مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک 55 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک 55 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه بانکداری الکترونیک
مبانی نظری بانکداری الکترونیک
پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک
پیشینه داخلی بانکداری الکترونیک
پیشینه خارجی بانکداری الکترونیک
پیشینه پژوهش بانکداری الکترونیک
پیشینه نظری بانکداری الکترونیک
ادبیات نظری بانکداری الکترونیک
چارچوب نظری بانکداری الکترونیک

رفتن به سایت اصلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت که در آن چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مورد بررسی قرارمی گیرد

 

بانکداری الکترونیک
به طور کلی اگر بخواهیم تعریف عمومی از بانکداری الکترونیکی داشته باشیم، می توان چنین بیان کرد که بانکداری الکترونیک عبارت است از ارائه خدمات بانکی از طریق یک شبکه رایانه ی عمومی قابل دسترس اینترنت یا اینترانت که از امنیت بالایی برخودار است ( الهیاری فرد، 1384، ص31 ).واژه بانکداری الکترونیکی به دو صورت تعریف می شود. یکی از ارائه خدمات بانکی با استفاده از سیستم الکترونیکی و دیگری خدمات الکترونیکی بانکی. اگر تعریف اول را در نظر بگیریم بحث قدیمی را پیگیری می کنیم. مثل استفاده از تلکس و تلگرام که از قبل در بانک ها بود و دارا بودن آن برای بانک ها مزیتی به شمار نمی آمد. اما در تعریف دوم بانکداری الکترونیکی خدمات الکترونیک را ارائه می دهد، یعنی اگر قرار باشد که رایانه در شعب، فقط کار حساب جبری کارمند شعبه را انجام دهد، به بانکداری الکترونیک دست نیافته ایم.در واقع بانکداری الکترونیک شامل کلیه کانال های الکترونیکی است که مشتریان برای دسترسی به حساب هایشان و انتقال پول یا پرداخت صورت حساب هایشان از آن استفاده می کنند. این کانال ها عبارتند از تلفن، اینترنت، موبایل و تلویزیون دیجیتال (Karjaluoto & Mattila, 2002, p. 46  ).

 

 

 

 

 تاریخچه بانکداری الکترونیک
تحول الگوهای اساسی تکنولوژی در صنعت بانکداری در چهار دوره رخ داده است که هریک از دوره ها درذیل تشریح می گردد:

 

دوره اول: اتوماسیون پشت باجه
این نخستین دوره کاربرد کامپیوتر در صنعت بانکداری بود. با استفاده از کامپیوترهای مرکزی، اطلاعات و اسناد کاغذی تولید شده در شعب به صورت بسته بندی شده به مرکز ارسال و پردازش شبانه انجام می شود. در این دوره کاربرد اصلی کامپیوتر محدود به ثبت دفاتر و تبدیل کاغذ به فایل های کامپیوتری است. تکنولوژی اتوماسیون پشت باجه که در دهه 1960 رواج داشت این امکان را فراهم نمود تا دفاتر و کارت ها از شعب حذف و گردش روزانه حساب ها در پایان وقت هر روز به کامپیوترهای مرکزی برای به روز شدن ارسال گردد. پیشرفت اتوماسیون پشت باجه در دهه 1970 باعث شد به جای ارسال اسناد کاغذی به مرکز، عملیات روزانه شعب از طریق ثبت آن ها بر روی محیط های مغناطیسی به مرکز ارسال گردد و پردازش اطلاعات و به روز رسانی حساب ها کماکان در اتاق های کامپیوتر مرکزی صورت می گرفت. در این دوره عملیات اتوماسیون تاثیری در جهت رفاه مشتریان بانک ها ایجاد ننمود و تاثیر رقابتی نیز در بانک ها بر جای نگذاشت. تنها تاثیر اتوماسیون در این دوره ایجاد دقت و سرعت موازنه حساب ها و حذف دفاتر و کارتهای حساب از شعب بانک ها بود.

