مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط 27 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط 27 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه کیفیت ارتباط
مبانی نظری کیفیت ارتباط
پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط
پیشینه داخلی کیفیت ارتباط
پیشینه خارجی کیفیت ارتباط
پیشینه پژوهش کیفیت ارتباط
پیشینه نظری کیفیت ارتباط
ادبیات نظری کیفیت ارتباط
چارچوب نظری کیفیت ارتباطاین نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری کیفیت ارتباط تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق کیفیت ارتباط در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری کیفیت ارتباط تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق کیفیت ارتباط در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

مقدمه مبانی نظری تحقیق کیفیت ارتباط :

مفهوم کیفیت ارتباط

 

تعریف کیفیت ارتباط در مدیریت ارتباط با مشتری

هنینگ تورائو و لی (1997) پیشنهاد داد که RQ نشان دهنده‌ی ارتباط بین مشتری و مؤسسه است، و این ارتباط به سطح رضایت مشتری بستگی دارد. لی و کیم (2009) اشاره کردند که RQ تعامل کیفیت بین مؤسسه و مشتری است و می‌تواند به گسترش ارتباطات بلندمدت کمک کند. کراسبی و همکاران (1990) دریافتند هنگامی که پرسنل فروش بر RQ تأکید می‌کنند، می‌توانند عدم امنیت و عدم اطمینان تجربه شده توسط مشتری را کاهش دهند. بدین صورت این می‌تواند باعث ایجاد اعتماد در مشتری و اطمینان در عملکرد آتی پرسنل فروش شده، و بر تعاملات مشتری در آینده اثر خواهد گذاشت.کومار و همکاران (1995) پیشنهاد دادند که RQ اعتماد، تعهد، کشمکش، توقعات پیوستگی، و تمایل به سرمایه‌گذاری مشتری را بازتاب می‌دهد. اسمیت (1998) پیشنهاد داد که عوامل مختلفی به RQ کمک می‌کنند. ارتباط بین مشتری و شرکت 47 ارتباط مثبتی با قدرت رضایت و انتظارات دوجانبه در هردو طرف دارد. گاربارینو و جانسون (2009) اشاره کردند که RQ شامل رضایت، اعتماد و تعهد، جنبه‌هایی است که اثر مثبتی بر تعاملات آتی مشتری دارند. 

 

 

 

اندازه گیری کیفیت ارتباط 

RQ شاخص مهمی برای ارزیابی قدرت ارتباط بین عرضه کننده و مشتری است. محققان بسیاری بر این باورند که اعتماد، رضایت و تعهد مشتری عوامل کلیدی در ارزیابی RQ هستند. برای مثال، کراسبی و همکاران (1990) و تم و وونگ (2011) پیشنهاد کردند که رضایت و اعتماد جنبه‌های کلیدی از RQ هستند؛ مور و اسپکمان (1996)، مورگان و هانت (1994) و سانچز گارسیا و همکاران (2007) اشاره کردند که اعتماد و تعهد عوامل کلیدی در ارزیابی RQ هستند. چاکرابارتی و همکاران (2007)، گاربارینو و جانسون (2009)، ایونس (2004)، دوبیسی (2006) و اسمیت (1998) نتیجه گرفتند که RQ با رضایت، اعتماد و تعهد شکل می‌گیرد. بنابراین، این مطالعه سه آیتم بالا را برای سنجش RQ یکپارچه می‌کند. بخش‌های زیر این عوامل را با جزییات بیشتر تشریح می‌کنند. 

 

 

 

اعتماد بدین معناست که مشتریان باور دارند پرسنل فروش به آنها سود و خدمت بلند مدت می‌رسانند (کروسبی و همکاران، 1990). دانی و کنون (1997) اشاره کردند که اعتماد شهرت و سطح مراقبت نشان داده شده توسط طرف مقابل است که توسط تصمیم گیرنده در هدف مورد اعتماد تشخیص داده شده و شامل شهرت هدف و مراقب فیزیولوژیکی می‌باشد. گاربارینو و جانسون (2009) براین تفکر هستند که اعتماد، اطمینان مشتری به کیفیت و قابلیت اطمینان خدمت ارایه شده توسط سازمان است. لی و کیم (2009) اندیشیدند که اعتماد سطحی از اطمینان و تمایل در فکر یک مشتری است. یعنی اعتماد مشتری به اطمینان و تمایل به تعامل با یک شرکت بستگی دارد و چنین تمایلی ریشه در قابلیت اطمینان، یکپارچگی و صداقت شرکت دارد (مورمان و همکاران 1993). 

 

 

 

رضایت مشتری به معنای رضایت مشتری طی یا پس از خرید یک محصول یا خدمت، تعامل با پرسنل خدمت‌گذار و کل تجریه ارایه شده توسط شرکت در مقایسه با شرکت‌های دیگر است (سلنس 1993). وستبروک (1980) اشاره کرد که رضایت یک فرایند تشخیص و ارزیابی است که در آن مشتریان تجربه‌های حقیقی خود را با انتظارات پیشین خود مقایسه می‌کنند. اگر محصولی این انتظارات یا بیشتر از آن را برآورده کند، مشتری احساس رضایت می‌کند. بیردن و تیل (1983) و اولیور و همکاران (1997) اندیشیدند که رضایت مشتری به معنای سطح دوست داشتن یا نداشتن پس از مصرف است، که حالتی کاملاً مبتنی بر تجربه است. بنابراین، رضایت کلی مشتری یک عامل تعیین کننده کلیدی RQ است. تعهد مشتری برای حفظ ارتباط با طرف مقابل بسیار مهم است. تعهد به ارتباط از سمت هر دو شریک یک عامل کلیدی برای موفقیت RQ در طولانی‌ مدت است و به بهبود مزایای بلندمدت کمک می‌کند (مورگان و هانت 1994). مورمان و همکاران (1993) و گودمان و دیون (2011) بر این اندیشه‌اند که تعهد هنگامی رخ می‌دهد که یکی از شرکا می‌خواهد به ارتباط ادامه داده و آن را تقویت کند. اندرسون و ویتز (1991) پیشنهاد کردند که تعهد شامل تمایل به توسعه یک رابطه پایدار، تمایل به از خودگذشتگی‌های کوتاه مدت برای ارتباط با دوام و داشتن اطمینان از پایداری رابطه است. 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل دوم: ادبیات تحقیق

مبانی نظری کیفیت ارتباط

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق    3
2-1 مقدمه    3

2-3- کیفیت ارتباط    3
2-3-1- تعریف کیفیت ارتباط در مدیریت ارتباط با مشتری    3
2-3-2- اندازه گیری کیفیت ارتباط    3
2-3-3- نتایج حاصل از کیفیت ارتباط با مشتری    5
2-3-3-1- ميزان خريد    5
2-3-3-2- ارتباط مستمر    6
2-3-3-3- گفتههاي شفاهي (گفتههاي مردم كوچه و بازار)     6
2-3-4- انواع مشتری    8
2-3-4-1- انواع مشتری از جنبه میزان رضایتمندی آنها    8
2-3-4-2- انواع مشتری از نظر رفتار    10
2-3-4-3- انواع مشتری از نظر قدمت    10
2-3-4-5- انواع مشتری از نظر میزان درآمد و سودآوری    11
2-3-5- بررسی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری و کیفیت ارتباط    12

 

پیشینه تحقیق در مورد کیفیت ارتباط

 

منابع
 

 

 

 

  • پاورپوینت درس اول فارسی نهم مبحث آرایه های ادبی

    پاورپوینت درس اول فارسی نهم مبحث آرایه های ادبی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش فارسی نهم متوسطه مبحث آرایه های ادبی در قالب 7 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انتقال به مرحله والدینی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انتقال به مرحله والدینی فصل دوم پایان نامه انتقال به مرحله والدینی مبانی نظری انتقال به مرحله والدینی پیشینه تحقیق انتقال به مرحله والدینی پیشینه پژوهش انتقال به مرحله والدینی پیشینه نظری انتقال به مرحله…

  • مبانی و ماهیت حقوق مالکیت فکری

    مبانی و ماهیت حقوق مالکیت فکری حقوق مالکیت فکری حقوق مالکیت معنوی مبانی حقوق مالکیت فکری تاریخچه حقوق مالکیت فکری ضمانت اجراهای نقض حقوق مالکیت فکری دانلود تحقیق حقوق مالکیت فکری حقوق مالکیت فکری بین المللی رفتن به سایت اصلی…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان وقف (بصورت جامع و کامل)

    پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان وقف (بصورت جامع و کامل) مبانی وقف شرایط انتقال مال موقوفه آثار انتقال مال موقوفه تاریخچه وقف در ایران ماهیت حقوقی و اركان وقف شرایط بیع وقف آثار بیع وقف شرایط بیع…

  • پاورپوینت آموزش تدریس درس دوم زبان انگلیسی هشتم

    پاورپوینت آموزش تدریس درس دوم زبان انگلیسی هشتم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس درس دوم زبان انگلیسی هشتم به دانش آموزان کلاس هشتم متوسطه اول در قالب 27 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع…

  • مقاله ای کامل در مورد بازاریابی

    مقاله ای کامل در مورد بازاریابی بازاریابی بازاریابی بین المللی استراتژی های تبلیغات دانلود مقاله ای کامل در مورد بازاریابی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه رشته…

  • پاورپوینت آشنایی با تشنج

    پاورپوینت آشنایی با تشنج رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با تشنج جهت رشته پرستاری در قالب 30 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       تشنج عبارت است ازاختلال…

  • دانلود تحقیق دانشگاه تربیت مدرس با فرمت ورد

    دانلود تحقیق دانشگاه تربیت مدرس با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی دانشگاه تربیت مدرس با فرمت docx در قالب 19 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد    …

  • پاورپوینت بررسی فصل دهم حقوق اساسی با موضوع قوه مجریه

    پاورپوینت بررسی فصل دهم حقوق اساسی با موضوع قوه مجریه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی فصل دهم حقوق اساسی با موضوع قوه مجریه جهت رشته حقوق در قالب 42 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع…

  • پاورپوینت آماده سازی سپه شهر تهران

    پاورپوینت آماده سازی سپه شهر تهران دانلود پاورپوینت آماده سازی سپه شهر تهران پاورپوینت سپه شهر تهران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آماده سازی سپه شهر تهران جهت رشته معماری در قالب 27 اسلاید و با فرمت بصورت کامل…

  • پاورپوینت آموزش کتاب و درس حسابداری مالیاتی

    پاورپوینت آموزش کتاب و درس حسابداری مالیاتی پاورپوینت کتاب آموزش حسابداری مالی پاورپوینت کتاب آموزش حسابداری مالیاتی پاورپوینت بهترین کتاب آموزش حسابداری مالیاتی پاورپوینت دانلود کتاب اموزش حسابداری مالیاتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش کتاب و درس حسابداری…

  • پروپوزال بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان

    پروپوزال بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان داده کاوی در مدیریت دانش مشتریان بانک مدیریت دانش مشتریان بانک با داده ‌کاوی مدیریت دانش مشتریان بانک با تکنیکهای داده‌کاوی مدیریت دانش مشتریان بانک با روشهای داده‌کاوی پروپوزال مدیریت دانش…

  • مبانی دادرسی اطفال بزهکار

    مبانی دادرسی اطفال بزهکار دادرسی اطفال بزهکار افزایش جرائم اطفال اصل عدم مسئولیت کیفری اطفال اختصاصی یا تخصصی بودن دادگاه اطفال لزوم شناسایی شخصیت بزهکار و علل بزهکاری اجرای روش های خاص اصلاح و درمان علل غائی یا جدا سازنده…

  • پاورپوینت خانواده موفق

    پاورپوینت خانواده موفق پاورپوینت نقش خانواده موفق پاورپوینت درباره خانواده موفق پاورپوینت ویژگی های خانواده موفق پاورپوینت نقش خانواده موفق در کنکور پاورپوینت درمورد خانواده موفق پاورپوینت شاخصه های خانواده موفق رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت خانواده موفق جهت…

  • پاورپوینت منحنی یادگیری (ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت )

    پاورپوینت منحنی یادگیری (ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت ) دانلود پاورپوینت منحنی یادگیری تعریف منحنی یادگیری شرایط لازم جهت اجرای منحنی یادگیری محاسبه منحنی یادگیری کاربردهای منحنی یادگیری محدویت های منحنی یادگیری رفتن به سایت اصلی عنوان: پاورپوینت منحنی…

  • پرسشنامه ارزیابی رابطه شایستگی های منابع انسانی با استراتژی های منابع انسانی

    پرسشنامه ارزیابی رابطه شایستگی های منابع انسانی با استراتژی های منابع انسانی پرسشنامه شایستگی های منابع انسانی پرسشنامه استراتژی های منابع انسانی پرسشنامه ارزیابی شایستگی های منابع انسانی پرسشنامه ارزیابی استراتژی های منابع انسانی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته…

  • پاورپوينت درس شیوه های مطالعه: کتاب یادگیری خلاق فتح الله شجری

    پاورپوينت درس شیوه های مطالعه: کتاب یادگیری خلاق فتح الله شجری پاورپوينت شیوه های مطالعه پاورپوينت کتاب يادگيری خلاق پاورپوينت درس شیوه های مطالعه پاورپوينت کتاب شیوه های مطالعه پاورپوينت درک خلاقانه تمامی مطالب پاورپوينت به خاطر سپاری هميشگی تمامی…

  • پاورپوینت انواع تداخلات دارویی

    پاورپوینت انواع تداخلات دارویی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت انواع تداخلات دارویی جهت رشته داروسازی در قالب 83 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       اگر دو داروی متفاوت با…

  • دانلود پاورپوینت ایمنی و بهداشت در برق

    دانلود پاورپوینت ایمنی و بهداشت در برق پاورپوینت ایمنی و بهداشت در برق پاورپوینت ایمنی در برق پاورپوینت بهداشت در برق پاورپوینت ایمنی در برق صنعتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ایمنی و بهداشت در برق  جهت رشته برق…

  • مطالعه و مقایسه رفتار هیسترزیس ستونهای I شکل و بستدار با مدلسازی کامپیوتری با استفاده از نرم افزار آباکوس

    مطالعه و مقایسه رفتار هیسترزیس ستونهای I شکل و بستدار با مدلسازی کامپیوتری با استفاده از نرم افزار آباکوس ستونهای I شکل ستونهای بست دار رفتار هیسترزیس ستونهای فولادی رفتار هیسترزیس ستونهای I شکل رفتار هیسترزیس ستونهای بست دار بررسی…

  • پاورپوینت مدیریت امنیت اطلاعات در حوزه بانک ها و موسسات مالی

    پاورپوینت مدیریت امنیت اطلاعات در حوزه بانک ها و موسسات مالی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت امنیت اطلاعات در حوزه بانک ها و موسسات مالی جهت رشته گوناگون در قالب 16 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل…

  • دانلود تحقیق تکنولوژی نو و فناوری اطلاعات با فرمت ورد

    دانلود تحقیق تکنولوژی نو و فناوری اطلاعات با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی تکنولوژی نو و فناوری اطلاعات با فرمت docx در قالب 25 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش درمان شناختی رفتاری گروهی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش درمان شناختی رفتاری گروهی فصل دوم پایان نامه درمان شناختی رفتاری گروهی مبانی نظری درمان شناختی رفتاری گروهی پیشینه تحقیق درمان شناختی رفتاری گروهی پیشینه پژوهش درمان شناختی رفتاری گروهی پیشینه نظری درمان شناختی رفتاری…

  • پاوپوینت مدیریت علفهای هرزبقولات (نخود)

    پاوپوینت مدیریت علفهای هرزبقولات (نخود) دانلود پاوپوینت مدیریت علفهای هرزبقولات (نخود) تحقیق درمورد پاوپوینت مدیریت علفهای هرزبقولات (نخود) پاوپوینت مدیریت علفهای هرزبقولات (نخود) و انواع آن پاوپوینت مدیریت علفهای هرزبقولات (نخود) و قابل ویرایش رفتن به سايت اصلي دانلود پاوپوینت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 18

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 18 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

  • پروپوزال امنیت در محیط ابر با سیستم تشخیص نفوذ

    پروپوزال امنیت در محیط ابر با سیستم تشخیص نفوذ پروپوزال محاسبات ابری پروپوزال رایانش ابری پروپوزال امنیت در رایانش ابری چالش های امنیتی در محاسبات ابری امنیت در رایانش ابری doc چالش های رایانش ابری امنیت در محاسبات ابری پروپوزال…

  • دانلود تحقیق استرس معلمان و علل افسرگی آن ها با فرمت ورد

    دانلود تحقیق استرس معلمان و علل افسرگی آن ها با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی استرس معلمان و علل افسرگی آن ها با فرمت docx در قالب 29 صفحه ورد بصورت کامل و جامع…

  • پاورپوینت شواهد حسابرسی (فصل دوازدهم کتاب فلسفه حسابرسی تألیف حساس یگانه)

    پاورپوینت شواهد حسابرسی (فصل دوازدهم کتاب فلسفه حسابرسی تألیف حساس یگانه) پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه شواهد حسابرسی انواع شواهد در حسابرسی پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه با عنوانمفاهیم حسابرسی پاورپوینت فصل…

  • تغذیه و الگوی مصرف در ایران و جهان و اثرات اصلاح الگوی تغذیه مناسب بر خونواده و جامعه

    تغذیه و الگوی مصرف در ایران و جهان و اثرات اصلاح الگوی تغذیه مناسب بر خونواده و جامعه الگوی مصرف تغذیه تاریخچه تغذیه و الگوی مصرف در ایران و جهان اثرات اصلاح الگوی تغذیه مناسب بر خونواده و جامعه تغذیه…

  • پاورپوینت شرح بیماری مالاریا

    پاورپوینت شرح بیماری مالاریا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت شرح بیماری مالاریا جهت رشته پزشکی در قالب 79 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       شیوع مالاریا در ایران…

  • دانلود تحقیق تامین اجتماعی در ایران با فرمت ورد

    دانلود تحقیق تامین اجتماعی در ایران با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی تامین اجتماعی در ایران با فرمت docx در قالب 69 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد…

  • پرسشنامه بررسی ارتباط بین رضایت از محل کار ، ارزیابی عملکرد و رفتار کارکنان

    پرسشنامه بررسی ارتباط بین رضایت از محل کار ، ارزیابی عملکرد و رفتار کارکنان پرسشنامه رضایت از محل کار پرسشنامه ارزیابی عملکرد پرسشنامه رفتار کارکنان پرسشنامه رابطه رضایت از محل کار و رفتار کارکنان پرسشنامه رابطه ارزیابی عملکرد و رفتار…

  • دانلود پاورپوینت تفاوت ضریب مانینگ و ضریب شزی

    دانلود پاورپوینت تفاوت ضریب مانینگ و ضریب شزی پاورپوینت تفاوت ضریب مانینگ و ضریب شزی پاورپوینت تحلیل تفاوت ضریب مانینگ و ضریب شزی پاورپوینت درمورد تفاوت ضریب مانینگ و ضریب شزی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تفاوت ضریب مانینگ…

  • َآشنایی با پاورپوینت انسان شناسی فرهنگی

    َآشنایی با پاورپوینت انسان شناسی فرهنگی پاورپوینت انسان شناسی فرهنگی دانلود پاورپوینت انسان شناسی فرهنگی پاورپوینت درباره انسان شناسی فرهنگی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با انسان شناسی فرهنگی جهت رشته فلسفه و منطق در قالب 14 اسلايد…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال اضطراب فراگیر 62 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال اضطراب فراگیر 62 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال اضطراب فراگیر مبانی نظری اختلال اضطراب فراگیر پیشینه تحقیق اختلال اضطراب فراگیر پیشینه داخلی اختلال اضطراب فراگیر پیشینه خارجی اختلال اضطراب فراگیر…