مبانی نظری بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن

مبانی نظری بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن

کیفیت درک شده برند
ارزش درک شده برند سبز
ارزش ویژه برند سبز
ابعاد ارزش ویژه برند سبز
مبانی نظری عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر اعتبار برند بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر کیفیت درک شده بر ارزش ویژه برند سبز

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن

 

 

 

 

 

چکیده

هدف اصلی این پژوهش، بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن (کیفیت درک شده برند، تصویر برند سبز، ارزش درک شده برند سبز، اعتبار برند) براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران، 2013 می باشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از جنبه جمع آوری داده -ها از نوع توصیفی- علّی/ پیمایشی است.در این پژوهش برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل مصرف-کنندگان محصولات الکترونیکی و الکتریکی کم مصرف در استان گیلان می باشد. بر این اساس، 384 نفر از مصرف کنندگان از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای در دسترس انتخاب شدند. 

 

جهت تجزیه  و  تحلیل داده  ها از تحلیل عاملی تأییدی (CFA) و مدل-سازی معادلات ساختاری (SEM) بهره گرفته شده است. یافته  ها نشان می دهد که کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز و همچنین با اعتبار برند رابطه معناداری داشته امّا با ارزش درک شده برند سبز رابطه معناداری ندارد. همچنین نتایج نشان داد که اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز رابطه معناداری داشته اما با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری ندارد. ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز هم هر کدام با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری دارند. سرانجام نتایج درباره ی متغیرهای واسطه ای نشان داد که نقش واسطه ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و ارزش درک شده برند سبز پذیرفته می شود. امّا نقش واسطه  ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و تصویر برند سبز پذیرفته نمی شود. همچنین به ترتیب نقش های واسطه  ای ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز بر رابطه بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز پذیرفته می شود.

 

 

 

واژگان کلیدی:

ارزش ویژه برند سبز

کیفیت درک شده برند

اعتبار برند، تصویر برند سبز

ارزش درک شده برند سبز

مدل سازی معادلات ساختاری 

 

 

 

 

 مقدمه

امروزه توجه محیطی به طور سریع به عنوان یک جریان غالب برای مشتریان به دلیل مسئله گرم شدن جهانی، در نظر گرفته می شود و بسیاری از شرکت ها به دنبال به دست آوردن این فرصت هستند. در مقابل بازاریابی سبز برای انواع محصولات همانند محصولات الکتریکی و الکترونیکی، مهم تر شده است (Chen, 2006). به هر حال تمام شرکت ها دارای توانایی کافی برای ارائه محصولات سبز خود به مشتریان در بازار نیستند. اگر شرکت ها خواستار اتخاذ موفقیت آمیز بازاریابی سبز باشند، آنگاه مفاهیم و نظرات محیطی آنها باید با تمام جنبه های بازاریابی ادغام گردد (Chen, 2010). 

 

امروزه به دلیل محیط گرایی رایج در جهان، فروش محصولات سبز به طور قابل ملاحظه  ای افزایش یافته است و بنابراین مشتریان بیشتری مایل به پرداخت بهای اضافی برای محصولات سبز هستند (Chen, 2008). بازاریابی سبز یا زیست محیطی، ابزاری برای توسعه سازگار با محیط زیست و همچنین تقویت تصویر برند بکار می رود (Khandoker and Mahbubul, 2011). پنج دلیل برای شرکت ها جهت توسعه بازاریابی سبز وجود دارد: سازگاری با فشارهای محیطی، به دست آوردن مزیت رقابتی، بهبود تصویر شرکت  ها، جستجوی بازارها، فرصت های جدید و گسترش ارزش محصول (Neal and Strauss, 2008). بعلاوه اتخاذ بازاریابی سبز می-تواند افزایش دهنده عملی ارزش ویژه برند غیرقابل وصف گردد (Chang and Chen, 2013). اگرچه بهای ارزش ویژه برند نمی-تواند با توجه به روش های محاسباتی مالی حاضر برای اکثر شرکت  های صاحب برند تخمین زده شود (Chen, 2010). اما ایجاد یک برند قوی در بازاریابی، یکی از اهداف عمده بوده، چرا که ارائه دهنده مزایایی برای آنها است، همانند آسیب پذیری کمتر در فعالیت های بازاریابی رقابتی، سودهای ناخالص بیشتر و فرصت های بالاتر گسترش برند (Delgado-Ballester and Munuera-Alema´n, 2005 ).

 

امروزه سازمان  ها به دلایل زیادی از جمله صدمه دیدن محیط زیست، قوانین و مقررات دولتی، فشارهای رقابتی، سود بالقوه، هزینه و … تمایل دارند نگرانی خود را در مورد مسائل زیست محیطی ابراز کنند. این وضعیت شرکت ها را تشویق می کند که با کاهش تاثیر عواقب مخرب ناشی از فعالیت  های اقتصادی خود، یک فرآیند تغییر برای حفظ محیط زیست دنبال کنند (Khandoker and Mahbubul, 2011). همچنین توجه به اینکه مسائل محیطی و اجتماعی امروزه برای مشتریان اهمیت بالایی دارند، لذا رعایت مسائل زیست محیطی در فعالیت های بازاریابی باعث ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت خواهد شد و از این طریق شرکتها می توانند به ایجاد یک پایگاه خوب در بازار دست یابند (Kotler and Gary, 1999, 361-364 ). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل دوّم : ادبیات تحقیق

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………. 17

2-1- تاریخچه بازاریابی سبز و ایجاد برند سبز…………………………………………………………………………….. 18

2-2- متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….30

2-2-1-ارزش ویژه برند سبز………………………………………………………………………………………………………. 30

2-2-1-1- اهمیت ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………………………………………….34

2-2-2- کیفیت درک شده برند………………………………………………………………………………………………….. 35

2-2-1-2- اهمیت کیفیت درک شده برند……………………………………………………………………………………..37

2-2-1-3- رابطه بین کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز……………………………………………………….38

2-2-1-4- رابطه بین کیفیت درک شده برند با ارزش درک شده برند سبز…………………………………………38

2-2-1-5- رابطه بین کیفیت درک شده برند با اعتبار برند……………………………………………………………….39

2-2-3- ارزش درک شده برند سبز…………………………………………………………………………………………….. 40

2-2-3-1- اهمیت ارزش درک شده برند سبز……………………………………………………………………………….41

2-2-3-2- رابطه بین ارزش درک شده برند سبز با ارزش ویژه برند سبز…………………………………………..42

2-2-4- اعتبار برند………………………………………………………………………………………………………………….  43

2-2-4-1- اهمیت اعتبار برند……………………………………………………………………………………………………..45

2-2-4-2- رابطه بین اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز…………………………………………………………46

2-2-4-3- رابطه بین اعتبار برند با تصویر برند سبز……………………………………………………………………….47

2-2-4-4- رابطه بین اعتبار برند با ارزش ویژه برند سبز…………………………………………………………………47

2-2-5-  تصویر برند سبز…………………………………………………………………………………………………………. 40

2-2-5-1- اهمیت تصویر برند سبز……………………………………………………………………………………………. 50

2-2-5-2- رابطه بین تصویر برند سبز با ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………….. 51

2-3- روش  ها و مدل  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………………. 52

2-3-1- روش  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز…………………………………………………………………….. 52

2-3-1-1-  ارزش ویژه مبتنی بر مشتری…………………………………………………………………………………….. 52

2-3-1-2- ارزش ویژه مبتنی بر شرکت………………………………………………………………………………………. 52

2-3-1-3-  ارزش ویژه از دید مالی…………………………………………………………………………………………… 52

2-3-2- مدل  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز………………………………………………………………………. 54

2-3-2-1- مدل ارزش ویژه برند دیوید آكر………………………………………………………………………………… 54

2-3-2-2- مدل شناخت برند کلر………………………………………………………………………………………………. 56

2-3-2-3- مدل ارزیاب دارایی برند یونگ و روبیكام…………………………………………………………………… 58

2-3-2-4- مدل ارزش ویژه برند فلدویك …………………………………………………………………………………. 59

2-3-2-5- مدل ارزش ویژه برند یو و لی……………………………………………………………………………………. 60

2-3-2-6- مدل ارزش ویژه برند یو و دنثو…………………………………………………………………………………. 61

2-3-2-7- مدل طنین برند کلر………………………………………………………………………………………………….. 61

2-3-2-8- مدل زنجیره ارزش برند کلر و لمن…………………………………………………………………………….. 63

2-3-2-9- مدل ارزش وژه برند مبتنی مشتری نت مایر و همکاران………………………………………………… 65

2-6- پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………… 66

2-6- 1- داخلی……………………………………………………………………………………………………………………….. 66

2-6-2- خارجی………………………………………………………………………………………………………………………. 67

 

 

فهرست منابع………………………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع لاتین…………………………………………………………………………………………………………………. 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

(جدول 2-1) تحول علایق زیست  -محیطی………………………………………………………………………………………20

(جدول 2-2) تفاوت انواع دیدگاه  های بررسی ارزش ویژه برند………………………………………………………. 53

(جدول 2-3) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق داخلی………………………………………………………….67

(جدول 2-4) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی اوّل………………………………………………….68

(جدول 2-5) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی دوّم………………………………………………….68

(جدول 2-6) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی سوّم…………………………………………………69

(جدول 2-7) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی چهارم………………………………………………70

(جدول 2-8) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی پنجم………………………………………………..71

 

 

 

فهرست اشکال

(شکل 2-1): روش  های ارزیابی ارزش ویژه برند…………………………………………………………………………….53

(شکل 2-2) مدل ارزش ویژه برند آکر………………………………………………………………………………………… 55

(شکل 2-3) نمودار شناخت برند کلر……………………………………………………………………………………………56

(شکل 2-4) مدل ارزیاب دارایی برند یونگ و روبیكام…………………………………………………………………….59

(شکل 2-5) مدل ارزش ویژه برند فلدویك………………………………………………………………………………….. 60

(شکل 2-6) مدل ارزش ویژه برند یو و لی……………………………………………………………………………………. 60

(شکل 2-7) مدل ارزش ویژه برند یو و دنثو………………………………………………………………………………… 61

(شکل 2-8) مدل طنین برند کلر…………………………………………………………………………………………………. 62

(شکل 2-9) مدل زنجیره ارزش برند کلر و لمن……………………………………………………………………………. 63

(شکل 2-10) مدل ارزش وژه برند مبتنی مشتری نت مایر و همکاران……………………………………………………..65

 

 

 

 

 

 

 

 

  • پاورپوینت سیستم های ترمز در خودروها

    پاورپوینت سیستم های ترمز در خودروها پاورپوینت انواع سیستم ترمز خودرو پاورپوینت تحقیق درباره انواع سیستم ترمز پاورپوینت انواع ترمز پاورپوینت ترمز پایی برای کدام چرخ است پاورپوینت ترمز abs پاورپوینت انواع ترمز ماشین سنگین پاورپوینت معایب ترمز abs پاورپوینت…

  • پاورپوینت آموزش تقسیم 4 بر 5 ریاضی پنجم ابتدایی

    پاورپوینت آموزش تقسیم 4 بر 5 ریاضی پنجم ابتدایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تقسیم 4 بر 5 ریاضی پنجم ابتدایی در قالب 8 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • بیوگاز و تکنولوژی استخراج آن از دستگاهای تولید بیوگاز در ایران

    بیوگاز و تکنولوژی استخراج آن از دستگاهای تولید بیوگاز در ایران بیوگاز گاز مرداب تصفیه بیهوازی فناوری استخراج بیوگاز روشهای جدید تولید انرژی دانلود پایان نامه رشته محیط زیست دانلود پایان نامه محیط زیست استخراج بیوگاز از دستگاهای تولید بیوگاز…

  • شناسایی علل مشترک و اختلاف زنجیره تامین ناب و چابک و ارائه راهکارهایی جهت توسعه و افزایش سرعت

    شناسایی علل مشترک و اختلاف زنجیره تامین ناب و چابک و ارائه راهکارهایی جهت توسعه و افزایش سرعت کلمات کلیدی : زنجیره تامین ناب زنجیره تامین چابک توسعه زنجیره تامین استراتژی های زنجیره تامین ناب استراتژی های زنجیره تامین چابک…

  • پاورپوینت کاربردهای رمزگذاری کلید عمومی

    پاورپوینت کاربردهای رمزگذاری کلید عمومی پاورپوینت الگوریتم رمزنگاری کلید عمومی پاورپوینت تعریف رمزنگاری کلید عمومی پاورپوینت رمزنگاری مبتنی بر کلید عمومی پاورپوینت رمزنگاری کلید عمومی چیست پاورپوینت رمزنگاری با کلید عمومی و خصوصی پاورپوینت کاربردهای رمزنگاری کلید عمومی رفتن به…

  • مدیریت اسلامی و اگوهای آن بر مبنای درس دکتر نقوی و نقی پور

    مدیریت اسلامی و اگوهای آن بر مبنای درس دکتر نقوی و نقی پور مدیریت اسلامی و اگوهای آن بر مبنای درس دکتر نقوی و نقی پور رفتن به سايت اصلي مدیریت اسلامی و اگوهای آن بر مبنای درس دکتر نقوی…

  • دانلود تحقیق اثر بخشی سازمانی و مفاهیم اساسی آن با فرمت ورد

    دانلود تحقیق اثر بخشی سازمانی و مفاهیم اساسی آن با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی اثر بخشی سازمانی و مفاهیم اساسی آن با فرمت docx در قالب 16 صفحه ورد بصورت کامل و جامع…

  • دیدگاه های انعطاف پذیری کنشی و راه های ارتقای آن

    دیدگاه های انعطاف پذیری کنشی و راه های ارتقای آن دیدگاه های انعطاف پذیری کنشی روانشناسی انعطاف پذیری کنشی  روشهای ایجاد انعطاف پذیری کنشی راه های ارتقای انعطاف پذیری کنشی ویژگی افراد انعطاف پذیری کنشی نقش محیط در انعطاف پذیری…

  • دانلود پاورپوینت مدیریت بهره وری نیروی انسانی

    دانلود پاورپوینت مدیریت بهره وری نیروی انسانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت بهره وری نیروی انسانی جهت رشته مدیریت در 134 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       هدف…

  • پاورپوینت بررسی درس و کتاب انقلاب اسلامی ایران

    پاورپوینت بررسی درس و کتاب انقلاب اسلامی ایران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی درس انقلاب اسلامی ایران جهت رشته علوم سیاسی در قالب 176 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • تحلیل معنایی نقش های سفالینه های نقش و نگار شوش

    تحلیل معنایی نقش های سفالینه های نقش و نگار شوش سفالینه های شوش نقوش سفالینه های شوش سفالینه های منقوش شوش مفهوم نقوش سفالینه های شوش دانلود تحقیق سفالینه های شوش دانلود تحقیق نقوش سفالینه های شوش دانلود تحقیق مفهوم…

  • پرسشنامه بررسی ارتباط میان طراحی وب سایت با احساس و رفتار مصرف کننده

    پرسشنامه بررسی ارتباط میان طراحی وب سایت با احساس و رفتار مصرف کننده پرسشنامه طراحی وب سایت پرسشنامه احساس و رفتار مصرف کننده پرسشنامه رابطه طراحی وب سایت با احساس مصرف کننده پرسشنامه رابطه طراحی وب سایت با رفتار مصرف…

  • پاورپوینت بازاریابی عصبی و بازاریابی ویروسی

    پاورپوینت بازاریابی عصبی و بازاریابی ویروسی کلمات کلیدی : پاورپوینت بازاریابی عصبی و بازاریابی ویروسی تحقیق بازاریابی عصبی و بازاریابی ویروسی بازاریابی عصبی و بازاریابی ویروسی بازاریابی عصبی چیست هدف بازاریابی عصبی خرید از فروشنده نامناسب تصمیمات خرید بازاریابی ویروسی…

  • پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد سازگاری روانشناختی

    پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد سازگاری روانشناختی مبانی نظری سازگاری روانشناختی پیشینه تحقیق سازگاری روانشناختی پیشینه داخلی سازگاری روانشناختی پیشینه خارجی سازگاری روانشناختی پیشینه پژوهش سازگاری روانشناختی پیشینه نظری سازگاری روانشناختی ادبیات نظری سازگاری روانشناختی چارچوب نظری سازگاری…

  • پاورپوینت خشم در كودكان

    پاورپوینت خشم در كودكان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت خشم در كودكان جهت رشته روانشناسی و روانپزشکی در قالب 25 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش     فهرست: خشم چیست؟ موارد…

  • تمرکز مالکیت و تاثیر آن بر گزارشگری مالی

    تمرکز مالکیت و تاثیر آن بر گزارشگری مالی کلمات کلیدی : تمرکز مالکیت نهادی اهمیت تمرکز مالکیت تاثیر تمرکز مالکیت بر عملکرد تعریف تمرکز مالکیت چیست تمرکز مالکیت و عملکرد شرکت پایان نامه تمرکز مالکیت تاثیر تمرکز مالکیت بر گزارشگری…

  • پاورپوینت تخریب ،تعمیر و بازسازی و روش های تعمیرکاری

    پاورپوینت تخریب ،تعمیر و بازسازی و روش های تعمیرکاری پاورپوینت تعمیر و بازسازی پاورپوینت روش های تعمیر کاری پاورپوینت درمورد تخریب دانلود پاورپوینت تعمیر و روش های تعمیرکاری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تخریب ،تعمیر و بازسازی و روش…

  • راههای تولید برق

    راههای تولید برق مکانیسم مراحل نیروگاه با سوخت فسیلی ژنراتور تولید برق نیروگاه برق مدیریت مصرف راههای تولید برق سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق…

  • پاورپوینت کتاب کاربرد کامپیوتر 193 اسلاید

    پاورپوینت کتاب کاربرد کامپیوتر 193 اسلاید دانلود پاورپوینت کاربرد کامپیوتر پاورپوینت کاربرد کامپیوتر در مدیریت پاورپوینت کاربرد کامپیوتر در روانشناسی پاورپوینت کاربرد کامپیوتر در زندگی پاورپوینت کاربرد رایانه در حسابداری کاربرد پاورپوینت در کامپیوتر پاورپوینت کاربرد کامپیوتر در معماری پاورپوینت…

  • مدیریت پروژه

    مدیریت پروژه برنامه ریزی واکنش به ریسک مدیریت پروژه مدیریت ریسک پروژه ابزارها و تکنیک های برنامه ریزی مدیریت ریسک تحلیل کمی ریسک رفتن به سایت اصلی مدیریت پروژه     مفهوم مدیریت پروژه  پروژه ها و مدیریت در محیطی…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه رضایت زناشویی

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه رضایت زناشویی کلمات کلیدی : مبانی نظری رضایت زناشویی پیشینه تحقیق رضایت زناشویی پیشینه پژوهش رضایت زناشویی پیشینه داخلی رضایت زناشویی پیشینه خارجی رضایت زناشویی پیشینه تحقیق در مورد رضایت زناشویی چارچوب نظری…

  • دانلود تحقیق درباره تکنیک های خلاقیت word

    دانلود تحقیق درباره تکنیک های خلاقیت word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی تکنیک های خلاقیت با فرمت docx در قالب 11 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد      …

  • دانلود تحقیق بانکداری و خدمات الکترونیکی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق بانکداری و خدمات الکترونیکی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی بانکداری و خدمات الکترونیکی با فرمت docx در قالب 64 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد…

  • ابهام در مورد معامله و لزوم رفع آن

    ابهام در مورد معامله و لزوم رفع آن ابهام در معامله ابهام در مورد معامله رفع ابهام از مورد معامله لزوم رفع ابهام از مورد معامله ابهام و لزوم رفع آن از مورد معامله ابهام در مورد معامله و لزوم…

  • پاورپوینت تجزیه و تحلیل بازار رشت

    پاورپوینت تجزیه و تحلیل بازار رشت پاورپوینت ساعت کاری بازار رشت پاورپوینت ساعت کار بازار رشت پاورپوینت عکس بازار رشت پاورپوینت بازار روز رشت پاورپوینت بازار محلی رشت چه روزی است پاورپوینت بازار شهرداري رشت پاورپوینت بازار طاقی بزرگ رشت…

  • تحلیل و ارزیابی عناوین مجرمانه زن و مرد در قوانین ایران

    تحلیل و ارزیابی عناوین مجرمانه زن و مرد در قوانین ایران آثار جنسیت در عناوین مجرمانه عناوین مجرمانه زن در قوانین ایران عناوین مجرمانه مرد در قوانین ایران عناوین مجرمانه مختص مردان عناوین مجرمانه مختص زنان دانلود تحقیق عناوین مجرمانه…

  • پاورپوینت بررسی نیروگاه و سلول‌های خورشیدی

    پاورپوینت بررسی نیروگاه و سلول‌های خورشیدی پاورپوینت بررسی نیروگاه و سلول‌های خورشیدی بررسی نیروگاه و سلول‌های خورشیدی نیروگاه و سلول‌های خورشیدی تاریخچه انرژی خورشیدی سلول‌های خورشیدی انرژی خورشیدی کاربردهای سلولهای خوشیدی معایب سلول‌های خورشیدی مزایای سلولهای خورشیدی کاربردهای انرژی خورشید…

  • پاورپوینت کتاب روش تحقیق در علوم انسانی اثر دکتر محمد رضا حافظ نیا

    پاورپوینت کتاب روش تحقیق در علوم انسانی اثر دکتر محمد رضا حافظ نیا پاورپوینت روش تحقیق کیفی پاورپوینت روش تحقیق در مدیریت پاورپوینت روش تحقیق در علوم رفتاری پاورپوینت روش تحقیق مدیریت پاورپوینت کتاب روش تحقیق در علوم انسانی رفتن…

  • مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد 12 تا 30 ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن

    مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد 12 تا 30 ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن مبانی نظری مدیریت زمان مبانی نظری مهارت مدیریت زمان مهارت مدیریت زمان جوانان مهارت مدیریت زمان نوجوانان میزان مهارت مدیریت زمان…

  • پاورپوینت درباره ریشه گیاه

    پاورپوینت درباره ریشه گیاه پاورپوینت درباره ریشه گیاهان دانلود پاورپوینت درباره ریشه گیاه پاورپوینت درباره انواع ریشه گیاهان پاورپوینت درباره وظایف ریشه گیاهان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درباره ریشه گیاه جهت رشته ی گیاه شناسی در قالب 12…

  • پاورپوینت مدیریت هزینه پروژه

    پاورپوینت مدیریت هزینه پروژه پاورپوینت مدیریت ارزش کسب شده پاورپوینت برآورد هزینه های پروژه پاورپوینت زمانبندی پروژه پاورپوینت مدیریت هزینه پروژه+ppt رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت هزینه پروژه جهت رشته مدیریت در قالب 16 اسلاید و با فرمتpptxبصورت کامل…

  • دانلود تحقیق بازاریابی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق بازاریابی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی بازاریابی با فرمت docx در قالب 66 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد     فهرست مطالب بازاریابی    …

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت استعداد

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت استعداد مبانی نظری مدیریت استعداد دانلود مبانی نظری مدیریت استعداد پیشینه تحقیق مدیریت استعداد ادبیات نظری مدیریت استعداد فصل دوم پایان نامه مدیریت استعداد مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت استعداد ادبیات و مبانی…

  • بررسی تاثیر برنامه های ماهواره ای بر رشد اجتماعی نوجوانان دبیرستانهای دختر و پسر

    بررسی تاثیر برنامه های ماهواره ای بر رشد اجتماعی نوجوانان دبیرستانهای دختر و پسر رشد اجتماعی برنامه های ماهواره رشد اجتماعی نوجوانان تاثیر برنامه های ماهواره ای بر رشد اجتماعی نوجوانان بررسی تاثیر برنامه های ماهواره ای بر رشد اجتماعی…

  • پاورپوینت جزئیات سقف گرین وافل Green Waffle

    پاورپوینت جزئیات سقف گرین وافل Green Waffle پاور پوینت سقف وافل پاورپوینت اجرای سقف های وافل پاورپوینت معرفی سقف وافل پاورپوینت سقف گرین وافل پاورپوینت گرین وافل پاورپوینت Green Waffle رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت جزئیات سقف گرین وافل…