 

دوره دوم – اتوماسیون جلوی باجه
این دوره از زمانی آغاز می شود که کارمند شعبه در حضور مشتری عملیات بانکی را به صورت الکترونیکی ثبت و دنبال می کند. از اواخر دهه 1970 امکان انتقال برخط از طریق به کارگیری ترمینال ها در جلوی باجه فراهم آمد. این ترمینال ها به ظاهر شبیه به کامپیوترهای شخصی امروزی بودند، از طریق خطوط مخابراتی به کامپیوترهای بزرگ مرکزی متصل بودند و امکان انتقال اطلاعات به طور موثر در بین شبکه های بزرگ کامپیوتری و ترمینال های ورودی و خروجی به وجود آمد. در این دوره کارمندان شعب قادر شدند به صورت لحظه ای به حساب های جاری دسترسی داشته باشند. به طور مثال نات وست یکی از بانک های انگلیس با بکارگیری ترمینال های نصب شده در جلوی باجه ارائه سرویس های لحظه ای به مشتریان حساب های جاری خود را آغاز نمود.

 

اما کماکان به روز رسانی حساب ها و تهیه گزارش های مربوط توسط پردازش گرهای مرکزی، شبانه انجام می شد. در این دوره بانک ها مجبور بودند برای نیل به اتوماسیون جلوی باجه، شبکه های مخابراتی اختصاصی را داشته باشند در حالیکه شبکه های مخابراتی موجود در اختیار و انحصار شرکت های دولتی بود و استفاده از آن ها نه تنها از نظر تکنولوژیکی محدودبود، بلکه بسیار گران و پرهزینه بود. این شبکه ها اطلاعات ترمینال های بانکی را به مراکز کامپیوتری ثبت باجه مرتبط و متصل می ساخت. در این دوره یعنی در دهه 1980 بدون شک سرعت دسترسی کارکنان بانک ها به حساب های مشتربان و سرعت انتقال اطلاعات افزایش یافت و ارائه خدمت به مشتریان بهبود یافت. در حال حاضر اثرات اقتصادی و رقابتی این شیوه خدمت رسانی محدود شده است. در این دوره هنوز تمایل به استفاده از اسناد کاغذی وجود دارد. اگرچه ترمینال ها امکان جستجو و پردازش را سهولت بخشیده، لکن هنوز تمامی کارها توسط کارمندان بانک و از طریق ورود اطلاعات و گردش حساب ها به ترمینال ها صورت می گیرد و فقط نیاز به استفاده انبوه از اسناد کاغذی تا حدودی برطرف می شود. در این دوره نمی توان کارکنان بانک ها را کاهش داد، چراکه هنوز نیاز به افرادی که پاسخگوی مراجعین به بانک ها باشند وجود دارد. نرم افزارهایی که در این دوره به کار گرفته می شوند کماکان غیریکپارچه و جزیره ای است. علیرغم امکان دسترسی لحظه ای بانک ها به حساب مشتریان، محصولات مختلف بانکی شامل انواع حساب های بانکی، وام ها، سرویس های بیمه ای و نقل انتقال وجوه مستلزم مراجعه مشتری به شعب بانک هاست و یکپارچگی و پیوستگی بین نرم افزارهای تولید شده وجود ندارد.

 

 

دوره سوم: متصل کردن مشتریان به حساب ها
در این دوره که از اواسط دهه ی 80  آغاز شد امکان دسترسی مشتریان به حساب هایشان فراهم می گردد. یعنی مشتری از طریق تلفن یا مراجعه به دستگاه خودپرداز و استفاده از کارت هوشمند یا کارت مغناطیسی یا کامپیوتر شخصی به حسابش دسترسی پیدا می کند و ضمن انجام عملیات دریافت و پرداخت، نقل و انتقال وجه را به صورت الکترونیکی انجام می دهد. سالن بانک ها به مرور خالی از صف طولانی مراجعین می شود. آن دسته از کارکنانی که در جلوی باجه به امور دریافت و پرداخت از حساب ها اشتغال دارند، به بخش های دیگر نظیر بازاریابی و خدمات مشتریان منتقل می شوند.خطوط هوایی مثل ماهواره ماکروویو، مودم های بدون سیم حجم زیادی از کار را پیش می برد ولی نه همه ی آن را. به طور کلی می توان گفت در این دوره وجود نیروی انسانی در شعب بانک ها هنوز الزام است و مشتریان احساس می کنند که خدمات بهتری را دریافت می کنند. زیرا خود شاهد کار خود هستند. پول کاغذی هنوز در جریان است و این رو دریافت پول یکی از فشارهای کاری است. سیستم های تلفنی امکان استفاده 24 ساعته مشتریان را فراهم می سازند و محدودیت ساعت کار بانک ها تنگنای جدی مشتریان نیست. متصل شدن مشتریان به حساب های بانکی خودشان همانقدر که برای مشتریان سودمند است، برای بانک ها نیز مفید است. زیرا حذف کاغذ و صرفه جویی در کارکنان امکان پذیر می باشد.در این دوره مشتری کماکان برای دریافت دیگر خدمات بانکی مثل وام و خدمات بیمه ای و غیره باید به شعب مراجعه کند و فقط عملیات بانکداری شعبه ای، شامل دریافت های مشتریان بدون مراجعه به بانک انجام می شود.

