مبانی نظری تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز

مبانی نظری تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز

اعتبار برند
کیفیت درک شده برند
ارزش درک شده برند سبز
ابعاد ارزش ویژه برند سبز
عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز
تاثیر کیفیت درک شده بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز
مبانی نظری ارزش ویژه برند سبز

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز

 

 

 

 

 

چکیده

هدف اصلی این پژوهش، بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن (کیفیت درک شده برند، تصویر برند سبز، ارزش درک شده برند سبز، اعتبار برند) براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران، 2013 می باشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از جنبه جمع آوری داده -ها از نوع توصیفی- علّی/ پیمایشی است.در این پژوهش برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل مصرف-کنندگان محصولات الکترونیکی و الکتریکی کم مصرف در استان گیلان می باشد. بر این اساس، 384 نفر از مصرف کنندگان از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای در دسترس انتخاب شدند. 

 

جهت تجزیه  و  تحلیل داده  ها از تحلیل عاملی تأییدی (CFA) و مدل-سازی معادلات ساختاری (SEM) بهره گرفته شده است. یافته  ها نشان می دهد که کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز و همچنین با اعتبار برند رابطه معناداری داشته امّا با ارزش درک شده برند سبز رابطه معناداری ندارد. همچنین نتایج نشان داد که اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز رابطه معناداری داشته اما با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری ندارد. ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز هم هر کدام با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری دارند. سرانجام نتایج درباره ی متغیرهای واسطه ای نشان داد که نقش واسطه ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و ارزش درک شده برند سبز پذیرفته می شود. امّا نقش واسطه  ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و تصویر برند سبز پذیرفته نمی شود. همچنین به ترتیب نقش های واسطه  ای ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز بر رابطه بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز پذیرفته می شود.

 

 

 

واژگان کلیدی:

ارزش ویژه برند سبز

کیفیت درک شده برند

اعتبار برند، تصویر برند سبز

ارزش درک شده برند سبز

مدل سازی معادلات ساختاری 

 

 

 

 

 مقدمه

در سال­های اخیر به دلیل حجم گسترده آلودگی­­های زیست­محیطی ناشی از تولیدات صنعتی، جامعه به­طور فزآینده­ای متوجه مسائل زیست­محیطی شده است (Rahbar, 2008). آلودگی­های زیست­محیطی كه در نتیجه تولیدات و مصارف انسانی پدید آمده، از جمله مسائلی هستند كه بارها توسط سازمان­­های فعّال در این زمینه به­عنوان تهدیدی برای بشر شناخته شده­اند (Cao, 2011, 4). در این راستا، محصولات الکترونیکی و الکتریکی به­ عنوان یک طبقه محصول در این بخش انتخاب شده­اند که به نحو بارزی به عنوان یکی از عاملین عمده آلودگی محیط طبیعی در نظر گرفته می­شوند و بنابراین با فشار الزامات سخت­گیرانه قانونی و تقاضای مداوم برای محصولات دوستدار محیطی بیشتر از مصرف­کنندگان نگران، روبرو هستند (Ng, Butt, Khong and Ong, 2013; Badgie, Samah Manaf and Muda, 2012).

 

در این میان، برخی از صنایع با به كارگیری اقداماتی، گام­های لازم را جهت كاهش اثرات نهایی كه بر محیط زیست می­تواند داشته باشد، برداشته­اند. از جمله این اقدامات، بازاریابی سبز یا محیط زیست دوستانه است، یعنی؛ توسعه زیست­محیطی و طبیعی فعالیت­های بازاریابی، با بكارگیری نقش مسئولیت­پذیری زیست­محیطی/ اجتماعی شركت­­ها به منظور توسعه پایدار (Cao, 2011, 4). در ادبیات پایدار، بازاریابی سبز[1] به عملکردها، سیاست­ها و آمیخته­­های بازاریابی اطلاق می­گردد که به طور مشخص به نگرانی­­هایی در باب محیط زیست طبیعی و ایجاد درآمد و فراهم نمودن نتایجی می­پردازد که اهداف فردی و سازمانی را برای یک محصول یا خط تولید، برآورده می­نماید (Constantinos Constantine and Neil, 2012).

