بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان

بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان

رفتار كاركنان
طرحهای تحول اداری
رضایتمندی ارباب رجوع
بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان
تاثیر رفتار كاركنان بر میزان رضایتمندی ارباب رجوع
دانلود پایان نامه روانشناسی
دانلود پایان نامه رشته روانشناسی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته روانشناسی

بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از رفتار کارمندان

(نسخه آپدیت شده + مقاله ای از  استاد خزعلی)

پیشگفتار

« طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع »، یکی از طرح‌های هفتگانه تحول اداری است که به منظور بالا بردن سطح رضایت ارباب رجوع و ارتقای سطح کارآمدی نظام اداری در میان سایر طرح‌های تحول اداری توجه بیشتری را به خود معطوف داشته است. این طرح را شورای عالی اداری در نودمین جلسه خود در ۲۵ر۰۱ر۱۳۸۱ بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به منظور تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع نسبت به عملکرد واحدهای اجرایی کشور به تصویب رساند و همه موسسات، شرکت‌های دولتی، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها و موسساتی را که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، ملزم به اهتمام جدی و اجرای دقیق آن کرد.

 

با عنایت به نامگذاری سال ۱۳۸۹ به نام سال «همت مضاعف و کار مضاعف» توسط مقام معظم رهبری، طرح مجدداً در دولت دهم مورد بازبینی قرار گرفت و منتج به شکل‌گیری ۱۰ برنامه تحول در نظام اداری شد و همه دستگاه‌های اجرائی موظف به اجرای برنامه دهم آن با عنوان «خدمت رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع » شدند. البته این موضوع یکی از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم نیز است.

 

موضوع تکریم ارباب رجوع یا مشتری‌مداری در بنگاه‌های خصوصی، خواه ناخواه مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد زیرا سودآوریشان به طور مستقیم منتج از رضایت ارباب رجوع است، در حالی که این امر در ادارات دولتی به دلیل آنکه کارمندان و حتی مدیران در پایان ماه حقوق ثابت خود را دریافت می‌کنند، مصداق ندارد و تکریم ارباب رجوع مستقیماً سودی را متوجه آنان نمی‌سازد. چنانچه احدی از کارکنان دستگاه دولتی نیز به این مهم توجه ویژه‌ای کند،به عنوان یک مساله کاملاً شخصی به آن نگاه خواهد شد. اگر فرد دارای وجدان کاری و صاحب حسن خلق باشد، با ارباب رجوع رفتاری شایسته و صحیح خواهد داشت. در غیر این صورت، تکلیفی از این بابت متوجه او نخواهد بود لیکن در سازمان‌های خصوصی اینگونه نیست حتی اگر رفتار ناشایستی با ارباب رجوع صورت پذیرد، ارباب رجوع کاملاً خود را محق به ارائه شکایت، حداقل به مسئول مربوطه و کاملاً امیدوار به رسیدگی می‌داند.

 

البته گفتنی است که تکریم ارباب رجوع در این بخش‌ها نیز همچنان کار ویژه‌ای را می‌طلبد و متاسفانه وضع موجود با آموزه‌های اسلامی و آنچه باید در یک حکومت اسلامی مراعی باشد و در مقام عمل در مقایسه با آنچه امروزه در برخی از کشورهای غیراسلامی جاری و ساری است، تفاوت و فاصله بسیار چشمگیر دارد. اگرچه در بخش‌های خصوصی هم به این مهم، از نظر سودآوری و در واقع جلب مشتری توجه می‌شود، ولی در این بخش‌ها نیز مسائل و مشکلاتی وجود دارد که در واقع به نوعی شامل بخش‌های دولتی نیز می‌شود. مثلاً انحصاری بودن خدمت موردنظر، ناآگاهی ارباب رجوع از حقوق خود (چه در مورد خدمت موردنظر و چه در مورد نحوه برخورد متصدیان امر)، فقدان نهادی مسئول و پیگیر رسیدگی به امور تکریم ارباب رجوع، وجود نقص در ساز وکار کنترل رفتار کارمندان، اهمیت ندادن و کم‌توجهی به موضوع از سوی مسئولان بویژه مسئولان دولتی و صرفاً دولتی بودن خدمات مهم کشوری.