 

 

از مهم ترین ویژگی های دوره سوم که آن را از دوره های قبل و بعد متمایز می سازد عبارتند از:

توسعه جزیره ای سیستم های مکانیزه در جلوی باجه و پشت باجه و همچنین توسعه ی سیستم های ارتباطی مشتریان با حساب هایشان مثل پایانه خودپرداز و تلفن بانک و فاکس بانک. در دوره ی سوم هنوزنیروی انسانی در ارائه ی خدمات مؤثر است و بخشی از نیروی انسانی وظیفه ی ایجاد هماهنگی بین سیستم های جزیره ای و نیازهای مختلف مشتریان را بر عهده دارد. کارت اعتباری و هوشمند به معنای واقعی و به صورت کاملاً  الکترونیکی نشده و به عبارت دیگر بخشی از فرایند الکترونیک وارد عملیات بانکی و سیستم های مکانیزه شده است.می توان گفت در این دوره، عملیات بانکی نیمه¬الکترونیکی شده است. دو شکل اساسی در این دوره به¬چشم می خورد، یکی از عدم یکپارچگی سیستم های مکانیزه، جزیره ای بودن آنها و ناهماهنگی آنها برای ارائه خدمات به مشتریان و دیگر عدم وجود و تکامل خطوط مخابراتی مطمئن و پروتکل های ارتباطی مربوط به متصل نمودن مشتری به شعب و شعب بانک ها به یکدیگر.

 

 

 

فهرست مطالب

2-1) بانکداری الکترونیک    3
انواع خدمات بانکداری الکترونیکی    3
شبکه های مدیریت یافته    4
اینترنت با رایانه های شخصی    4
بانکداری تلفنی    4
ماشین های خودپرداز    4
بانکداری موبایلی    5
بانکداری دفتری    5
خدمات بانکی مبتنی بر تلویزیون    6
صفحات وب    6
بانکداری خانگی    7
2-2) تاریخچه بانکداری الکترونیک    7
دوره اول: اتوماسیون پشت باجه    7
دوره دوم – اتوماسیون جلوی باجه    8
دوره سوم: متصل کردن مشتریان به حساب ها    9
دوره چهارم – یکپارچه سازی سیستم ها    11
2-3) اجزای بانکداری الکترونیک در ایران    13
انواع کارت ها    13
شبکه شتاب    13
سیستم تسویه بین بانکی مبادلات ارزی    13
شبکه سوئیچ عملیات خرد بانکی و بین بانکی    13
شبکه مرکزی سوئیفت    14
2-4) کارت های اعتباری    14
تعریف كارت های اعتباری (بانكی)    14
تاریخچه كارت های اعتباری    16
شاید بتوان از آمریكا به عنوان اولین كشور  ارائه دهنده كارت های اعتباری  نام برد. پدید آمدن ایده كارت    16
انواع كارت های اعتباری    18
انواع كارت از لحاظ شیوه تسویه    18
انواع كارت از لحاظ فناوری ساخت    21
انواع كارت به لحاظ گسترده جغرافیایی كاربرد    23
مزایای استفاده از كارت های اعتباری    25
2-15) پیشینه تحقیق    27
پیشینه های داخلی    27
پیشینه های خارجی    31
جدول 2-2) پيشينه تحقيق    34
منابع و مآخذ    44

 

 

 

  • دانلود پاورپوینت فرایند تجارت الکترونیک در ایران و جهان

    دانلود پاورپوینت فرایند تجارت الکترونیک در ایران و جهان پاورپوینت فرایند تجارت الکترونیک پاورپوینت درمورد تجارت الکترونیک پاورپوینت برای تجارت الکترونیک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فرایند تجارت الکترونیک در ایران و جهان جهت رشته مدیریت در 44 اسلاید…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 6

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 6 مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه داخلی…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی هویت سازمانی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی هویت سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت سازمانی مبانی نظری هویت سازمانی پیشینه تحقیق هویت سازمانی پیشینه داخلی هویت سازمانی پیشینه خارجی هویت سازمانی پیشینه پژوهش هویت سازمانی پیشینه نظری هویت سازمانی…

  • دانلود تحقیق نشاط اجتماعی و پژوهش های انجام شده درباره ی آن با فرمت ورد

    دانلود تحقیق نشاط اجتماعی و پژوهش های انجام شده درباره ی آن با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی نشاط اجتماعی و پژوهش های انجام شده درباره ی آن با فرمت docx در قالب 35…

  • دانلود پاورپوینت گل دهی در گردو

    دانلود پاورپوینت گل دهی در گردو رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت گل دهی در گردو جهت رشته کشاورزی در 20 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       درخت گردو، جوز…

  • بررسی اثربخشی تبلیغات تلویزیون

    بررسی اثربخشی تبلیغات تلویزیون تبلیغات تلویزیونی تحولات تبلیغات در ایران متقاعدسازی مخاطب با تبلیغات تلویزیونی بررسی تاثیر تبلیغات تلویزیونی دانلود پایان نامه تبلیغات تلویزیونی تغییر و تحولات حوزه بازاریابی و تبلیغات تلویزیون بررسی اثربخشی تبلیغات تلویزیون رفتن به سایت اصلی…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری تعارض سازمانی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری تعارض سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تعارض سازمانی مبانی نظری تعارض سازمانی پیشینه تحقیق تعارض سازمانی پیشینه داخلی تعارض سازمانی پیشینه خارجی تعارض سازمانی پیشینه پژوهش تعارض سازمانی پیشینه نظری…

  • پاورپوینت ایجاد ساختار فناوری اطلاعاتی

    پاورپوینت ایجاد ساختار فناوری اطلاعاتی پاورپوینت فناوری اطلاعات پاورپوینت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاورپوینت کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات دانلود پاورپوینت فناوری اطلاعات و ارتباطات دانلود پاورپوینت ساختار فناوری اطلاعاتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ایجاد ساختار فناوری اطلاعاتی…

  • مبانی نظری ارزیابی تطبیقی کیفیت سود گزارش شده با سود تجدید ارائه شده

    مبانی نظری ارزیابی تطبیقی کیفیت سود گزارش شده با سود تجدید ارائه شده سود گزارش شده سود تجدید ارائه شده تجدید ارائه صورت های مالی بررسی کیفیت سود تجدید ارائه شده کیفیت سود تجدید ارائه شده از نگاه پایداری سود…

  • بررسی پیوستن به کنوانسیون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان

    بررسی پیوستن به کنوانسیون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان حقوق زنان الحاق به کنوانسیون CEDAW کنوانسیون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان دانلود مقالات رشته حقوق دانلود مقالات حقوق بررسی پیوستن به کنوانسیون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان رفتن به سایت…

  • دانلود تحقیق عملکرد شغلی و الگوهای ویژه ی آن با فرمت ورد

    دانلود تحقیق عملکرد شغلی و الگوهای ویژه ی آن با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی عملکرد شغلی و الگوهای ویژه ی آن با فرمت docx در قالب 33 صفحه ورد بصورت کامل و جامع…