در این سال­ها با افزایش انتقادات و اقدامات گروه­های دوستدار محیط زیست، افراد نسبت به محیط زیست خود، منابع پایان­­­پذیر و نحوه­­ی استفاده بهینه از آنها با توجه به نیازهای نسل­های آینده، آگاهی و دغدغه بیشتری پیدا کردند (Manrai, Manrai, Lascu and Ryans, 1997, 513). این دغدغه­های مصرف­كنندگان در برابر پاسخ­گویی زیست­محیطی كه با قوانین زیست­محیطی نیز هم راستا شده، تعداد روبه رشدی از شركت­­­ها را به منظور طراحی و ایجاد برنامه­های محیط زیست دوستانه تحت فشار قرار داده است. از این رو شركت­­ها باید تأثیرات منفی زیست­محیطی خود را در تولید، توزیع، تأمین مواد اولیه و مصرف انرژی به طرز قابل توجهی كاهش دهند، در غیر این صورت به وسیله قوانین و تقاضای سرسختانه مشتریان به عقب رانده خواهند شد (رعنایی کردشولی و یاری بوزنجانی، 1390، 166). همچنین مسأله حفظ محیط زیست باعث شده است که مصرف­کنندگان درباره محصولاتی که می­خرند، بازاندیشی کنند. امروزه بسیاری از مصرف­کنندگان این آمادگی را دارند که برای حمایت واقعی از محیط زیست برای محصولاتی که استاندارهای زیست­محیطی را رعایت می­کنند، مبلغ بیش­تری پرداخت کنند (Kotler and Armstrong, 2008, 583). بدین ترتیب شركت­­ها این فرصت را دارند كه عملكرد زیست محیطی­شان را بهبود بخشند و از تقاضاهای جدید مربوط به بازار سبز منتفع شوند (عباسی، عنایتی و رهبری، 1391، 36).

همان­طور که اوتمن (1992) ادعا می­کند، اگر شرکت­­ها بخواهند بازاریابی سبز را با موفقیت بکار گیرند، مفاهیم و ایده­­های زیست­محیطی آنها باید با همه جنبه­­های بازاریابی انسجام پیدا کند. در این راستا، توسعه مفهوم جاری بازاریابی و برند­سازی در قالب سبز، ضروری به­نظر می­رسد. اگر شرکت­­ها بتوانند محصولات و خدماتی را فراهم کنند که نیازهای زیست­محیطی مشتریان­شان را تأمین کند، مشتریان به این کالاها و خدمات علاقه بیشتری نشان خواهند داد. در ابتدای عصر زیست­محیطی، شرکت­ها باید به دنبال فرصت برای بهبود عملکرد زیست­محیطی محصولات خود باشند تا بتوانند ارزش ویژه برندشان را تقویت کنند (هادیزاده مقدم، جمالی کاپک و موسوی، ­1391، 32). مثلاً برندهای سبز، برچسب­­های سبز و تبلیغات محیطی به وسیله عرضه اطلاعات در مورد ویژگی­های محصولات سبز محیطی، احساسات مثبتی در گروه­های خاص هدف به وجود می­آورند و مصرف­کنندگان با دانستن این موضوع که یک محصول سبز است، هنگام استفاده آن احساس بهتری خواهند داشت، زیرا محصولات با برندهای طبیعی و برچسب گذاری­­های صحیح به علت تصویر کلی مثبتی که ایجاد می­کنند، از نظر بازرگانی موفق هستند و مصرف­کننده­­ها به خرید این محصولات تمایل پیدا می­کنند و وفاداری به برند افزایش می­یابد (Rahbar and Abdul Wahid, 2011, 80).

با اهمیت یافتن بازاریابی و گرایش­های سبز شرکت­­ها، خصوصاً نقش کلیدی آن در موفقیت شرکت­­ها، انجام تحقیقات مختلف برای تبیین روابط متغیرهای سبز و مطالعه در این زمینه، بیش از پیش، ضروری می- نماید. بر همین اساس، این پژوهش قصد دارد تا به تحلیل ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن (کیفیت درک شده برند، اعتبار برند، تصویر برند سبز و ارزش برند سبز) بپردازد.

