مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن 95 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن 95 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه کارت امتیازی متوازن
مبانی نظری کارت امتیازی متوازن
پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن
پیشینه داخلی کارت امتیازی متوازن
پیشینه خارجی کارت امتیازی متوازن
پیشینه پژوهش کارت امتیازی متوازن
پیشینه نظری کارت امتیازی متوازن
ادبیات نظری کارت امتیازی متوازن
چارچوب نظری کارت امتیازی متوازن

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری کارت امتیازی متوازن تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق کارت امتیازی متوازن در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

مقدمه
كارت امتيازی متوازن، شاخص‌های مالی سنتی را حفظ می‌کند، اما شاخص‌های مالی تنها داستاني است از وقايع گذشته، يك داستان كافی برای شرکت‌های عصر صنعتی. اين شاخص‌های مالی به تنهايی ناكافی هستند، در عين حال اين شاخص‌ها جهت هدايت و ارزيابی شرکت‌های عصر اطلاعاتی در زمينه خلق ارزش از سرمايه گذاري بر روي مشتريان، تأمين كنندگان، پرسنل، فرآيندها، تكنولوژی و نوآوري لازم هستند. كارت امتيازي متوازن، شاخص‌های مالی از عملكرد گذشته را با شاخص‌هایی از تعيين کننده‌ های عملكرد آينده تكميل می‌کند. اهداف و شاخص‌های كارت امتيازی از استراتژی و چشم انداز سازمان تعيين شده‌اند. اين اهداف و شاخص‌ها به عملكرد سازمان در چهار منظر می‌نگرند: مالي، مشتري، فرآيندهای داخلی، و رشد و يادگيری.اين چهار منظر چهارچوبی را برای كارت امتيازی متوازن فراهم می‌کنند.

 

سیر تکاملی کارت امتیازی متوازن 
2-2-3-1- کارت امتیازی متوازن نسل اول:
ایده ی اولیه اولیه کارت امتیازی متوازن برای کسب و کار حاصل مشاوره با بعضی شرکتها به منظور تعیین یک فرآیند برنامه ریزی وکنترل عملکرد مناسب برای همه 1990 میلادی بود (اولیاء، 1384 )
در سال 1990 دیوید نورتن و رابرت کاپلان عهده دار انجام مطالعه ای با عنوان ((ارزیابی عملکرد در سازمانهای آینده)) شدند. این کار در پاسخ به اعلام نیاز سازمانهایی انجام گرفت که شاخصهای مالی را برای ارزیابی عملکردشان بکار  می بردند و به این نتیجه رسیده بودند که این شاخصها بیش از پیش کهنه و ناکارامد هستند. در واقع احساس می شد که ارزیابی های سنتی دیگر پاسخگوی نیازهای سازمان و ضرورت های آنان برای تکاپوهای پیشروانه و آینده نگری هایشان در مدیریت راهبردهای آنان نیست (سلیم پور وشیخان، 1384)

نتیجه کار کاپلان و نورتن که روی 12 شرکت انجام شد بیان کننده این نکته بود که اکثر شرکتهای موفق اهداف استراتژیک خود را در چهار مقوله مالی مشتری فرآیند های داخلی  یادگیری و رشد تعیین می کنند و از این چهار دیدگاه عملکرد خود را ارزیابی می کنند. نتایج تحقیق در سال 1992 در اچ بی آر  منتشر شد. پس از انتشار این مقاله و چهار سال مشاوره در شرکتها در زمینه ارزیابی عملکرد آنها کتاب کارت امتیازی متوازن  را توسط انتشارات اچ بی اس  در سال 1996 منتشر کردند و به این ترتیب روش ارزیابی متوازن معرفی گردید (ابن الرسول، 1384).

 

 

2-2-3-2- کارت امتیازی متوازن نسل دوم
کاپلان و نورتن در دومین مقاله خود در سال 1993 بیان کردند که کارت امتیازی متوازن علاوه بر اینکه یک سیستم اندازه گیری است یک سیستم مدیریتی نیز می باشد و همچنین بر نقش چشم انداز و ماموریت و استراتژی سازمان در آن تاکید کردند. آنها بیان داشتند که بسیاری از شرکتها از سنجه های عملیاتی زیادی برای ارزیابی فعالیت ها استفاده می کنند. اما بسیاری از این سنجه ها از پایین به بالا هستند و از نیازهای موردی نشات گرفته اند.
ولی سنجه های کارت امتیازی بر اهداف استراتژیک سازمان و نیازهای رقابتی آن استوار می باشند. در این روش با ملزم کردن مدیران به انتخاب تعداد محدودی از سنجه های کلیدی در هر یک از چهار وجه کارت امتیازی به تمرکز بر روی چشم انداز استراتژیک کمک می کند (ریگبی ، 2001: 124).