  • دانلود پاورپوینت کتاب معماری کامپیوتر از پورمحقق

    دانلود پاورپوینت کتاب معماری کامپیوتر از پورمحقق پاورپوینت کتاب معماری کامپیوتر از پورمحقق پاورپوینت کتاب معماری کامپیوتر موریس مانو پاورپوینت معماری کامپیوتر چیست پاورپوینت کتاب معماری کامپیوتر پیشرفته رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب معماری کامپیوتر از پورمحقق جهت…

  • پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان مدیریت روابط عمومی

    پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان مدیریت روابط عمومی روابط عمومی سیستم های سازمانی روابط عمومی ایران مدیریت روابط عمومی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان مدیریت…

  • دانلود تحقیق درباره شادکامی word

    دانلود تحقیق درباره شادکامی word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی شادکامی با فرمت docx در قالب 39 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد       فهرست مطالب شادکامی مفهوم…

  • پاورپوینت فصل 7 مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی مبحث اوقات فراغت

    پاورپوینت فصل 7 مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی مبحث اوقات فراغت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فصل 7 مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی مبحث اوقات فراغت در قالب 14 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • پدیده سلامت و فساد اداری در سازمانها و بررسی نظریه ها و روش های سنجش سلامت و فساد اداری

    پدیده سلامت و فساد اداری در سازمانها و بررسی نظریه ها و روش های سنجش سلامت و فساد اداری نظریه فساد اداری نظریات فساد اداری نظریه های فساد اداری مبانی نظری فساد اداری نظریه های فساد و سلامت اداری نظریه های…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش راهبردهای مقابله دینی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش راهبردهای مقابله دینی فصل دوم پایان نامه راهبردهای مقابله دینی مبانی نظری راهبردهای مقابله دینی پیشینه تحقیق راهبردهای مقابله دینی پیشینه پژوهش راهبردهای مقابله دینی پیشینه نظری راهبردهای مقابله دینی ادبیات نظری راهبردهای مقابله دینی…

  • بررسی نقاط ضعف و قوت جزای نقدی و اهداف و مفاهیم مشابه آن

    بررسی نقاط ضعف و قوت جزای نقدی و اهداف و مفاهیم مشابه آن انواع جزای نقدی مفاهیم مشابه جزای نقدی روشهای رفع معایب جزای نقدی بررسی نقاط ضعف و قوت جزای نقدی و اهداف و مفاهیم مشابه آن بررسی جزای…

  • دانلود پاورپوینت دوره جوش

    دانلود پاورپوینت دوره جوش دانلود پاورپوینت جوشکاری دانلود پاورپوینت انواع روشهای جوشکاری پاورپوینت آماده انواع روش های تست جوش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت دوره جوش جهت رشته مهندسی عمران و جوشکاری در قالب 116 اسلاید و با فرمت…

  • پاورپوینت سمینار کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا

    پاورپوینت سمینار کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سمینار کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا جهت رشته علوم آزمایشگاهی در قالب 29 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ويرایش…

  • پاورپوینت آموزش و احکام اذان و اقامه، وضو، نماز و تیمم

    پاورپوینت آموزش و احکام اذان و اقامه، وضو، نماز و تیمم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش و احکام اذان و اقامه، وضو، نماز و تیمم جهت رشته معارف اسلامی در قالب 70 اسلاید و با فرمت pptx بصورت…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دانش مفهومی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دانش مفهومی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه دانش مفهومی مبانی نظری دانش مفهومی پیشینه تحقیق دانش مفهومی پیشینه داخلی دانش مفهومی پیشینه خارجی دانش مفهومی پیشینه پژوهش دانش مفهومی پیشینه نظری دانش مفهومی…

  • تاثیر انقلاب اسلامی بر جنبش های شیعی در منطقه

    تاثیر انقلاب اسلامی بر جنبش های شیعی در منطقه انقلاب اسلامی منطقه خاورمیانه جنبش های شیعی دانلود مقالات رشته معارف اسلامی تاثیر انقلاب اسلامی بر جنبش های شیعی در منطقه دانلود مقالات معارف اسلامی خرید مقالات معارف اسلامی رفتن به…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه حمایت اجتماعی مبانی نظری حمایت اجتماعی پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی پیشینه داخلی حمایت اجتماعی پیشینه خارجی حمایت اجتماعی پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی پیشینه نظری حمایت اجتماعی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق امیدواری 73 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق امیدواری 73 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه امیدواری مبانی نظری امیدواری پیشینه تحقیق امیدواری پیشینه داخلی امیدواری پیشینه خارجی امیدواری پیشینه پژوهش امیدواری پیشینه نظری امیدواری ادبیات نظری امیدواری چارچوب نظری امیدواری…