کیفیت درک شده برند به ­عنوان یکی از عوامل مهمی در نظر گرفته می­شود که بر تصمیم­گیری مشتری از طریق ارائه دلیل منطقی ترجیح یک برند بر برند دیگر، تأثیرگذار است (Aaker, 1991). علاوه بر این، کیفیت درک شده برند به­عنوان یک روش اکتشافی جهت تأثیرگذاری بر قضاوت مشتری در باب توانایی­­های آن به­منظور تحقق ویژگی­های دوستدار محیطی آن عمل می­کند (Ng, Butt, Khong and Ong, 2013). از آنجا که ارزش ویژه برند قوی­تر بر برندهایی غالب می­باشد که نشان­دهنده اعتبار برندی بیشتر است، لذا برند معتبرتر دربردارنده هزینه­­های ارزیابی پایین­تر بوده و با ریسک درک­ شده کمتری در ارتباط است. بنابراین آنها از طریق بسط ارزش­شان در ورای جنبه­­های کاربردی باعث ارتقای ارزش برند می­گردند (Erdem and Swait, 2004).

به عبارتی دیگر، اعتبار برند یک ستون مرکزی است که در حول آن یک شرکت می­تواند ارزش ویژه برند خود را ایجاد و مدیریت نماید (Erdem, Swait and Valenzuela, 2006). علاوه بر مفاهیم برند، در مباحث مربوط به مفاهیم برند سبز می­توان به تحقیقات چن (2010) و چن و چانگ (2012) اشاره نمود که این­طور متوجه شدند که تصویر برند سبز و ارزش درک شده برند سبز به عنوان عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند می­باشند (Ng, Butt, Khong and Ong, 2013). که ارزش ویژه برند سبز را چن (2010) به عنوان “مجموعه­ای از دارایی­­ها و بدهی­های برند در زمینه تعهدات سبز و نگرانی­های محیطی تعریف نمود که با نام، نماد و آرم برند در ارتباط است که می­تواند ارزش ارائه شده کالاها و خدمات دوستدار محیطی را افزایش و یا کاهش دهد”.

لذا با توجه با مطالب فوق، سؤال اصلی این تحقیق این است که آیا بین مفاهیم برند (کیفیت درک شده برند1و اعتبار برند[2] ) و مفاهیم برند سبز (تصویر برند سبز[3] ،  ارزش درک شده برند سبز[4] و ارزش ویژه برند سبز[5] ) رابطه وجود دارد؟

[1] Green Marketing

1 Brand Perceived Quality

[2] Brand Credibility

[3] Green Brand image

[4] Green Brand perceived value

[5] Green Brand equity

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل دوّم : ادبیات تحقیق

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………. 17

2-1- تاریخچه بازاریابی سبز و ایجاد برند سبز…………………………………………………………………………….. 18

2-2- متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….30

2-2-1-ارزش ویژه برند سبز………………………………………………………………………………………………………. 30

2-2-1-1- اهمیت ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………………………………………….34

2-2-2- کیفیت درک شده برند………………………………………………………………………………………………….. 35

2-2-1-2- اهمیت کیفیت درک شده برند……………………………………………………………………………………..37

2-2-1-3- رابطه بین کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز……………………………………………………….38

2-2-1-4- رابطه بین کیفیت درک شده برند با ارزش درک شده برند سبز…………………………………………38

2-2-1-5- رابطه بین کیفیت درک شده برند با اعتبار برند……………………………………………………………….39

2-2-3- ارزش درک شده برند سبز…………………………………………………………………………………………….. 40

2-2-3-1- اهمیت ارزش درک شده برند سبز……………………………………………………………………………….41

2-2-3-2- رابطه بین ارزش درک شده برند سبز با ارزش ویژه برند سبز…………………………………………..42

2-2-4- اعتبار برند………………………………………………………………………………………………………………….  43

2-2-4-1- اهمیت اعتبار برند……………………………………………………………………………………………………..45

2-2-4-2- رابطه بین اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز…………………………………………………………46

2-2-4-3- رابطه بین اعتبار برند با تصویر برند سبز……………………………………………………………………….47

2-2-4-4- رابطه بین اعتبار برند با ارزش ویژه برند سبز…………………………………………………………………47

2-2-5-  تصویر برند سبز…………………………………………………………………………………………………………. 40

2-2-5-1- اهمیت تصویر برند سبز……………………………………………………………………………………………. 50

2-2-5-2- رابطه بین تصویر برند سبز با ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………….. 51

2-3- روش  ها و مدل  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………………. 52

2-3-1- روش  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز…………………………………………………………………….. 52

2-3-1-1-  ارزش ویژه مبتنی بر مشتری…………………………………………………………………………………….. 52

2-3-1-2- ارزش ویژه مبتنی بر شرکت………………………………………………………………………………………. 52

2-3-1-3-  ارزش ویژه از دید مالی…………………………………………………………………………………………… 52

2-3-2- مدل  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز………………………………………………………………………. 54

2-3-2-1- مدل ارزش ویژه برند دیوید آكر………………………………………………………………………………… 54

2-3-2-2- مدل شناخت برند کلر………………………………………………………………………………………………. 56

2-3-2-3- مدل ارزیاب دارایی برند یونگ و روبیكام…………………………………………………………………… 58

2-3-2-4- مدل ارزش ویژه برند فلدویك …………………………………………………………………………………. 59

2-3-2-5- مدل ارزش ویژه برند یو و لی……………………………………………………………………………………. 60

2-3-2-6- مدل ارزش ویژه برند یو و دنثو…………………………………………………………………………………. 61

2-3-2-7- مدل طنین برند کلر………………………………………………………………………………………………….. 61

2-3-2-8- مدل زنجیره ارزش برند کلر و لمن…………………………………………………………………………….. 63

2-3-2-9- مدل ارزش وژه برند مبتنی مشتری نت مایر و همکاران………………………………………………… 65

2-6- پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………… 66

2-6- 1- داخلی……………………………………………………………………………………………………………………….. 66

2-6-2- خارجی………………………………………………………………………………………………………………………. 67

 

 

فهرست منابع………………………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع لاتین…………………………………………………………………………………………………………………. 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

(جدول 2-1) تحول علایق زیست  -محیطی………………………………………………………………………………………20

(جدول 2-2) تفاوت انواع دیدگاه  های بررسی ارزش ویژه برند………………………………………………………. 53

(جدول 2-3) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق داخلی………………………………………………………….67

(جدول 2-4) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی اوّل………………………………………………….68

(جدول 2-5) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی دوّم………………………………………………….68

(جدول 2-6) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی سوّم…………………………………………………69

(جدول 2-7) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی چهارم………………………………………………70

(جدول 2-8) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی پنجم………………………………………………..71

 

 

 

فهرست اشکال

(شکل 2-1): روش  های ارزیابی ارزش ویژه برند…………………………………………………………………………….53

(شکل 2-2) مدل ارزش ویژه برند آکر………………………………………………………………………………………… 55

(شکل 2-3) نمودار شناخت برند کلر……………………………………………………………………………………………56

(شکل 2-4) مدل ارزیاب دارایی برند یونگ و روبیكام…………………………………………………………………….59

(شکل 2-5) مدل ارزش ویژه برند فلدویك………………………………………………………………………………….. 60

(شکل 2-6) مدل ارزش ویژه برند یو و لی……………………………………………………………………………………. 60

(شکل 2-7) مدل ارزش ویژه برند یو و دنثو………………………………………………………………………………… 61

(شکل 2-8) مدل طنین برند کلر…………………………………………………………………………………………………. 62

(شکل 2-9) مدل زنجیره ارزش برند کلر و لمن……………………………………………………………………………. 63

(شکل 2-10) مدل ارزش وژه برند مبتنی مشتری نت مایر و همکاران……………………………………………………..65

 

 

 

 

 

 

  • دانلود تحقیق سالمندی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق سالمندی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی سالمندی با فرمت docx در قالب 43 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد       فهرست مطالب تعریف…