 

 

2-2-3-3- کارت امتیازی متوازن نسل سوم
کاپلان نورتن در سال 1996 شکل توسعه یافته تری از کارت امتیازی متوازن را به عنوان یک سیستم مدیریت استراتژیک ارائه کردند آنان عنوان کردند که:((سیستمهای سنتی مدیریت در برقراری ارتباط بین استراتژیهای بلند مدت شرکت با فعالیتهای کوتاه مدت آن ناتوان هستند. اما مدیرانی که از کارت امتیازی متوازن استفاده می کنند مجبور نیستند که بر سنجه های مالی کوتاه مدت به عنوان معیار منحصر به فرد عملکرد شرکت تکیه کنند)). کارت امتیازی به آنها اجازه می دهد که چهار فرآیند مدیریتی جدید را آغاز کنند که جداگانه ودر ترکیب با هم به برقراری ارتباط بین اهداف استراتژیک بلند مدت و فعالیتهای کوتاه مدت کمک می کنند (قلیزاده،1389).

1.    فرآیند اول: بیان آشکار و تفسیر استراتژی و چشم انداز سازمان
2.    فرآیند  دوم: اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط بین اهداف بلند مدت و شاخص های استراتژیک
3.    فرآیند سوم: برنامه ریزی و تنظیم اهداف کوتاه مدت به منظور هم سویی با اقدامات استراتژیک
4.    فرآیند چهارم: ارتقای یادگیری و بازخورد استراتژیک

 

 

 

فهرست مطالب

کارت امتیازی متوازن
2-2-1- نظام کارت امتیازی متوازن    24
2-2-2- تعاریف و مفاهیم  کارت امتیازی متوازن    24
2-2-3- سیر تکاملی کارت امتیازی متوازن    26
2-2-3-1- کارت امتیازی متوازن نسل اول    26
2-2-3-2- کارت امتیازی متوازن نسل دوم    27
2-2-3-3- کارت امتیازی متوازن نسل سوم    27
2-2-4-روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد    33
2-2-5-  ويژگيهای نظام ارزيابی عملكرد سازمانی کارآمد    35
2-2-6- مدل های ارزيابی عملكرد    35
2-2-6-1- مدل سينك و تاتل (1989)    36
2-2-6-2- ماتريس عملكرد (1989)    37
2-2-6-3-  تحليل ذينفعان (2001)    38
2-2-6-4- چارچوب مدوری و استيپل (2000)    39
2-2-6-5- الگوی فيشر برای ارزيابی عملكرد    40
2-2-6-6- مدل تعالی سازمانی اروپا (EFQM)    40
2-2-6-7- مدل دمينگ     41
2-2-6-8- مدل مالكولم بالدريج    42
2-2-6-9- مدل تعالی در کسب و کار کانجی(KBEM)    42
2-2-7- كارت امتيازی متوازن مدلهای ارزيابی متوازن عملكرد    43
2-2-8- بررسی سیستم های ارزیابی عملکرد و انتخاب مناسب ترین سیستم    44
2-2-8-1- دلايل انتخاب کارت امتيازی متوازن    44
2-2-9- معرفی وروابط بین ابعاد استراتژی (سنجه های مالی وغیرمالی)    47
2-2-10- منظرهای روش کارت ارزیابی متوازن     49
2-2-10-1- منظر مالی    50
     2-2-10-2-منظر مشتری    54
2-2-10-3- منظر فرآیندهای داخلی کسب و کار    58
2-2-10-4- منظر یادگیری و رشد    63
2-2-10-4-1- اندازه گیری شاخص رضایت کارکنان    65
2-2-10-3-2- اندازه گیری شاخص نگهداری کارکنان    66
2-2-10-3-3- اندازه گیری شاخص بهره وری کارکنان    66
2-2-11- روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد    68
2-2-11-1- برطرف کردن مانع مربوط به انتقال استراتژی    68
2-2-11-2- برطرف کردن مانع مربوط به عدم هم‌سویی کارکنان    69
2-2-11-3- برطرف کردن مانع مربوط به عدم تخصیص منابع لازم    69
2-2-11-4- برطرف کردن مانع مربوط به عدم تعهد مدیریت ارشد    70
2-2-12- توازن در ارزیابی متوازن    70
2-2-12-1- توازن بین سنجه‌های مالی و غیر مالی (از لحاظ اهمیت)    70
2-2-12-2- توازن بین ذینفعان داخلی و خارجی سازمان    71
2-2-12-3-  توازن بین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت    71
2-2-12-4- توازن بین شاخص‌های هادی و تابع عملکرد    71
2-2-13- اساس موفقیت    72
2-2-13-1- حمایت مدیریت ارشد    72
2-2-13-2- مدیریت پروژه    72

بخش: پیشینه تحقیق 
2-3-8 – پژوهش های داخلی    81
2-3-9-  تحقیقات خارجی    83

منابع

 

تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا

  • بررسی تاثیر استفاده از اتصالات فسفاتی در جرم های کم سیمان

    بررسی تاثیر استفاده از اتصالات فسفاتی در جرم های کم سیمان فسفات کم سیمان آلومینامنیزیا جرم دیرگداز استفاده از اتصالات فسفاتی در جرم های کم سیمان دانلود مقاله مهندسی مواد دانلود مقاله مواد دانلود مقاله رشته مواد خرید تحقیق مهندسی…

  • پاورپوینت آموزش الکترونیک مجازی

    پاورپوینت آموزش الکترونیک مجازی پاورپوینت تعریف آموزش مجازی آموزش مجازی چیست پاورپوینت pdf پاورپوینت آموزش الکترونیکی چیست پاورپوینت Lms چیست رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش الکترونیک مجازیجهت رشته مهندسی برق در قالب 22 اسلاید و با فرمتpptxبصورت کامل و…

  • پرسشنامه ارزیابی اثرات تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند

    پرسشنامه ارزیابی اثرات تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند پرسشنامه ارزش ویژه برند پرسشنامه ارزش ویژه برند شرکت پارس خزر پرسشنامه خلق و نگهداری ارزش ویژه برند پرسشنامه اثرات تبلیغات تجاری بر خلق و…

  • پاورپوینت بررسی زبان جاوا و مقایسه آن با دات نت

    پاورپوینت بررسی زبان جاوا و مقایسه آن با دات نت پاورپوینت زبان برنامه نویسی دات نت پاورپوینت جاوا چیست و چه کاربردی دارد پاورپوینت کاربرد زبان جاوا پاورپوینت مزایای برنامه نویسی جاوا پاورپوینت مقایسه زبان جاوا و دات نت رفتن…

  • پاورپوینت آمار و اطلاعات سرشماری نفوس و مسكن

    پاورپوینت آمار و اطلاعات سرشماری نفوس و مسكن دانلود پاورپوینت آمار و اطلاعات سرشماري نفوس و مسكن پاورپوینت آموزش آمار و اطلاعات سرشماري نفوس و  مسكن پاورپوینت استخراج استنباط هايی آمار و اطلاعات رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آمار…

  • مبانی نظری ارزیابی تطبیقی فرهنگ سازمانی در مدارس متفاوت

    مبانی نظری ارزیابی تطبیقی فرهنگ سازمانی در مدارس متفاوت فرهنگ سازمانی مدارس فرهنگ سازمانی در مدارس فرهنگ سازمانی مدیران مدارس فرهنگ سازمانی معلمان مدارس مقایسه فرهنگ سازمانی مدارس خاص با مدارس عادی مبانی نظری فرهنگ سازمانی پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی…

  • پاورپوینت روشهای تشخیص هویت

    پاورپوینت روشهای تشخیص هویت پاورپوینت روشهای تشخیص هویت بیومتریک پاورپوینت انواع روشهای تشخیص هویت پاورپوینت روشهای نوین تشخیص هویت پاورپوینت تشخیص هویت چیست رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روشهای تشخیص هویت جهت رشته کامپیوتر در قالب 43 اسلاید و با…

  • پاورپوینت تحقیق کار آموزی با موضوع بام سبز

    پاورپوینت تحقیق کار آموزی با موضوع بام سبز پاورپوینت جزئیات اجرایی بام سبز پاورپوینت طرح های بام سبز پاورپوینت آبیاری بام سبز پاورپوینت بام سبز اپارتمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تحقیق کار آموزی با موضوع بام سبز تجربه…

  • دانلود تحقیق در مورد خلاقیت سازمانی و ویژگی های آن  docx

    دانلود تحقیق در مورد خلاقیت سازمانی و ویژگی های آن  docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی خلاقیت سازمانی و ویژگی های آن با فرمت docx در قالب 22 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با…