  • دانلود تحقیق عقب ماندگی ذهنی و راه های تشخیص آن با فرمت ورد

    دانلود تحقیق عقب ماندگی ذهنی و راه های تشخیص آن با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی عقب ماندگی ذهنی و راه های تشخیص آن با فرمت docx در قالب 14 صفحه ورد بصورت کامل…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پیاده سازی سیستم های سازمانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پیاده سازی سیستم های سازمانی مبانی نظری پیاده سازی سیستم های سازمانی دانلود مبانی نظری پیاده سازی سیستم های سازمانی پیشینه پیاده سازی سیستم های سازمانی ادبیات نظری پیاده سازی سیستم های سازمانی فصل دوم…

  • پاورپوینت روانشناسی عشق

    پاورپوینت روانشناسی عشق پاورپوینت روانشناسی عشق پاورپوینت روانشناسی عشق و نظریه های آن پاورپوینت روانشناسی عشق مردان پاورپوینت روانشناسی عشق زنان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روانشناسی عشق جهت رشته روانشناسی درقالب 9 اسلاید و با فرمت pptx به…

  • مبانی نظری تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان

    مبانی نظری تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان مبانی نظری تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی تحلیل محتوای کتاب درسی دین و زندگی مبانی نظری تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی 1 مبانی نظریتحلیل محتوای کتاب دین…

  • پاورپوینت اختلال اسکیزوفرنی

    پاورپوینت اختلال اسکیزوفرنی پاورپوینت درمان اختلال اسکیزوفرنی پاورپوینت درباره اختلال اسکیزوفرنی پاورپوینت انواع اختلال اسکیزوفرنی پاورپوینت عارضه اسکیزوفرنی پاورپوینت بیماران اسکیزوفرنی پاورپوینت اختلال افراد اسکیزوفرنی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اختلال اسکیزوفرنی جهت رشته ی روان شناسی در قالب…

  • پاورپوینت نمونه داخلی و خارجی موزه و کتابخانه

    پاورپوینت نمونه داخلی و خارجی موزه و کتابخانه پاورپوینت موزه پاورپوینت کتابخانه پاورپوینت نمونه داخلی و خارجی کتابخانه پاورپوینت نمونه خارجی و داخلی موزه پاورپوینت درمورد موزه پاورپوینت درکورد کتابخانه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نمونه داخلی و خارجی…

  • پاورپوینت اعداد و معماری

    پاورپوینت اعداد و معماری پاورپوینت اعداد و معماری تحقیق اعداد و معماری رابطه انسان با اعداد استفاده از عدد پي در معماري پارسه عدد طلائی نسبت طلایی در ایران نقش کمی و کیفی اعداد در معماری اسلامی نقش کمی اعداد…

  • دانلود تحقیق پرخاشگری و انواع آن با فرمت ورد

    دانلود تحقیق پرخاشگری و انواع آن با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی پرخاشگری و انواع آن با فرمت docx در قالب 20 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد…

  • پاورپوینت آموزش ریاضی پنجم ابتدایی مبحث جمع اعداد مرکب

    پاورپوینت آموزش ریاضی پنجم ابتدایی مبحث جمع اعداد مرکب رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش ریاضی پنجم ابتدایی مبحث جمع اعداد مرکب در قالب 9 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • بررسی وضعیت مدارس شهر مشهد از نظر ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه

    بررسی وضعیت مدارس شهر مشهد از نظر ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه سازمان یادگیرنده ویژگیهای سازمان یادگیرنده مدرسه یادگیرنده مدارس یادگیرنده سازمان یادگیرنده پیتر سنگه سازمان یادگیرنده در آموزش و پرورش سازمان یادگیرنده در مدارس ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس…