج مربوط به بخش سوم پرسش نامه                                                             147

 نتایج حاصل از اولویت بندی ابعاد مؤثر بر عملکرد توسط نیروها ی عملیاتی                   148

منابع و مأخذ                                                                                                     149 

 

فهرست جداول

جدول (2-1) : نظریه ها و تئوریهای مربوط به رضایت شغلی                                        35                                  

جدول ( 3-1) : ارتباط بین متغیرهای تحقیق و سؤالات تحقیق                                       80

جدول ( 3-2) :شاخصهای متغیر وابسته ( عملکرد )                                                   80

جدول ( 4-1 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب وضعیت تأهل                                    85

جدول ( 4-2 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سن                                                 85                  

جدول (4-3 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب میزان تحصیلات                                 86                 

جدول ( 4-4 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سابقه کار                                         86                    

جدول ( 4-5 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسبداشتن شغل دوم                                    87  

جدول ( 4-6 ) :آماره های توصیفی مربوط به حقوق و مزایا                                         88

جدول ( 4-7 ) :میانگین و انحراف معیار مربوط به حقوق و مزایا                                  88                  

جدول ( 4-8 ) : آماره های توصیفی مربوط به ارتقاء و پیشرفت                                    89

جدول ( 4-9 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ارتقاء و پیشرفت                             89

جدول ( 4-10 ) : آماره های توصیفی مربوط به ماهیت کار                                         90

جدول ( 4-11 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ماهیت کار                                  90

جدول ( 4-12 ) : آماره های توصیفی مربوط به شرایط کار                                         91           

جدول ( 4-13 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به شرایط کار                                  91

جدول ( 4-14 ) : آماره های توصیفی مربوط به همکار                                              92

جدول ( 4-15 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به همکار                                       92

جدول ( 4-16 ) : آماره های توصیفی مربوط به سرپرست                                           93

جدول ( 4-17 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به سرپرست                                    93

جدول ( 4-18 ) : آماره های توصیفی مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                          94

جدول ( 4-19) : میانگین و انحراف معیار مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                    95

جدول ( 4-20 ) : آماره های توصیفی مربوط به عملکرد                                             96

جدول ( 4-21 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط بهعملکرد                                       98

 جدول ( 4-22 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل سازمانی      99     

جدول ( 4-23 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    99       

جدول ( 4-24) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        100        

جدول ( 4-25) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل گروهی         101      

جدول ( 4-26 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    101

جدول ( 4-27 ) : : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                     102    

جدول ( 4-28 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی103

جدول ( 4-29 ) : : نتایج آنالیز واریانس                                                                  103

جدول ( 4-30) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        103 

جدول ( 4-31 )  : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی                           104

جدول ( 4-32 )  : نتایج آنالیز واریانس                                                                  104

جدول ( 4-33) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        105

جدول ( 4-34 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق ومزایا و سطح عملکرد          106  

جدول ( 4-35 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین پیشرفت و ارتقاء و سطح عملکرد      107   

جدول ( 4-36 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت کار و سطح عملکرد             108  

جدول ( 4-37 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی کاروسطح عملکرد     109  

جدول ( 4-38 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد       110

جدول ( 4-39 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد       111

جدول ( 4-40 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد              112  

جدول ( 4-41 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد        113  

جدول ( 4-42) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی و سطح  عملکرد114                     

جدول ( 4-43 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین رضایت شغلی و سطح عملکرد         115       

جدول ( 4-44)  : نتایج آزمون k-s در عوامل سازمانی                                               117   

جدول ( 4-45 ) : نتایج ازمون استقلال در عوامل سازمانی                                          118      

جدول ( 4-46)  : نتایج آزمون k-s درعوامل گروهی                                                 121   

جدول ( 4-47 ) : نتایج آزمون استقلال در عوامل گروهی                                           122       

جدول ( 4-48) : نتایج آزمون k-s در مدیریت مشارکتی                                             125        

جدول ( 4-49) : نتایج آزمون  استقلال در مدیریت مشارکتی                                        127      

جدول ( 4-50 ) : نتایج آزمون k-s در کلیه عوامل                                                    130          

جدول ( 4-51 ) : نتایج آزمون استقلال در کلیه عوامل                                                131        

 

فهرست نمودارها

نمودار ( 2-1 ) : دیدگاه سنتی نگرش                                                                        14                                                      

نمودار ( 2-2 ) : دیدگاه موقعیتی نگرش                                                                    15                                                       

نمودار ( 2-3) : طبقه بندی افرادی که در سازمان کار می کنند                                       22                             

نمودار ( 2-4 ) : علل و پیامدهای رضایت و عدم رضایت شغلی                                     24                     

نمودار ( 2-5 ) : عوامل اساسی در ارزیابی برابری                                                    30                                                             

نمودار ( 2-6 ) : عوامل مؤثر در ایجاد کارائی و اثربخشی                                            44                           

نمودار ( 2-7 ) : نحوه شکل گیری رفتار انسان                                                           48                              

نمودار ( 4-1 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل سازمانی                                          116               

نمودار ( 4-2 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زماندر عوامل سازمانی                     118               

نمودار ( 4-3 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل سازمانی                     119                  

نمودار ( 4-4 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل گروهی                                           120               

نمودار ( 4-5 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در عوامل گروهی                     122                        

نمودار ( 4-6 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل گروهی                       123                     

نمودار ( 4-7 ) : نمودار احتمال نرمال در سبک مدیریت مشارکتی                                124                 

نمودار ( 4-8 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان سبک مدیریت مشارکتی             126              

نمودار ( 4-9 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در سبک مدیریت مشارکتی           128         

نمودار ( 4-10 ) : نمودار احتمال نرمال در کلیه عوامل                                              129         

نمودار ( 4-11 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در کلیه عوامل                       131             

نمودار ( 4-12 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها درکلیه عوامل                          132      

 

فهرست اشکال

شکل ( 1-1 ) : مدل مفهومی تحقیق                                                                        10                                                     

شکل ( 2-1 ) : تئوری انتظار و انگیزش                                                                 31                                                                                  

شکل ( 2-2 ) : عوامل برانگیزاننده و بهداشتی در تئوری دو عاملی هرزبرگ                   32                                                

شکل ( 2-3 ) : ارتباط بین رضایت و عملکرد                                                           37                                

شکل ( 2-4 ) : پیوند میان خشنودی و عملکرد                                                           39                                                                              

شکل ( 2-5 ) : زنجیره نیاز – خواست – ارضاء ( رضامندی )                                     47                                           

شکل ( 2-6 ) : نگرشهای مربوط به انگیزش و الگوهای مربوطه                                   49                                                                 

شکل ( 2-7 ) : رابطه بین رضایت و انگیزش                                                           51               

 

 

  • پاورپوینت ارتقا هوش هیجانی و بررسی کاربرد آن در کنترل خشم

    پاورپوینت ارتقا هوش هیجانی و بررسی کاربرد آن در کنترل خشم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ارتقا هوش هیجانی و بررسی کاربرد آن در کنترل خشم جهت رشته روانشناسی در قالب 82 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل…

  • پرسشنامه ارزیابی ارتباط تبلیغات موبایلی با قصد خرید مشتریان

    پرسشنامه ارزیابی ارتباط تبلیغات موبایلی با قصد خرید مشتریان کلمات کلیدی : پرسشنامه قصد خرید مشتریان پرسشنامه قصد خرید مشتری پرسشنامه قصد خرید مصرف کننده دانلود پرسشنامه قصد خرید پرسشنامه استاندارد قصد خرید پرسشنامه تبلیغات موبایلی دانلود پرسشنامه تبلیغات موبایلی…

  • مدل های اثربخشی سازمانی و عوامل موثر بر اثربخشی یک سازمان

    مدل های اثربخشی سازمانی و عوامل موثر بر اثربخشی یک سازمان مفهوم اثربخشی الگویی برای اثر بخشی ویژگی  نظام های اثر بخش مدل های اثربخشی سازمانی ادغام معیارهای اثربخشی در مدیریت     عوامل موثر بر اثربخشی یک سازمان رابطه بین…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تغییرات و چالش ها در انتقال به مرحله والدینی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تغییرات و چالش ها در انتقال به مرحله والدینی فصل دوم پایان نامه تغییرات و چالش ها در انتقال به مرحله والدینی مبانی نظری تغییرات و چالش ها در انتقال به مرحله والدینی پیشینه تحقیق…

  • بررسی تطبیقی سوگند در اثبات دعوی

    بررسی تطبیقی سوگند در اثبات دعوی ادله اثبات دعوی سوگند در اثبات دعوی سوگند در اثبات دعوی در قوانین مصر سوگند در اثبات دعوی در قوانین ایران نحوه اقامه قسامه در ادله اثبات دعوی انواع قسم در ادله اثبات دعوی…

  • ارزیابی تاثیرات استراتژی های زنجیره تامین ناب و چابک

    ارزیابی تاثیرات استراتژی های زنجیره تامین ناب و چابک کلمات کلیدی : زنجیره تامین ناب زنجیره تامین چابک استراتژی های زنجیره تامین ناب استراتژی های زنجیره تامین چابک ویژگی های زنجیره تامین در الگوهای ناب ویژگی های زنجیره تامین در…

  • رویکردهای نظری و عوامل موثر بر ایجاد حس تعلق مکانی در میان ساکنین یک مکان

    رویکردهای نظری و عوامل موثر بر ایجاد حس تعلق مکانی در میان ساکنین یک مکان کلمات کلیدی : حس تعلق مکانی ابعاد حس تعلق مکانی مولفه های حس تعلق مکانی نظریه های حس تعلق مکانی عوامل موثر بر حس  تعلق…

  • سیاست های خارجی آمریکا در قبال ایران در قرن 21

    سیاست های خارجی آمریکا در قبال ایران در قرن 21 دانلود پایان نامه انگلیسی کارشناسی ارشد علوم سیاسی سیاست های خارجی آمریکا در قبال ایران در قرن 21 سیاست های خارجی آمریکا در قبال ایران ایران آمریکا سیاست خارجی روابط…

  • رشد و عملکرد گوجه فرنگی (Lycopersicon esculentumMill.) تحت تاثیر سطح مختلف کاربرد اسید جیبرلیک

    رشد و عملکرد گوجه فرنگی (Lycopersicon esculentumMill.) تحت تاثیر سطح مختلف کاربرد اسید جیبرلیک رشد و عملکرد گوجه فرنگی (Lycopersicon esculentumMill) تحت تاثیر سطح مختلف کاربرد اسید جیبرلیک رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه چکیده یک آزمایش در مزرعه باغبانی…

  • دانلود پاورپوینت طراحی معماری پایگاه داده

    دانلود پاورپوینت طراحی معماری پایگاه داده پاورپوینت طراحی معماری پایگاه داده پاورپوینت معماری پایگاه داده توزیع شده پاورپوینت معماری پایگاه داده ابری پاورپوینت انواع معماری پایگاه داده رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت طراحی معماری پایگاه داده جهت رشته کامپیوتر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانش مفهومی 38 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانش مفهومی 38 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه دانش مفهومی مبانی نظری دانش مفهومی پیشینه تحقیق دانش مفهومی پیشینه داخلی دانش مفهومی پیشینه خارجی دانش مفهومی پیشینه پژوهش دانش مفهومی پیشینه نظری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان تامین اجتماعی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان تامین اجتماعی مبانی نظری سازمان تامین اجتماعی دانلود مبانی نظری سازمان تامین اجتماعی دانلود پیشینه تحقیق سازمان تامین اجتماعی پیشینه تحقیق سازمان تامین اجتماعی ادبیات نظری سازمان تامین اجتماعی فصل دوم پایان نامه سازمان…