  • امنیت شبكه و رمزگذاری و رمزگشایی

    امنیت شبكه و رمزگذاری و رمزگشایی امنیت شبكه و رمزگذاری و رمزگشایی مقاله امنیت شبكه و رمزگذاری و رمزگشایی تحقیق امنیت شبكه و رمزگذاری و رمزگشایی پژوهش امنیت شبكه و رمزگذاری و رمزگشایی پروژخ امنیت شبكه و رمزگذاری و رمزگشایی…

  • دانلود تحقیق در مورد تفکر انتقادی docx

    دانلود تحقیق در مورد تفکر انتقادی docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی تفکر انتقادی با فرمت docx در قالب 59 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد     فهرست مطالب…

  • پاورپوینت بررسی قابلیت زندگی شهری

    پاورپوینت بررسی قابلیت زندگی شهری پاورپوینت بررسی قابلیت زندگی شهری بررسی قابلیت زندگی شهری قابلیت زندگی شهری تحقیق قابلیت زندگی شهری تئوریهای اثر شهری تنش زاهای محیطی اثرات محیطی فیزیکی نشست زمین خوانایی شهری طراحی مکان و رفتار اجتماعی تحقیقات…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب و نظریه های آن 38 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب و نظریه های آن 38 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری اضطراب ادبیات تحقیق اضطراب پیشینه تحقیق استرس مبانی نظری نظریه های اضطراب پیشینه تحقیق در مورد اضطراب پیشینه تحقیق نظریه های اضطراب مبانی…

  • پاورپوينت متدولوژی ساخت سیستم های اطلاعاتی فصل ده

    پاورپوينت متدولوژی ساخت سیستم های اطلاعاتی فصل ده پاورپوينت ساخت سیستم های اطلاعاتی فصل ده دانلود پاورپوينت ساخت سیستم های اطلاعاتی فصل ده پاورپوینت درباره ساخت سیستم های اطلاعاتی فصل ده رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت متدولوژی ساخت سیستم…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل راهبردی کیفیت خدمات

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل راهبردی کیفیت خدمات مبانی نظری مدل راهبردی کیفیت خدمات پیشینه پژوهش مدل راهبردی کیفیت خدمات دانلود مبانی نظری مدل راهبردی کیفیت خدمات پیشینه تحقیق مدل راهبردی کیفیت خدمات ادبیات نظری مدل راهبردی کیفیت خدمات…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد پرخاشگری 52 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد پرخاشگری 52 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه پرخاشگری مبانی نظری پرخاشگری پیشینه تحقیق پرخاشگری پیشینه داخلی پرخاشگری پیشینه خارجی پرخاشگری پیشینه پژوهش پرخاشگری چارچوب نظری پرخاشگری تحقیقات انجام شده در…

  • فصل دوم پایان نامه استرس

    فصل دوم پایان نامه استرس کلمات کلیدی : پیشینه استرس پیشینه تحقیق استرس پیشینه نظری استرس پیشینه داخلی استرس پیشینه خارجی استرس پیشینه پژوهش استرس پیشینه تحقیق درباره استرس پیشینه تحقیق استرس شغلی مبانی نظری مدیریت استرس مبانی نظری در مورد…

  • پاورپوینت آشنایی با مفهوم خطا ناپذیرسازی

    پاورپوینت آشنایی با مفهوم خطا ناپذیرسازی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با مفهوم خطاناپذیرسازی جهت رشته گوناگون در قالب 13 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       در…

  • دانلود پاورپوینت استهلاک و کاهش ارزش دارایی های ثابت

    دانلود پاورپوینت استهلاک و کاهش ارزش دارایی های ثابت پاورپوینت دارایی های ثابت پاورپوینت مدیریت کاهش ارزش دارایی های ثابت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت استهلاک و کاهش ارزش دارایی های ثابت جهت رشته مدیریت در 23 اسلاید و…

  • پاورپوینت دهیدراسیون و تنظیم دما در شنا

    پاورپوینت دهیدراسیون و تنظیم دما در شنا کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت دهیدراسیون و تنظیم دما در شنا پاورپوینت دهیدراسیون و تنظیم دما در شنا دهیدراسیون و تنظیم دما در شنا تحقیق دهیدراسیون و تنظیم دما در شنا تنظیم دما…

  • DSS و CDSS

    DSS و CDSS تصمیم گیری چیست؟ انواع تصمیم و مراحل تصمیم گیری سیستم پشتیبان تصمیم گیری چیست؟ اجزای سیستم پشتیبان تصمیم گیری DSS و CDSS سیستم های کمک تصمیم گیری سیستم های پشتیبان تصیمیم در پزشکی سیستم همکاری در فروش…

  • پاورپوینت متدولوژی ساخت سيستم های اطلاعاتی فصل سه

    پاورپوینت متدولوژی ساخت سيستم های اطلاعاتی فصل سه پاورپوینت ساخت سيستم های اطلاعاتی فصل سه دانلود پاورپوینت ساخت سيستم های اطلاعاتی فصل سه پاورپوینت درباره ساخت سيستم های اطلاعاتی فصل سه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت متدولوژی ساخت سيستم…

  • پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مدیران بازاریابی

    پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مدیران بازاریابی پرسشنامه عوامل موثر در ارزیابی عملکرد مدیران بازاریابی پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مدیران بازاریابی پرسشنامه عملکرد مدیران بازاریابی پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مدیران رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت…

  • پاورپوینت پس سرمایش در بتن حجیم

    پاورپوینت پس سرمایش در بتن حجیم پاورپوینت پس سرمایش پاورپوینت بتن حجیم پاورپوینت بتن پاورپوینت درمورد پس سرمایش در بتن حجیم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پس سرمایش در بتن حجیم جهت رشته عمران در قالب 27 اسلاید و…

  • پاورپوینت بازدید از هنرستان صدا و سیما

    پاورپوینت بازدید از هنرستان صدا و سیما پاورپوینت هنرستان پاورپوینت صدا و سیما پاورپوینت پلان هنرستان صدا و سیما پاورپوینت پلان هنرستان پاورپوینت هنرستان صدا و سیما رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بازدید از هنرستان صدا و سیما جهت…

  • دانلود پاورپوینت پول شویی

    دانلود پاورپوینت پول شویی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پول شویی جهت رشته اقتصاد در 16 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       ژاپنی ها بر این باورند که شستن…

  • مبانی نظری امکان سنجی اجرای کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک

    مبانی نظری امکان سنجی اجرای کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد کارکنان بانک ملت شاخص های ارزیابی عملکرد بانک ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ​​​​​​​سبک های مقابله با استرس 96 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ​​​​​​​سبک های مقابله با استرس 96 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ​​​​​​​سبک های مقابله با استرس مبانی نظری ​​​​​​​سبک های مقابله با استرس پیشینه تحقیق ​​​​​​​سبک های مقابله با استرس پیشینه داخلی…

  • خودكشی مساعدت شده به معلولین؛چالشی پیرامون حق انتخاب مرگ در حقوق كیفری

    خودكشی مساعدت شده به معلولین؛چالشی پیرامون حق انتخاب مرگ در حقوق كیفری خودكشی مساعدت شده پزشكی خودكشی مساعدت شده آسیب پذیری مضاعف حق انتخاب مرگ توانبخشی تضمینات حقوقی تبعیض ناروا كرامت انسانی خودكشی مساعدت شده به معلولین؛چالشی پیرامون حق انتخاب…

  • پاورپوینت انواع سقف های رایج بتنی

    پاورپوینت انواع سقف های رایج بتنی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت انواع سقف های رایج بتنی جهت رشته ی معماری و عمران در قالب 62 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • ارزیابی اثرات علل برگزیده آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند

    ارزیابی اثرات علل برگزیده آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند آمیخته بازاریابی ارزش ویژه برند دانلود مقاله آمیخته بازاریابی دانلود مقاله ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند در گوشی های تلفن همراه تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند تاثیر…

  • پاورپوینت حسابداری و مدریریت اجاره ها

    پاورپوینت حسابداری و مدریریت اجاره ها دانلود پاورپوینت حسابداری و مدریریت اجاره ها پاورپوینت آموزش حسابداری و مدریریت اجاره ها حسابداری و مدریریت اجاره ها پاورپوینت حسابداری و زیر شاخه های آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت حسابداری و…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کسب و کار الکترونیک

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کسب و کار الکترونیک مبانی نظری کسب و کار الکترونیک دانلود مبانی نظری کسب و کار الکترونیک پیشینه کسب و کار الکترونیک پیشینه تحقیق کسب و کار الکترونیک مبانی نظری و پیشینه تحقیق کسب و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهای ریاضی معلمان 31

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهای ریاضی معلمان 31 کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه باورهای ریاضی معلمان مبانی نظری باورهای ریاضی معلمان پیشینه تحقیق باورهای ریاضی معلمان پیشینه داخلی باورهای ریاضی معلمان پیشینه خارجی باورهای ریاضی معلمان پیشینه…

  • دانلود تحقیق جراحی زیبایی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق جراحی زیبایی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی جراحی زیبایی با فرمت docx در قالب 36 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد       فهرست…