  • پاورپوینت تجزيه و تحليل و طراحی سيستم (ويژه دانشجويان رشته مديريت)

    پاورپوینت تجزيه و تحليل و طراحی سيستم (ويژه دانشجويان رشته مديريت) پاورپوینت تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم پاورپوینت تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها پاورپوینت کتاب تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت…

  • دانلود تحقیق در مورد معانی سمبولیسم docx

    دانلود تحقیق در مورد معانی سمبولیسم docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی معانی سمبولیسم با فرمت docx در قالب 21 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد       فهرست…

  • پاورپوینت سود باقیمانده (همراه با مثالهای تشریحی)

    پاورپوینت سود باقیمانده (همراه با مثالهای تشریحی) پاورپوینت سود باقیمانده محاسبه سود باقی مانده ارزش افزوده اقتصادی محاسبه ارزش افزوده بازار نقاط قوت مدل سود باقیمانده نقاط ضعف مدل سود باقیمانده موارد کاربرد مدل سود باقیمانده حالت کلی مدل سود…

  • پاورپوینت معرفی شهر اصفهان

    پاورپوینت معرفی شهر اصفهان پاورپوینت درباره اصفهان پاورپوینت تاریخچه اصفهان پاورپوینت اصفهان پاورپوینت شهر اصفهان دانلود پاورپوینت معرفی اصفهان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معرفی شهر اصفهان جهت رشته جغرافیا در قالب 30 اسلاید و با فرمت بصورت کامل و…

  • دانلود تحقیق بلند مرتبه سازی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق بلند مرتبه سازی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی بلند مرتبه سازی با فرمت docx در قالب 16 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد    …

  • پرسشنامه شناسایی عوامل موثر بر نگرش مصرف کنندگان نسبت به نواوری خدمات

    پرسشنامه شناسایی عوامل موثر بر نگرش مصرف کنندگان نسبت به نواوری خدمات پرسشنامه نگرش مصرف کنندگان پرسشنامه نگرش مشتریان پرسشنامه نگرش خریداران پرسشنامه نوآوری خدمات پرسشنامه نگرش مصرف کنندگان نسبت به نواوری خدمات رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت…

  • دانلود تحقیق سلامت سازمانی و ویژگی های آن با فرمت ورد

    دانلود تحقیق سلامت سازمانی و ویژگی های آن با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی سلامت سازمانی و ویژگی های آن با فرمت docx در قالب 50 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با…

  • پاورپوینت اصول قیمت گذاری

    پاورپوینت اصول قیمت گذاری دانلود پاورپوینت اصول قیمت گذاری اصول قیمت گذاری پاورپوینت آموزش اصول قیمت گذاری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اصول قیمت گذاری جهت رشته اقتصاد در قالب 18 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و…

  • دانلود تحقیق مفاهیم و مسائل زنان و زایمان با فرمت ورد

    دانلود تحقیق مفاهیم و مسائل زنان و زایمان با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی مفاهیم و مسائل زنان و زایمان با فرمت docx در قالب 12 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با…

  • دانلود تحقیق قدرت در مدیریت با فرمت ورد

    دانلود تحقیق قدرت در مدیریت با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی قدرت در مدیریت با فرمت docx در قالب 28 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد    …

  • تحلیل کانونی رابطه بین فناوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع با بهره وری سازمانی و رضایت شغلی در بیمارستان ها(مورد: بیمارستان امام رضا علیه السلام)

    تحلیل کانونی رابطه بین فناوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع با بهره وری سازمانی و رضایت شغلی در بیمارستان ها(مورد: بیمارستان امام رضا علیه السلام) رضایت شغلی مدیریت کیفیت جامع بهره وری سازمانی فناوری اطلاعات مقاله در مورد رضایت شغلی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حمایت سازمانی ادراک شده

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق حمایت سازمانی ادراک شده کلمات کلیدی : مبانی نظری حمایت سازمانی ادراک شده دانلود مبانی نظری حمایت سازمانی ادراک شده پیشینه تحقیق حمایت سازمانی ادراک شده دانلود پیشینه تحقیق حمایت سازمانی ادراک شده پیشینه داخلی…

  • بررسی نظام مدیریت مشارکتی از منظر نهج البلاغه

    بررسی نظام مدیریت مشارکتی از منظر نهج البلاغه مدیریت مشارکت نهج البلاغه مدیریت مشارکتی بررسی نظام مدیریت مشارکتی از منظر نهج البلاغه دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته مدیریت دانلود مقالات کارشناسی ارشد مدیریت دانلود مقالات ارشد رشته مدیریت دانلود مقالات…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی مدیران 50 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی مدیران 50 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هوش اخلاقی پیشینه تحقیق هوش اخلاقی فصل دوم پایان نامه هوش اخلاقی مدیران مبانی نظری هوش اخلاقی مدیران پیشینه تحقیق هوش اخلاقی مدیران پیشینه داخلی…

  • روشهای تبلیغاتی و جنگ رسانه دشمن علیه جوانان

    روشهای تبلیغاتی و جنگ رسانه دشمن علیه جوانان جنگ روانی دشمن روشهای تبلیغاتی دشمن علیه جوانان جنگ رسانه دشمن علیه جوانان عملیات روانی دشمن شگردهای تبلیغاتی جنگ نرم فضای رسانه ای عملیات روانی روشهای تبلیغاتی و جنگ رسانه دشمن علیه…

  • دانلود پاورپوینت پایان نامه بررسی رفتار ناپايداری استاتيکی غيرخطی سكوهای خودبالابر تحت اثر  Punch Through در شرايط عمليات پيش بارگذاری

    دانلود پاورپوینت پایان نامه بررسی رفتار ناپايداری استاتيکی غيرخطی سكوهای خودبالابر تحت اثر  Punch Through در شرايط عمليات پيش بارگذاری پاورپوینت عمليات پيش بارگذاری پاورپوینت سكوهای خودبالابر پاورپوینت اثر  Punch Through پاورپوینت رفتار ناپايداری استاتيکی غيرخطی پاورپوینت رفتار ناپايداری استاتيکی غيرخطی…

  • دانلود تحقیق سود و عدم تقارن اطلاعاتی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق سود و عدم تقارن اطلاعاتی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی سود و عدم تقارن اطلاعاتی با فرمت docx در قالب 53 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • کارآموزی رشته مدیریت در شهرداری

    کارآموزی رشته مدیریت در شهرداری مدیریت بحران تجهیزات گودبرداری ساختار ستاد مدیریت بحران منطقه دانلود کارآموزی رشته مدیریت در شهرداری خرید کارآموزی رشته مدیریت انجام کارآموزی رشته مدیریت سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش…

  • پاورپوینت تکنیک های معاینه

    پاورپوینت تکنیک های معاینه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تکنیک های معاینه جهت رشته ی پزشکی در قالب 23 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       دق پنج نوع…

  • جایگاه و نقش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بررسی جایگاه دفاتر اسناد رسمی در ایران

    جایگاه و نقش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بررسی جایگاه دفاتر اسناد رسمی در ایران کلمات کلیدی : تحولات ثبت الکترونیکی نهادهای رسمی ثبت اسناد  تحقیق در مورد ثبت اسناد  نقش کاداستر در تثبیت مالکیت و بهبودا منیت…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انحراف در تسهیلات بانکی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انحراف در تسهیلات بانکی مبانی نظری انحراف در تسهیلات بانکی دانلود مبانی نظری انحراف در تسهیلات بانکی پیشینه تحقیق انحراف در تسهیلات بانکی ادبیات نظری انحراف در تسهیلات بانکی فصل دوم پایان نامه انحراف در…

  • پاورپوینت آشنایی با تکنولوژی سوخت گازی

    پاورپوینت آشنایی با تکنولوژی سوخت گازی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با تکنولوژی سوخت گازی جهت رشته مهندسی نفت و شیمی و مواد در قالب 71 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با…

  • پاورپوینت آموزش تدریس درس 14 کتاب بخوانیم اول ابتدایی

    پاورپوینت آموزش تدریس درس 14 کتاب بخوانیم اول ابتدایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس درس 14 کتاب بخوانیم اول ابتدایی به کودکان کلاس اول ابتدایی در قالب 12 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع…

  • پاورپوینت برنامه ریزی منابع بنگاه

    پاورپوینت برنامه ریزی منابع بنگاه پاورپوینت منابع بنگاه دانلود پاورپوینت منابع بنگاه پاورپوینت درباره منابع بنگاه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت برنامه ریزی منابع بنگاه جهت رشته کاریابی و کارآفرینی در قالب 28 اسلايد و با فرمت ppt به…

  • پاورپوینت عوامل موثر بر سلامت اجتماعی

    پاورپوینت عوامل موثر بر سلامت اجتماعی پاورپوینت عوامل موثر بر سلامت روان پاورپوینت عوامل موثر بر سلامت اجتماعی پاورپوینت عوامل موثر بر سلامت افراد در محل زندگی پاورپوینت عوامل موثر بر سلامتی انسان پ پاورپوینت عوامل موثر بر سلامت چی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی درونی 42 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی درونی 42 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بازاریابی درونی مبانی نظری بازاریابی درونی پیشینه تحقیق بازاریابی درونی پیشینه داخلی بازاریابی درونی پیشینه خارجی بازاریابی درونی پیشینه پژوهش بازاریابی درونی پیشینه نظری…

  • پایان نامه کارشناسی دینی عربی با عنوان مهلکات لطیفه ربانی دل و درمان آن ها

    پایان نامه کارشناسی دینی عربی با عنوان مهلکات لطیفه ربانی دل و درمان آن ها بد زبانی آفات زبان امراض باطنی درمان بیماری های باطن دانلود پایان نامه کارشناسی دینی عربی با عنوان مهلکات لطیفه ربانی دل و درمان آن…

  • پاورپوینت ایمنی در عملیات جابجایی با لیفتراک

    پاورپوینت ایمنی در عملیات جابجایی با لیفتراک پاورپوینت لیفتراک پاورپوینت ایمنی لیفتراک پاورپوینت عملیات جابجایی پاورپوینت عملیات جابجایی با لیفتراک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ایمنی در عملیات جابجایی با لیفتراک جهت رشته فنی و حرفه ای در قالب 33…

  • دانلود پاورپوینت مدارهای الکتریکی

    دانلود پاورپوینت مدارهای الکتریکی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدار های الکتریکی جهت رشته مهندسی برق در 22 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       تحليل‌ و طراحي‌ مدار فعاليت‌هاي‌…

  • دانلود تحقیق امید به زندگی و جراحی زیبایی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق امید به زندگی و جراحی زیبایی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی امید به زندگی و جراحی زیبایی با فرمت docx در قالب 52 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با…

  • دانلود جلسه دوم پاورپوینت شیوه ارائه مطالب علمی و فنی باعنوان سازمان نگارش

    دانلود جلسه دوم پاورپوینت شیوه ارائه مطالب علمی و فنی باعنوان سازمان نگارش پاورپوینت شیوه ارائه مطالب علمی و فنی پاورپوینت درس شیوه ارائه مطالب علمی و فنی شیوه ارائه مطالب علمی و فنی ppt رفتن به سايت اصلي دانلود…

  • دانلود تحقیق نظام پاسخ گویی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق نظام پاسخ گویی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی نظام پاسخ گویی با فرمت docx در قالب 34 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد    …

  • بررسی هنر و معماری اسلامی در مساجد

    بررسی هنر و معماری اسلامی در مساجد مسجد جامع صنعا هنر و معماری اسلامی ویژگیهای معماری مسجد جامع صنعا بررسی هنر و معماری اسلامی در مسجد صنعا هنر و معماری اسلامی در مساجد دانلود مقالات معماری دانلود مقالات مهندسی معماری…

  • پاورپوینت درباره ورزش ایروبیک

    پاورپوینت درباره ورزش ایروبیک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درباره ورزش ایروبیک جهت رشته ی پزشکی و تربیت بدنی در قالب 21 اسلاید و با فرمت pptx  به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …