رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع

رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع

پایان نامه مدیریت دانش
پایان نامه مدیریت کیفیت جامع
مدیریت دانش در شركتهای بیمه
مدیریت کیفیت جامع در شركتهای بیمه
استقرار مدیریت دانش در شرکتهای بیمه
پیاده سازی مدیریت دانش در شرکتهای بیمه
پایان نامه رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع
مدیریت کیفیت جامع در صنعت بیمه

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت بازرگانی

رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع

 

 

 

 

 

 

چکیده:

درک اهمیت دانش به عنوان یک سرمایه سازمانی که قادر به ایجاد و حفظ مزیت رقابتی به صورت مستمر است، بسیاری از شرکت ها را بر آن داشته است تا سیستم های مدیریت دانش ویژه ای را برای کمک به تسهیم و یکپارچگی دانش طراحی کنند. قالب های فکری سازمان های امروز، آکنده از عمق بخشیدن به اطلاعات و توجه به مشارکت نیروی انسانی خلاق و دانشگر به جای نیروی انسانی عملکردی است. این تحقیق تلاشی است برای بررسی رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شرکتهای بیمه خصوصی در ایران. 

 

امروزه دانش یک سرمایه تلقی می شود. در گزارش توسعه جهانی که در سال 1998 توسط بانک جهانی منتشر شد، آمده است: ” در کشورهای پیشرو اقتصاد جهانی، اهمیت دانش ] به عنوان یک منبع [ در مقایسه با سایر منابع چنان افزایش یافته است که به عنوان مهم ترین عامل تعیین کننده استاندارد زندگی درآمده است”(بانک جهانی[1]،1998). بانک جهانی در سال 2002 بار دیگر بر اهمیت دارایی های دانشی ملت ها تاکید کرد و دارایی دانشی را به عنوان راهی برای مشارکت کشورهای در حال توسعه در انقلاب دانشی[2] به شمار آورد که در کاهش فاصله بین کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته نقش تعیین کننده ای می تواند ایفا کند. دولت جمهوری اسلامی ایران نیز توسعه مبتنی بر دانایی( دانش- محور) را یکی از محورهای اساسی برنامه چهارم توسعه کشور قرار داده است. بخش اول قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز به ” رشد اقتصاد ملی دانایی محور” و بخش چهارم  به ” توسعه مبتنی بر دانایی ” اختصاص یافته است. در همه موارد فوق ” دانش” عنصر اساسی است که در هزاره سوم به عنوان ابزاری برای حذف یا حداقل کاهش فاصله بین کشورهای پیشرفته و در حال توسعه مورد توجه سازمانهای بین المللی و دولت های ملی قرار گرفته است(حسن زاده،1387، 3).

 

در سالهای اخیر، سازمانها و شرکتهای مختلف، پیوستن به روند دانش را آغاز کرده اند ومفاهیم جدیدی چون کار دانشی[3]، دانشکار[4]، مدیریت دانش[5] و سازمانهای دانشی[6]، خبر ازشدت یافتن این روند دارد. پیتر دراکر، با به کارگیری این واژگان خبر از ایجاد نوع جدیدی از سازمانها می دهد که در آنها به جای قدرت بازو، قدرت ذهن حاکمیت دارد. بر اساس این نظریه در آینده جوامعی می توانند انتظار توسعه و پیشرفت داشته باشند که از دانش بیشتری برخوردار باشند. به این ترتیب برخورداری از منابع طبیعی نمی تواند به اندازه دانش مهم باشد. سازمان دانشی به توانمندی هایی دست می یابد که قادر است از نیروی اندک قدرتی عظیم بسازد( مشبکی و زارعی، 1382، 39).

 

برای دستیابی به توسعه مبتنی بر دانایی، مدیریت دانش یک رکن اساسی است. چنانچه دانش به صورت اصولی مدیریت نشود و دانش فردی به دانش جمعی تبدیل نگردد، نمی توان آنرا به عنوان رکن توسعه قلمداد کرد. به همین دلیل است که مدیریت دانش برای دولتمردان و دست اندرکاران مدیریت و برنامه ریزی توسعه در سطح ملی و بین المللی ضروری تلقی می شود(حسن زاده، 1387). امروزه شرایط و فضای رقابتی سازمانها بیش از پیش پیچیده و متغیر شده است. این فضا به سرعت درحال تغییر است، بگونه ای که برای بیشتر سازمان ها این سرعت به مراتب بیش از سرعت پاسخگویی و توان تطبیق آنهاست. تغییرات مستمر دانش نیز وضعیت عدم تعادل جدیدی برای سازمانها به وجود آورده است. جریان بی پایان دانش، بازارها را در حالت تغییر مداوم قرار داده که این امر سازمان ها را ملزم به تغییرات مستمر می کند(مشبکی و زارعی، 1382، 39). مهم ترین نقشی که می توان به مدیریت دانش نسبت داد این است که آن را به عنوان یک متدولوژی تغییر درنظر بگیرند. مدیریت دانش از یک طرف با جذب دانش های جدید به درون سیستم و از طرفی دیگر با اداره موثر آن دانش ها می تواند مهم ترین عامل تغییر یک سازمان باشد(هالس[7]،2001، 1-9). مهم ترین رکن مدیریت دانش، پیاده سازی و اثربخشی آن است. چرا که دیگر مطالب مرتبط با آن همگی به عنوان مقدمه ای جهت بسترسازی و استفاده از آنها برای تحقق عملی مدیریت دانش به شمار می روند( افزاره، 1384).

 

 

بسیاری از سازمانها پروژه ها و برنامه های وسیعی را برای مدیریت دانش اجرا کرده اند. در آغاز اکثر تلاشها بر استفاده از فناوری های اطلاعات برای حمایت از کسب، ذخیره سازی، بازیابی و تسهیم دانش مستند شده و آشکار سازمان به صورت دیجیتالی متمرکز بوده است. حال آنکه، تعداد بسیار کمی از سازمانها باور دارند که ارزشمندترین دانش، دانش پنهان موجود در اذهان کارکنان است که از طریق تعامل بین فردی و روابط اجتماعی بحث و تسهیم می شود. سیستم های مدیریت دانش راهبردها و فرآیندهایی هستند که قادر به تولید و جریان دانش به منظور برآورده ساختن انتظارات سازمان، مشتریان و کاربران در کل سازمان هستند. مدیریت دانش فرآیند گسترده­ای است که امر شناسایی، سازمان­دهی، انتقال و استفاده صحیح از اطلاعات و تجربیات داخلی سازمان را مورد توجه قرار می­دهد. امروزه دانش مهمترین دارایی سازمان­ها محسوب می­شود، لذا مدیریت دانش به منزله چالشی است برای کشف دانایی­های فردی و تبدیل آن به یک موضوع اطلاعاتی، به نحوی که بتوان آن را در پایگاه­های اطلاعاتی ذخیره کرد، با دیگران مبادله نمود و در فرآیند کارهای روزمره به کار گرفت (ابطحی و صلواتی، 1385).

[1] World Bank

[2] Knowledge Revolution

[3] Knowledge Work

[4] Knowledge Worker

[5] Knowledge Management

[6] Knowledge Organization

[7] Hales

 

 

مقدمه:

Total Quality Management (TQM) نگرشی است که بر مبنای آن مدیریت سازمان با مشارکت تمامی کارکنان، مشتریان و تامین کنندگان به بهبود مستمر کیفیت که منجر به جلب رضایت مشتری می شود، می پردازد. TQM یک روش مدیریتی است که از دهه 1950 میلادی شروع شده ولی از دهه 1980 میلادی به بعد معروف شده است. از نظر روش، TQM شیوه ای است که از طریق آن مدیریت و کارکنان در بهبود مستمر تولید کالاها و خدمات درگیر می شوند. مدیریت کیفیت جامع ترکیبی از ابزار مدیریت و کیفیت می باشد که هدفش افزایش تجارت و کاهش ضرر است(هاشمی، 2008). TQM به عنوان پارادایم[1] مدیریت بوسیله بسیاری از سازمان ها در سرتاسر جهان پذیرفته شده است. جنبش کیفیت تقریبا در تمام کشورها با پروژه بهبود کیفیت در بخش های تولیدی شروع شد. TQM بعدها در بخش های خدماتی از قبیل بانک، بیمه و در نهایت درسازمان های غیرانتفاعی چون موسسات آموزشی، بهداشتی و… به کارگرفته شده است. در بین عناصر ضروری TQM، تمرکز بر مشتری احتمالا مهمترین عامل است(همان).

 

اسکات[2](1993) بیان می کند که مشتریان و نیازهای آنها است که به سازمان و فعالیت های آن شکل می دهد. تمام شرکت ها تلاش می کنند که بهترین باشند و استراتژی هایی را جهت نیل به اهداف کیفیت خود به کار می گیرند. توسعه TQM به عنوان یک مزیت رقابتی[3] درنظر گرفته شده است که شرکت ها را کارآمدتر و نوآورتر می سازد. هدف اصلی TQM توسعه یک برنامه برای دستیابی به رضایت مشتری است. با پیروی از قوانین TQM به طور مستمر، شرکت ها می توانند مزیت رقابتی خود را در بلند مدت از طریق سازگاری با نیازهای مشتری، حفظ کنند. کاتلر[4] TQM را به عنوان بهبود مستمر کیفیت در فرایندهای سازمان، تولیدات و خدمات تعریف می کند. این رویه باید در سرتاسر سازمان، به طور جامع و به وسیله مدیران انجام شود. هدف از این تلاش مستمر، افزایش رضایت مشتری، افزایش کیفیت، کاهش هزینه ها یا محدود کردن برخی از هزینه ها است(سازی[5]، 2000،1-2).

 

انواع سازمان ها، از خصوصی تا دولتی، بزرگ تا کوچک و تولیدی تا خدماتی همه TQM را اعمال می کنند، هرچند این بحث وجود دارد که آیا مفاهیم کلی TQM، ارزش ها، روش ها و ابزارهای آن برای تمام انواع سازمان ها مشابه است. هاگ و استولن[6](1996) با بیان تفاوت بین سازمانهای تولیدی و خدماتی به این نتیجه رسیدند که مفاهیم اساسی TQM برای تمامی سازمان ها یکسان است، با این تفاوت که سازمان های خدماتی به کندی TQM را می پذیرند(اریکسون[7]،2004،79).

 

امروزه تنها شركتهایی در عرصه رقابت از موقعیت مناسب برخوردارند كه محور اصلی فعالیت موسسه خود را تامین خواسته های مشتریان و ارضای نیازهای آنان با حداقل قیمت و حداكثر كیفیت قرار داده اند. در واقع حضور موثر و  موفق در بازار رقابتی منطقه ای و جهانی، همراه با استفاده بهینه از تمامی امكانات و بهره برداری مناسب از منابع جدید جهت تولید و ارائه خدمات مطلوب و با كیفیت مناسب براساس رضایتمندی مشتری ضرورتی اجتناب ناپذیر است. پس از جنگ جهانی دوم، مدیران صنایع و خدمات در كشورهای مختلف به دلیل عدم اطلاع و توجه كافی به كیفیت و عدم بكارگیری صحیح اجزا آن درفرآیند عملیات، مجبور به تعطیل واحدهای تولیدی و خدماتی خود شدند. در زمانی كه كشورهای غربی درگیر مشكلات بیكاری و ركود اقتصادی بودند، شركتهای ژاپنی با استفاده از نظرات نظریه پردازان علم كیفیت مانند دمینگ، جوران، فیگن بام و ایشی كاوا در راه رشد تولید و خلاقیت و كسب سهم بیشتر بازار قدم های مهمی بر می داشتند.

 

همچنین موسسات تولیدی و خدماتی ژاپن در سایه توجه مناسب به فرهنگ سازمان، بكارگیری مناسب سیستم های صنعتی، بازرگانی و خدماتی و توجه مناسب به عواملی چون مدیریت رفتار و ایجاد انگیزش مناسب و فراهم نمودن جریان اطلاعات فراگیر در بین رده های مختلف سازمانی، سعی در حل مشكلات واحدها و برآورده نمودن خواسته های متغیر مشتریان از طریق بهبود مستمر كیفیت و كاهش هزینه های عملیات خود نموده و آنها همچنین كاهش دوره بازگشت سرمایه را به عنوان اصلی ترین هدف سازمان خود قرار داده اند(كزازی،1378).

 

مدیریت کیفیت فراگیر یک فلسفه مدیریتی است که نیازهای مشترک و اهداف شرکت را جدایی ناپذیر می داند، در تجارت، صنعت و خدمات کاربرد دارد، حداکثر کارآیی و اثربخشی را تضمین می کند، رهبری تجاری را از طریق اعمال حاکمیت در فرآیندها و سیستم ها قوام می بخشد، باعث افزایش کارآیی و نیز جلوگیری از خطاها می شود و سازمان را مطمئن می سازد که کلیه اهداف آن، در جهت برآوردن نیازهای مشتریان است(پترسون[8]،2008).

[1] Paradigm

[2] Schottes

[3] Competitive Advantage

[4] Kotler

[5] Sauze

[6] Hug & Stolen

[7] Eriksson

[8] Peterson

 

 

فهرست مطالب

 

مقدمه

 

1-2   مدیریت دانش 15

1-1-2 مقدمه 15

2-1-2- مفهوم دانش 17

3-1-2 مفهوم داده، اطلاعات و دانش 18

4-1-2 روابط داده، اطلاعات و دانش 22

5-1-2 انواع دانش 24

6-1-2 ویژگی های دانش 25

7-1-2 سیر تطور مدیریت دانش 26

8-1-2 مفهوم مدیریت دانش 28

9-1-2 مکاتب مدیریت دانش 29

10-1- 2 اصول مدیریت دانش 30

11-1-2 تئوری های مدیریت دانش 32

1-11-1-2 تئوری مدیریت دانش جامع 32

2-11-1-2   تئوری مدیریت دانش تیمی 33

3-11-1-2  تئوری مدیریت دانش جامعه گرا 33

12-1-2  مدل های مدیریت دانش 34

1-12-1-2  مدل ایجاد و کاربرد دانش ویگ 35

2-12-1-2  مدل دانش سازمانی وان کروگ و روس 37

3-12-1-2  مدل دانش نوناکا و تاکوچی 37

4-12-1-2   مدل مدیریت دانش چوو 40

5-12-1-2  مدل عمومی دانش در سازمان نیومن 41

6-12-1-2  مدل مدیریت دانش بویسوت 42

7-12-1-2  مدل شش بعدی مدیریت دانش 44

8-12-1-2  مدل رن جانستون 45

9-12-1-2  مدل ادل و گریسون 46

10-12-1-2  مدل استیوهالس 47

13-1-2  ابزارهای مدیریت دانش 49

1-13-1-2 ابزارهای مدیریت دانش ] ابزارهای بی نیاز از فناوری اطلاعات [ 49

2-13-1-2  ابزارهای مدیریت دانش ] ابزارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات[ 51

14-1-2  موانع مدیریت دانش 52

 

2-2- مدیریت کیفیت جامع 54

مقدمه 54

1-2-2 مفهوم کیفیت 56

2-2-2  ابعاد کیفیت 57

1-2-2-2  ابعاد کیفیت در بخش خصوصی 58

2-2-2-2 ابعاد کیفیت در بخش عمومی(دولت) 59

3-2-2 تاریخچه مدیریت کیفیت جامع 59

4-2-2 مفهوم مدیریت کیفیت جامع(TQM) 60

5-2-2 فلسفه مدیریت کیفیت جامع 61

6-2-2 پیشگامان کیفیت 62

1- 6- 2- 2 دمینگ 62

2- 6- 2- 2   کرازبی 63

3- 6- 2- 2  جوران 66

4- 6- 2- 2   فایگنبام‌ 67

5- 6- 2- 2  ایشی‌ كاوا 68

6- 6- 2- 2    شوارت  70

7- 6- 2- 2  شینگو 71

8- 6- 2- 2    كاندو  71

9- 6- 2- 2    اوكلند 72

7-2-2  ویژگی های کلیدی  TQM 72

8-2-2   نیازمندی های اساسی اجرای TQM 73

9-2-2   عوامل مؤثر در موفقیت TQM 73

10-2-2    علل ناكامی مدیریت كیفیت جامع 74

11-2-2   اصول سیستم مدیریت کیفیت 76

12-2-2  گامهای پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت 76

13-2-2   اندازه گیری کیفیت خدمات(مدل سروکوال) 77

3-2  پیشینه تحقیق 78

4-2 نتیجه گیری 81

 

 

 

منابع و ماخذ

 

الف) منابع 

فارسی ……………………………………………………………………………………………………………….. I

ب) منابع انگلیسی ………………………………………………………………………………………………… IV

 

 

 

 

 

فهرست شکل ها :

شكل شماره 1-1. مدل تحلیلی تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………..8

شکل شماره 1-2. روابط داده، اطلاعات و دانش …………………………………………………………………………………………………..22

شکل شماره 2-2. تعامل اطلاعات، دانش و تصمیم ……………………………………………………………………………………………..23

شکل شماره 3-2. روابط داده، اطلاعات و خرد ……………………………………………………………………………………………………..23

شکل شماره 4-2. تئوری مدیریت دانش جامعه گرا، اقتباس از هویت ………………………………………………………………..34

شکل شماره 5-2. سلسله مراتب دانش از دیدگاه ویگ ………………………………………………………………………………………..36

شکل شماره 6-2. چارچوب مفهومی فرآیندهای ایجاد دانش ………………………………………………………………………………37

شکل شماره 7-2. مدل مدیریت دانش ………………………………………………………………………………………………………………….38

شکل شماره 8-2. مدل عمومی دانش در سازمان ………………………………………………………………………………………………..41

شکل شماره 9-2. مدل مدیریت دانش بویسوت …………………………………………………………………………………………………..43

شکل شماره 10-2. مدل بویسوت،روابط داده،اطلاعات و دانش …………………………………………………………………………..44

شکل شماره 11-2. مدل شش بعدی مدیریت دانش …………………………………………………………………………………………..44

شکل شماره 12-2. مدل مبتنی بر فرآیندها و فراهم کننده های مدیریت دانش ……………………………………………….46

شکل شماره 13-2. مدل مبتنی بر فرآیندهای دانش …………………………………………………………………………………………..48

شکل شماره 14-2. تعریف TQM از دیدگاه هلیستون ……………………………………………………………………………………….61

شکل شماره 15-2. مدل مفهومی هنرپور و همکاران …………………………………………………………………………………………..78

شکل شماره 16-2. مدل مفهومی هانگ و همکاران ……………………………………………………………………………………………..79

شکل شماره 17-2. مدل مفهومی مولینا و همکاران …………………………………………………………………………………………….80

شکل شماره 18-2. مدل مفهومی تحقیق …………………………………………………………………………………………………………….83

 

 

 

 

فهرست جداول:

جدول شماره 1-2. تعریف دانش از چشم اندازهای مختلف، علوی و لیدنر ………………………………………………………………18

جدول شماره 2-2. مدل مدیریت دانش با توجه به ساختار کار ………………………………………………………………………………..45

 

 

 

  • پاورپوینت مبحث تجزیه وتحلیل تعارض تئوری بازی ها

    پاورپوینت مبحث تجزیه وتحلیل تعارض تئوری بازی ها کلمات کلیدی : پاورپوینت مبحث تجزیه وتحلیل تعارض تئوری بازی ها رفتن به سایت اصلی پاورپوینت مبحث تجزیه وتحلیل تعارض (تئوری بازی ها) فصل9 کتاب اسکات به تعداد 47 اسلاید قابل ویرایش…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش الگوی ارتباطی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش الگوی ارتباطی فصل دوم پایان نامه الگوی ارتباطی مبانی نظری الگوی ارتباطی پیشینه تحقیق الگوی ارتباطی پیشینه داخلی الگوی ارتباطی پیشینه خارجی الگوی ارتباطی پیشینه پژوهش الگوی ارتباطی پیشینه نظری الگوی ارتباطی ادبیات نظری الگوی…

  • دانلود تحقیق در مورد سازگاری شغلی docx

    دانلود تحقیق در مورد سازگاری شغلی docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی سازگاری شغلی با فرمت docx در قالب 15 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد     فهرست مطالب…

  • مقاله پیامدها، تدابیر و سیاست جنایی داخلی و بین المللی در قبال پدیده قاچاق انسان

    مقاله پیامدها، تدابیر و سیاست جنایی داخلی و بین المللی در قبال پدیده قاچاق انسان مقاله قاچاق مقاله قاچاق انسان مقاله قاچاق زنان پیامدهای قاچاق انسان قاچاق انسان در اسناد بین المللی ابعاد قاچاق انسان درجهان مبارزه با قاچاق انسان…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی میل به طلاق

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی میل به طلاق کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه میل به طلاق مبانی نظری میل به طلاق پیشینه تحقیق میل به طلاق پیشینه داخلی میل به طلاق پیشینه خارجی میل به طلاق پیشینه پژوهش…

  • بررسی همجنس گرایی در ادیان توحیدی و غیر توحیدی با رویکرد روانشناسی به آن

    بررسی همجنس گرایی در ادیان توحیدی و غیر توحیدی با رویکرد روانشناسی به آن پایان نامه همجنسگرایی پایان نامه در مورد همجنسگرایی همجنس گرایی از دیدگاه دین همجنس گرایی از دیدگاه روانشناسی همجنس گرایی در ادیان توحیدی همجنس گرایی در…

  • پاورپوینت آشنایی با اینترنت

    پاورپوینت آشنایی با اینترنت پاورپوینت کاربرد اینترنت چیست پاورپوینت اینترنت چیست و چگونه کار میکند پاورپوینت اینترنت چیست به زبان ساده پاورپوینت منبع اینترنت کجاست رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با اینترنت جهت رشته کامپیوتر و IT در قالب…

  • پاورپوینت معماری نرم افزار

    پاورپوینت معماری نرم افزار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری نرم افزار جهت رشته کامپیوتردر قالب 60 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش     فهرست :  پيچيدگي در نرم‌افزار  آشنايي با…

  • دانلود تحقیق تدریس دانش آموزان در دوره راهنمایی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق تدریس دانش آموزان در دوره راهنمایی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی تدریس دانش آموزان در دوره راهنمایی با فرمت docx در قالب 10 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با…

  • جزوه درس آسیب شناسی روانی مددکاری خانواده

    جزوه درس آسیب شناسی روانی مددکاری خانواده جزوه درس آسیب شناسی روانی - مددکاری خانواده رفتن به سايت اصلي جزوه درس آسیب شناسی روانی - مددکاری خانواده به تعداد 31 صفحه pdf   شامل مباحث : تعریف آسیب شناسی روانی  تاریخچه آسیب شناسی…

  • دانلود تحقیق رسانه و افکار عمومی مردم با فرمت ورد

    دانلود تحقیق رسانه و افکار عمومی مردم با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی رسانه و افکار عمومی مردم با فرمت docx در قالب 38 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • دانلود پاورپوینت هرس درختان میوه

    دانلود پاورپوینت هرس درختان میوه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت هرس درختان میوه جهت رشته کشاورزی در 13 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       درختان ، بویژه درختان میوه…

  • پاورپوینت بررسی تزئینات وابسته به معماری ایران

    پاورپوینت بررسی تزئینات وابسته به معماری ایران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی تزئینات وابسته به معماری ایران جهت رشته معماری و شهرسازی در قالب 47 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • دانلود پاورپوینت کارگاه تصویری کار با گچ

    دانلود پاورپوینت کارگاه تصویری کار با گچ پاورپوینت آموزش کار با گچ پاورپوینت کارگاه کار با گچ پاورپوینت تصویری کار با گچ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کارگاه تصویری کار با گچ جهت رشته معماری در 28 اسلاید و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سوگیری توجه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سوگیری توجه مبانی نظری سوگیری توجه ادبیات نظری سوگیری توجه چارچوب نظری سوگیری توجه فصل دوم پایان نامه سوگیری توجه دانلود مبانی نظری سوگیری توجه پیشینه سوگیری توجه پیشینه تحقیق سوگیری توجه پیشینه داخلی سوگیری…

  • عوامل موثر بر رضایت تحصیلی دانشجویان از یادگیری الکترونیکی

    عوامل موثر بر رضایت تحصیلی دانشجویان از یادگیری الکترونیکی رضایت تحصیلی دانشجویان تحقیق در مورد رضایت تحصیلی عوامل موثر بر رضایت تحصیلی دانشجویان عوامل موثر بر رضایت از یادگیری الکترونیکی رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق عوامل موثر بر…

  • پرسشنامه انگیزش کاری کارکنان پورتر و لالر با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه انگیزش کاری کارکنان پورتر و لالر با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه انگيزش شغلي پرسشنامه انگیزش پرسشنامه برای انگیزش دانلود پرسشنامه انگیزش بیرونی پرسشنامه برای انگیزه پرسشنامه سنجش انگیزش کارکنان پرسشنامه انگیزه 9 گویه ای…

  • مبانی سمبولیسم و ویژگی های صورت سمبولیک با نگاهی به سمبولیسم سنتی در معماری مقدس

    مبانی سمبولیسم و ویژگی های صورت سمبولیک با نگاهی به سمبولیسم سنتی در معماری مقدس پایان نامه نماد مبانی سمبولیسم نماد های سمبولیسم نمادگرایی و سمبولیسم سبک هنری سمبولیسم نقاشی های سمبولیسم ویژگی های سمبولیسم سبک سمبولیسم در معماری مکتب…

  • نقاط ضعف و قوت قانون مجازات جدید نسبت به قانون قدیم در خصوص قتل به اعتقاد مهدورالدم 

    نقاط ضعف و قوت قانون مجازات جدید نسبت به قانون قدیم در خصوص قتل به اعتقاد مهدورالدم  پایان نامه مهدورالدم مهدورالدم بودن مقتول اعتقاد به مهدورالدم بودن مهدورالدم در قانون جدید مهدورالدم در قانون مجازات 92 اعتقاد به مهدورالدم بودن…

  • پاورپوینت آشنایی با تئوری سرمایه گذاری

    پاورپوینت آشنایی با تئوری سرمایه گذاری کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با تئوری سرمایه گذاری تئوری سرمایه گذاری تئوری نوین سرمایه گذاری مرز کارامدی اولین مرز کارامدی ارائه شده توسط Markowitz ترکیب مرز کارایی و دارایی های بدون ریسک مزایای…

  • پرسشنامه استاندارد رفتار خرید مصرف کننده محقق ساخته شده

    پرسشنامه استاندارد رفتار خرید مصرف کننده محقق ساخته شده پرسشنامه رفتار خرید مصرف کننده دانلود پرسشنامه رفتار خرید مصرف کننده سوالات پرسشنامه رفتار مصرف کننده پرسشنامه استاندارد رفتار مصرف کننده دانلود پرسشنامه رفتار مصرف کننده پرسشنامه رفتار مشتری پرسشنامه رفتار…

  • پاورپوینت بیماری پارکینسون بصورت کامل و جامع

    پاورپوینت بیماری پارکینسون بصورت کامل و جامع رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بیماری پارکینسون جهت رشته ی پزشکی در قالب 44 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       پارکینسون…

  • دانلود پاورپوینت ارزش افزوده اقتصادی

    دانلود پاورپوینت ارزش افزوده اقتصادی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ارزش افزوده اقتصادی جهت رشته مدیریت در 22 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       ارزش افزوده اقتصادی معیار اندازه‌گیری…

  • مفهوم، ماهیت و سقوط خیارات

    مفهوم، ماهیت و سقوط خیارات کلمات کلیدی : سقوط خیارات شرط سقوط خیارات مفهوم خیارات ماهیت خیارات دلایل سقوط خیارات اسقاط ارادی حق خیار تعریف اسقاط حق و ارکان آن اصل قابل اسقاط بودن خیارات مقاله در مورد خیارات رفتن…

  • دانلود تحقیق نظریات کنش ارتباطی و بی هنجاری با فرمت ورد

    دانلود تحقیق نظریات کنش ارتباطی و بی هنجاری با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی نظریات کنش ارتباطی و بی هنجاری با فرمت docx در قالب 34 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های اجتماعی 54 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های اجتماعی 54 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مهارت های اجتماعی ادبیات نظری مهارت های اجتماعی چارچوب نظری مهارت های اجتماعی فصل دوم پایان نامه مهارت های اجتماعی دانلود مبانی نظری مهارت های…

  • پاورپوینت قرآن پایه نهم مبحث آشنایی با سوره حجرات

    پاورپوینت قرآن پایه نهم مبحث آشنایی با سوره حجرات رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش قران نهم متوسطه مبحث آشنایی با سوره حجرات در قالب 13 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • پاورپوینت تخلفات اداری و قانون رسیدگی به آن

    پاورپوینت تخلفات اداری و قانون رسیدگی به آن کلمات کلیدی : پاورپوینت تخلفات اداری و قانون رسیدگی به آن تخلفات اداری و قانون رسیدگی به آن تحقیق تخلفات اداری و قانون رسیدگی به آن قانون رسیدگی به تخلفات اداری قانون…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هوش رقابتی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هوش رقابتی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش رقابتی مبانی نظری هوش رقابتی پیشینه تحقیق هوش رقابتی پیشینه داخلی هوش رقابتی پیشینه خارجی هوش رقابتی پیشینه پژوهش هوش رقابتی پیشینه نظری…

  • پاورپوینت متالوگرافی کمی

    پاورپوینت متالوگرافی کمی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت متالوگرافی کمی جهت رشته ی مهندسی در قالب 29 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       در هنگام اچ کردن نمونه…

  • پاورپوینت شبکه های کامپیوتری 2

    پاورپوینت شبکه های کامپیوتری 2 پاورپوینت شبکه های کامپیوتری پاورپوینت شبکه های کامپیوتری پیام نور پاورپوینت شبکه های کامپیوتری پیشرفته پاورپوینت امنیت شبکه های کامپیوتری پاورپوینت آموزش شبکه های کامپیوتری پاورپوینت آماده شبکه های کامپیوتری رفتن به سايت اصلي دانلود…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق دلبستگی شغلی 52 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق دلبستگی شغلی 52 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه دلبستگی شغلی مبانی نظری دلبستگی شغلی پیشینه تحقیق دلبستگی شغلی پیشینه داخلی دلبستگی شغلی پیشینه خارجی دلبستگی شغلی پیشینه پژوهش دلبستگی شغلی پیشینه نظری…

  • اثر مداخله های نوروسایکولوژی در کارآمدی خواندن و نوشتن دانش آموزان ابتدایی دچار نارساخوانی تحولی نوع زنان شناختی

    اثر مداخله های نوروسایکولوژی در کارآمدی خواندن و نوشتن دانش آموزان ابتدایی دچار نارساخوانی تحولی نوع زنان شناختی مداخله های نوروسایکولوژی کارآمدی خواندن و نوشتن نارساخوانی نارساخوانی تحولی نوع زنان شناختی دانش آموزان ابتدایی مبتلا نارساخوانی تحولی دانلود مقاله کارشناسی…

  • پاورپوینت شورایاري ها و کارآفرینی اجتماعی

    پاورپوینت شورایاري ها و کارآفرینی اجتماعی پاورپوینت شورایاري ها و کارآفرینی اجتماعی شورایاري ها و کارآفرینی اجتماعی شورایاري انتخاب شورایار هدف از تشکیل شورایاري ها وظایف شورایاری ها تعریف کارآفرینی انگیزه هاي موثر در کارآفرینی کارآفرین اجتماعی ماموریت شورایاران رفتن…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد شغلی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد شغلی مبانی نظری عملکرد شغلی دانلود مبانی نظری عملکرد شغلی پیشینه تحقیق عملکرد شغلی ادبیات نظری عملکرد شغلی فصل دوم پایان نامه عملکرد شغلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد شغلی ادبیات و مبانی…