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

رفتار كاركنان

طرحهای تحول اداری

رضایتمندی ارباب رجوع

 

 

 

مشتری كیست؟

از دیدگاه سنتی، مشتری كسی است كه فرآورده های شركت را خریداری می‌كند. در دنیای كسب و كار امروزی دیگر این تعریف مورد قبول همگان نیست و مشتری را چنین تعریف می‌كند: «مشتری كسی است كه سازمان مایل است با ارزشهایی كه می آفریند بر رفتار وی تاثیر گذارد».امروزه ارزش آفرینی برای مشتری در جهت تاثیرگذاری بر رفتار وی از اهمیت بالایی برخوردار شده است. منظور از ارزش آن چیزی است كه مشكلی از مشتری را حل و فصل می كند و نیازی را برآورد می سازد.

 

اكنون كه در اقتصاد جهانی مشتریان بقای شركت را رقم می زند، دیگر شركتها نمی‌توانند به انتظارات و خواسته های مشتریان بی تفاوت باشند. آنها باید همه فعالیتها و توانمندیهای خود را متوجه رضایت مشتری كنند. چرا كه تنها منبع برگشت سرمایه مشتریان هستند. بنابراین، نخستین اصل در دنیای كسی كار امروزی ایجاد ارزشهای مشتری پسند است. و تنها از طریق فرایندهای شركت می توان ارزشهای مشتری پسند ایجاد كرد.

 

به علاوه مشتریان داخلی نیز به اندازه مشتریان خارجی مهم هستند، زیرا در فرایندی كه به مشتریان خارجی ارزش ایجاد می شود كاركنان (مشتریان داخلی) نقش اساسی ایفا می‌كنند. هر فردی در داخل سازمان مشتری است و او نیز به نوبه خود مشتریانی دارد. چنانچه بروندادی كه بین كاركنان یك سازمان مبادله می‌شود، ناقص باشد، این سازمان قادر به تامین نیازهای مشتریان بیرونی نخواهد بود.

 

 

 

 

 

 

فهرست

فصل اول:مشتری كیست؟ 1

مشتری كیست؟ 2

رضایت مشتری از نگاه اول 3

رویكرد انطباقی 6

رویكرد انتظاری: 6

توسعه سریع در فراگیر شدن رضایت مشتری 7

رضایت مشتری از نگاه دوم 10

نمودار 1- مزایای رضایت مشتری 11

رضایت مشتری از نگاه سوم 12

فصل دوم:انتظارات مشتریان و درك آن 15

انتظارات مشتریان 16

فصل سوم:شاخصهای رضایتمندی ارباب رجوع 19

شاخصهای رضایتمندی 20

درك انتظارات مشتری 26

فصل چهارم:ابزارهای اندازه گیری رضایت مشتری 29

جدول 1- تصمیم گیری درباره آنچه كه باید ارزیابی شود 32

فصل پنجم:رضایت كاركنان در راستای 38

یا چه عواملی افزایش رضایتمندی كاركنان می شود؟ بعضی از این عوامل عبارتند از: 42

فصل ششم:پرورش كاركنان و استخدام 45

پیش بینی رفتار دركاركنان جدید الاستخدام: 46

پرورش كاركنان 49

سازمانهای خدماتی برای اطمینان از كاركرد مطلوب كاركنان خود باید به دو اصل اساسی و مهم  زیر توجه به ویژه داشته باشند: 50

گزینش 50

طرح تكریم و آموزش كاركنان 54

فصل هفتم :گردآوری نظریات مشتری 59

نگاهی به یك تجربه 65

فصل هشتم: فلسفه به حداكثر رساندن رضایت مشتری 69

ارزش های كلیدی سازمان 72

فصل نهم:طرح تكریم ارباب رجوع 78

شناسایی انتظارات و دیدگاههای مشتری 82

احساس مسئولیت: 90

وفاداری: 91

بنابراین لازم است مسئوولان دستگاهها، توجه ویژه ای به موارد زیر داشته باشند: 92

فصل دهم:نتیجه گیری و جمع بندی 95

نتایج 101

نمودار 3- اهمیت انجام شدن امور ارباب رجوع با وجود برخورد نامناسب كاركنان 104

نمودار 4- تفاوت طرز برخورد كاركنان اداره كل با سایر ادارات خارجی از دیدگاه ارباب رجوع 105

اثبات فرضیه: 105

 

  • پاورپوینت رشد و توسعه اقتصادی در افغانستان

    پاورپوینت رشد و توسعه اقتصادی در افغانستان پاورپوینت اقتصاد افغانستان در 2019 پاورپوینت رشد اقتصادی افغانستان پاورپوینت مشکلات سکتور خصوصی پاورپوینت مشکلات اقتصادی افغانستان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت رشد و توسعه اقتصادی در افغانستان جهت رشته اقتصاد در قالب…

  • پاورپوینت (اسلاید) مشتری مداری

    پاورپوینت (اسلاید) مشتری مداری کلمات کلیدی : پاورپوینت مشتری مداری مشتری مداری تحقیق مشتری مداری مقاله مشتری مداری بررسی مشتری مداری حياتی ترين اصول در امر مشتری مداری خصوصیات شرکتهای مشتری نواز انتظارات مشتریان مديريت روابط مشتري اهداف مهم CRM…

  • پاورپوینت درس مدیریت مهندسی

    پاورپوینت درس مدیریت مهندسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با درس مدیریت مهندسی جهت رشته مدیریت در قالب 271 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش       مديريت عملي…

  • بررسی مبانی فقهی و حقوقی فسخ نکاح در بیماریهای جدید

    بررسی مبانی فقهی و حقوقی فسخ نکاح در بیماریهای جدید کلمات کلیدی : پایان نامه فسخ نکاح عیوب مجوز فسخ نکاح پایان نامه عیوب مجوز فسخ نکاح عیوب مجوز فسخ نکاح در حقوق ایران عیوب مجوز فسخ نکاح در فقه…

  • اقسام شرط ضمانیه در فقه امامیه و فقه شافعی در گستره ی عقود اذنیه

    اقسام شرط ضمانیه در فقه امامیه و فقه شافعی در گستره ی عقود اذنیه عقود اذنیه شرط ضمنی اقسام شرط ضمانیه پایان نامه شرط ضمان در عقود اذنی شرط ضمان در حقوق ایران مطالعه تطبیقی اقسام شرط ضمانی اقسام شرط…

  • پاورپوینت آشنایی با مفاهیم بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار

    پاورپوینت آشنایی با مفاهیم بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار دانلود پاورپوینت آشنایی با مفاهیم بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار طبقه بندی بازارهای مالی کارکردهای بازار مالی افزایش سرمایه اهداف افزایش سرمایه واسطه های مالی انواع مدل‌های شرکت‌های تأمین…

  • دانلود پاورپوینت SQL Server

    دانلود پاورپوینت SQL Server دانلود پاورپوینت SQL Server پاورپوینت SQL Server دانلود پاورپوینت SQL Server چیست دانلود پاورپوینت مزایای SQL SERVER رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینتSQL Server در قالب 39 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع…

  • پایان نامه پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در سازمان

    پایان نامه پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در سازمان کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش مدیریت دانش در سازمانها پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان پایان نامه استقرار مدیریت دانش در سازمان پایان نامه پیاده سازی مدیریت دانش…

  • طراحی و پیاده سازی سیستم جامع اطلاع رسانی صنایع دستی و هنر سنتی ایران

    طراحی و پیاده سازی سیستم جامع اطلاع رسانی صنایع دستی و هنر سنتی ایران اتوماسیون سیستم صنایع دستی دیاگرامهای سیستم صنایع دستی موجودیتهای سیستم صنایع دستی تجزیه و تحلیل سیستم صنایع دستی دانلود پروژه مهندسی کامپیوتر با عنوان طراحی و…

  • پاورپوینت درس ششم زبان نهم

    پاورپوینت درس ششم زبان نهم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درس ششم زبان نهم در قالب 26 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       مقدمه: در این مقاله درس ششم…

  • بهره برداری مس از کانسنگ اکسیدی مس سونگون به روش هیدرومتالورژی

    بهره برداری مس از کانسنگ اکسیدی مس سونگون به روش هیدرومتالورژی مس سونگون بهره برداری مس کانسنگ اکسیدی روش هیدرومتالورژی استحصال مس کانه های اکسیدی کانسار پرفیری مس سونگون بهره برداری مس از کانسنگ اکسیدی به روش هیدرومتالورژی رفتن به…

  • پاورپوینت بررسی کارکرد بانك‌هاي سرمايه‌گذاري با ساير نهاد‌هاي مالي

    پاورپوینت بررسی کارکرد بانك‌هاي سرمايه‌گذاري با ساير نهاد‌هاي مالي کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی کارکرد بانك‌هاي سرمايه‌گذاري با ساير نهاد‌هاي مالي کارکرد بانك‌هاي سرمايه‌گذاري با ساير نهاد‌هاي مالي بانک تجاري و انواع آن شرکت‌هاي سرمايه‌گذاري شرکت‌هاي کارگزاري بانک‌هاي سرمايه‌گذاري مدل‌ها…

  • پاورپوینت مدیریت خلاق و ویژگی های افراد خلاق

    پاورپوینت مدیریت خلاق و ویژگی های افراد خلاق پاورپوینت مدیریت خلاقیت و نوآوری در سازمان پاورپوینت مديريت خلاقيت پاورپوینت مدیریت خلاقیت و نوآوری ppt پاورپوینت مدیریت خلاق چیست پاورپوینت مدیریت خلاق در هنرستان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت…

  • بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و عملکرد کارکنان

    بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و عملکرد کارکنان مدل ACHIEVE عملکرد کارکنان کیفیت زندگی کاری بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و عملکرد کارکنان دانلود مقالات رشته مدیریت دولتی دانلود مقالات مدیریت دولتی دانلود مقالات مدیریت رفتن به سایت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق کار و هوش اخلاقی 55 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق کار و هوش اخلاقی 55 صفحه کلمات کلیدی : ​​​​​​​مبانی نظری اخلاق کار ​​​​​​​مبانی نظری هوش اخلاقی پیشینه تحقیق اخلاق کار پیشینه تحقیق هوش اخلاقی فصل دوم پایان نامه اخلاق کار فصل دوم پایان…

  • پاورپوینت آشنایی با علم مدیریت

    پاورپوینت آشنایی با علم مدیریت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با علم مدیریت جهت رشته مدیریت در قالب 34 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       علم مديريت…

  • پایان نامه رشته جغرافیا با عنوان سیستم اطلاعات جغرافیایی زمانمند

    پایان نامه رشته جغرافیا با عنوان سیستم اطلاعات جغرافیایی زمانمند Temporal GIS مدلسازی زمانمکان سیستم های اطلاعاتی زمین مرجع سیستم اطلاعات جغرافیایی زمانمند خرید پایان نامه رشته جغرافیا فروش پایان نامه رشته جغرافیا سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در…

  • پاورپوینت آزمایش طرح اختلاط مارشال (آزمایش ساخت نمونه های آزمایش مارشال) در 34 اسلاید به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر

    پاورپوینت آزمایش طرح اختلاط مارشال (آزمایش ساخت نمونه های آزمایش مارشال) در 34 اسلاید به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر پروژه پاورپوینت آزمایش طرح اختلاط مارشال آزمایش ساخت نمونه های آزمایش مارشال رفتن به سايت اصلي…

  • پاورپوینت آزمایش سینی قیر در 18 اسلاید کاملا قابل ویرایش به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر

    پاورپوینت آزمایش سینی قیر در 18 اسلاید کاملا قابل ویرایش به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر پاورپوینت آزمایش سینی قیر رفتن به سايت اصلي در این پروژه پاورپوینت آزمایش سینی قیر در 18 اسلاید کاملا قابل ویرایش…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری مدیریت مسیر شغلی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری مدیریت مسیر شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدیریت مسیر شغلی مبانی نظری مدیریت مسیر شغلی پیشینه تحقیق مدیریت مسیر شغلی پیشینه داخلی مدیریت مسیر شغلی پیشینه خارجی مدیریت مسیر شغلی…

  • پاورپوینت بررسی مدیریت استراتژیک درصنایع کوچک و متوسط (SMEs)

    پاورپوینت بررسی مدیریت استراتژیک درصنایع کوچک و متوسط (SMEs) کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی مدیریت استراتژیک درصنایع کوچک و متوسط (SMEs) مدیریت استراتژیک درصنایع کوچک و متوسط (SMEs) الگوی مدیریت استراتژیک مدل مدیریت استراتژیک در صنایع کوچک و متوسط تدوین…

  • پرسشنامه تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی

    پرسشنامه تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی پرسشنامه مدیریت سرمایه فکری دانلود پرسشنامه سرمایه فکری بونتیس دانلود پرسشنامه سرمایه فکری پرسشنامه عملکرد سازمانی پرسشنامه عملکرد مالی پرسشنامه عملکرد مالی صنعت بانکداری پرسشنامه تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی پرسشنامه رابطه…

  • پاورپوینت بررسی بیماری بلاست در برنج

    پاورپوینت بررسی بیماری بلاست در برنج پاورپوينت بلاست برنج دانلود پاورپوينت بلاست برنج پاورپوینت درباره بلاست رنج رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت بررسی بيماری بلاست در برنج جهت رشته کشاورزی و زراعت در قالب 33 اسلايد و با فرمت…

  • عوامل تشدید کننده اعتیاد و بررسی عوامل مختلف در پیشگیری از اعتیاد با تاکید بر مذهب

    عوامل تشدید کننده اعتیاد و بررسی عوامل مختلف در پیشگیری از اعتیاد با تاکید بر مذهب کلمات کلیدی : پایان نامه علل گرایش به اعتیاد علل گرایش جوانان و نوجوانان به اعتیاد علل و عوامل گرایش به اعتیاد عوامل تشدید…

  • پاورپوینت پروتکل، لایه ها و ارتباطات

    پاورپوینت پروتکل، لایه ها و ارتباطات پاورپوینت پروتکل دانلود پاورپوینت پروتکل پاورپوینت در مورد پروتکل پاورپوینت لایه ها و ارتباطات پروتکل رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پپروتوکل ، لایه ها و ارتباطات جهت رشته کامپیوتر در قالب 32 اسلاید…

  • دانلود پاورپوینت گیاه حنا

    دانلود پاورپوینت گیاه حنا پاورپوینت درمورد گیاه حنا دانلود پاورپوینت خواص حنا پاورپوینت آماده حنا و خواص آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت گیاه حنا جهت رشته کشاورزی در 23 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع…

  • پاورپوینت سمینار طراحی ، نظارت و اجرای سقف های عرشه فولادی

    پاورپوینت سمینار طراحی ، نظارت و اجرای سقف های عرشه فولادی پاورپوینت طراحی سقف های عرشه فولادی پاورپوینت نظارت سقف های عرشه فولادی پاورپوینت اجرای سقف های عرشه فولادی پاورپوینت سقف های عرشه فولادی پاورپوینت سقف عرشه فولادی رفتن به…

  • نظریه های پرخاشگری و عوامل بروز آن با نگاهی به راهکارهای کنترل پرخاشگری

    نظریه های پرخاشگری و عوامل بروز آن با نگاهی به راهکارهای کنترل پرخاشگری پرخاشگری نشانه های پرخاشگری نظریه های پرخاشگری عوامل بروز پرخاشگری راهکارهای کنترل پرخاشگری انواع رفتارهای پرخاشگرانه اصول پیشگیری از رفتارهای پرخاشگرانه پایان نامه پرخاشگری تحقیق در مورد…

  • پاورپوینت ترانزیستور چیست

    پاورپوینت ترانزیستور چیست دانلود پاورپوینت ترانزیستور چیست پاورپوینت ترانزیستور چگونه عمل میکند؟ پاورپوینت ترانزیستور رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ترانزیستور چیست جهت رشته گوناگون در قالب 16 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • اصول اخلاقی در سازمان و شیوه تدوین اصول اخلاق سازمانی

    اصول اخلاقی در سازمان و شیوه تدوین اصول اخلاق سازمانی کلمات کلیدی : سطوح سیستم اخلاقی تحلیل مفهوم اخلاق سازمان مدیریت اخلاق در سازمان مدل های اخلاق سازمانی ابعاد و مدل های اخلاق حرفه ای تحویلی نگری در سازمان و…

  • پوستر آموزش مقابله با کرونا در مدارس

    پوستر آموزش مقابله با کرونا در مدارس رفتن به سايت اصلي پوستر آموزش مقابله با کرونا در مدارس (( مختص آموزش دانش آموزان در رابطه با رعایت دستورالعملهای بهداشتی کرونا )) مخصوص چاپ مدارس . کافی نت ها و مراکز…

  • پاورپوینت پوکی استخوان و عوامل موثر بر آن

    پاورپوینت پوکی استخوان و عوامل موثر بر آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پوکی استخوان جهت رشته ی پزشکی در قالب 46 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • پاورپوینت مدیریت مالی 1( به همراه حل تشریحی تمرینات و نمونه سؤالات امتحانی)

    پاورپوینت مدیریت مالی 1( به همراه حل تشریحی تمرینات و نمونه سؤالات امتحانی) کلمات کلیدی : پاورپوینت مدیریت مالی 1( به همراه حل تشریحی تمرینات و نمونه سؤالات امتحانی) پاورپوینت مدیریت مالی 1 مدیریت مالی 1( به همراه حل تشریحی…

  • پاورپوينت سدهای لاستیکی

    پاورپوينت سدهای لاستیکی دانلود پاورپوينت سدهای لاستیکی دانلود پاورپوينت درمورد سدهای لاستیکی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت سدهای لاستیکی جهت رشته عمران در قالب 11 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش…

  • پاورپوینت فصل دهم کتاب تئوری حسابداری جلد اول تألیف دکتر شباهنگ با موضوع ترازنامه و مباني ارزشيابي

    پاورپوینت فصل دهم کتاب تئوری حسابداری جلد اول تألیف دکتر شباهنگ با موضوع ترازنامه و مباني ارزشيابي کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل دهم کتاب تئوری حسابداری شباهنگ با موضوع مفاهیم سود برای گزارشگری مالی پاورپوینت ترازنامه و مباني ارزشيابي پاورپوینت…