  • پاورپوینت آشنایی با فیزیولوژی سیستم تولید مثلی زنانه

    پاورپوینت آشنایی با فیزیولوژی سیستم تولید مثلی زنانه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با فیزیولوژی سیستم تولید مثلی زنانه جهت رشته مامایی در قالب 40 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • پاورپوینت اظهارنظرهای تعدیل شده در گزارش حسابرس مستقل

    پاورپوینت اظهارنظرهای تعدیل شده در گزارش حسابرس مستقل رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اظهارنظرهای تعدیل شده در گزارش حسابرس مستقل جهت رشته ی حسابداری در قالب 27 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با…

  • رابطه فرم و نقوش سفالینه های شوش

    رابطه فرم و نقوش سفالینه های شوش سفالینه های شوش فرم سفالینه های شوش نقوش سفالینه های شوش ارتباط فرم و نقوش سفالینه های شوش دانلود تحقیق سفالینه های شوش دانلود تحقیق فرم سفالینه های شوش دانلود تحقیق نقوش سفالینه…

  • پاورپوینت علل فرسایش سرمایه اجتماعی در ایران بر اساس تحقیقات پیشین

    پاورپوینت علل فرسایش سرمایه اجتماعی در ایران بر اساس تحقیقات پیشین رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت علل فرسایش سرمایه اجتماعی در ایران بر اساس تحقیقات پیشین جهت رشته مدیریت در قالب 33 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و…

  • دانلود پاورپوینت تفکر سیستمی

    دانلود پاورپوینت تفکر سیستمی پاورپوینت درمورد تفکر سیستمی پاورپوینت تفکر سیستمی و مدیریت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تفکر سیستمی جهت رشته مدیریت در 42 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پاورپوینت درس ششم زبان نهم

    پاورپوینت درس ششم زبان نهم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درس ششم زبان نهم در قالب 26 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       مقدمه: در این مقاله درس ششم…

  • پاورپوینت روشهای جمع آوری و نمونه برداری از ذرات

    پاورپوینت روشهای جمع آوری و نمونه برداری از ذرات پاورپوینت نمونه برداری از ذرات معلق هوا پاورپوینت روشهای نمونه برداری از ذرات معلق پاورپوینت روش های نمونه برداری از ذرات پاورپوینت رفتار ذرات در هوا و بدن انسان رفتن به…

  • پاورپوینت آموزش تدریس ریاضی هشتم - چند ضلعی ها ، چهار ضلعی ها و تقارن

    پاورپوینت آموزش تدریس ریاضی هشتم - چند ضلعی ها ، چهار ضلعی ها و تقارن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس ریاضی هشتم - چند ضلعی ها ، چهار ضلعی ها و تقارن به دانش آموزان کلاس هشتم…

  • بررسی اقلیم شهر کاشان و تاثیر آن بر گردشگری

    بررسی اقلیم شهر کاشان و تاثیر آن بر گردشگری بررسی اقلیم شهر کاشان تاثیر اقلیم شهر کاشان بر گردشگری تاثیر اقلیم بر گردشگری بررسی گردشگری شهری کاشان عوامل جلب توجه جهانگردان توریستی در فصل تابستان پیشینه تاریخی شهر کاشان ژئومورفولوژی…

  • پاورپوينت درس هفتم فارسی هفتم ابتدایی مبحث زندگی همين لحظه هاست

    پاورپوينت درس هفتم فارسی هفتم ابتدایی مبحث زندگی همين لحظه هاست رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت درس هفتم فارسی هفتم ابتدایی مبحث زندگی همين لحظه هاست در قالب 6 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و…

  • بررسی عوامل موثر بر پیش بینی قیمت طلای ایران

    بررسی عوامل موثر بر پیش بینی قیمت طلای ایران عوامل موثر بر قیمت طلا عوامل موثر بر قیمت طلا در ایران پیش بینی قیمت طلا با داده کاوی بررسی عوامل موثر بر پیش بینی قیمت طلای ایران پایان نامه عوامل…

  • پاورپوینت روش بارش فكری يا طوفان فكری و قوانین آن

    پاورپوینت روش بارش فكری يا طوفان فكری و قوانین آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روش بارش فكری يا طوفان فكری و قوانین آن جهت رشته روانشناسی در قالب 21 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع…

  • پاورپوینت نظام جامع توانمند سازی مردم برای خود مراقبتی

    پاورپوینت نظام جامع توانمند سازی مردم برای خود مراقبتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نظام جامع توانمند سازی مردم برای خود مراقبتی جهت رشته پزشکی در قالب 44 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با…

  • امکان سنجی استقرار مدیریت دانش در کتابخانه های دانشگاهی

    امکان سنجی استقرار مدیریت دانش در کتابخانه های دانشگاهی استقرار مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش امکان سنجی استقرار مدیریت دانش استقرار نظام مدیریت دانش در کتابخانه دانشگاه امکان سنجی استقرار نظام مدیریت دانش در کتابخانه دانشگاه وضعیت کتابخانه دانشگاه…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری

    پرسشنامه بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری دانلود پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه استاندارد مدیریت ارتباط با مشتری دانلود پرسشنامه crm پرسشنامه استاندارد مدیریت ارتباط با مشتری کلانتری (۱۳۸۹) پرسشنامه تاثیر مدیریت دانش بر…

  • پاورپوینت صنعت توریسم در ایران

    پاورپوینت صنعت توریسم در ایران پاورپوینت بازاریابی گردشگری پاورپوینت کتاب بازاریابی گردشگری پاورپوینت بازاریابی در صنعت گردشگری پاورپوینت بازاریابی در حوزه گردشگری پاورپوینت صنعت توریسم در ایران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت صنعت توریسم در ایران جهت رشته تاریخ و…

  • دانلود تحقیق مشارکت و سطوح آن با فرمت ورد

    دانلود تحقیق مشارکت و سطوح آن با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی مشارکت و سطوح آن با فرمت docx در قالب 28 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد…

  • پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند کارمند محور کینگ و گریس

    پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند کارمند محور کینگ و گریس دانلود پرسشنامه کارمند محور کینگ و گریس دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند کارمند محور دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند کارمند محور کینگ…

  • پروپوزال میزان تاثیر ساختار سازمانی بر استقرار مدیریت دانش

    پروپوزال میزان تاثیر ساختار سازمانی بر استقرار مدیریت دانش پروپوزال ساختار سازمانی پروپوزال مدیریت دانش تاثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش رابطه ساختار سازمانی بر مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در شرکتها استقرار مدیریت دانش در شرکتهای فعال شهید رجائی…

  • پاورپوینت آشنایی با مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست استان کردستان

    پاورپوینت آشنایی با مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست استان کردستان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست استان کردستان جهت رشته محیط زیست در قالب 13 اسلاید و با فرمت pptx به…

  • آشنایی با مدارهای فرمان

    آشنایی با مدارهای فرمان مدارهای فرمان تاسیسات الکتریکی بهره برداری مطمئن مدارات کنتاکتوری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله برق رفتن به سایت اصلی…

  • پاورپوینت کتاب و درس دوره مربیگری درجه 3 آمادگی جسمانی

    پاورپوینت کتاب و درس دوره مربیگری درجه 3 آمادگی جسمانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب و درس دوره مربیگری درجه 3 آمادگی جسمانی جهت رشته مدیریت در قالب 157 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری ریسک نقدشوندگی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری ریسک نقدشوندگی کلمات کلیدی : مبانی نظری نقدشوندگی پیشینه تحقیق نقدشوندگی مبانی نظری ریسک نقدشوندگی پیشینه تحقیق ریسک نقدشوندگی پیشینه داخلی ریسک نقدشوندگی پیشینه خارجی ریسک نقدشوندگی پیشینه پژوهش ریسک نقدشوندگی پیشینه نظری…