پروپوزال بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

پروپوزال بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

ارزش ویژه برند کاله
ارزش ویژه برند در شرکت کاله
رابطه ارزش ویژه برند با تعمیم برند
بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر ارزیابی از بسط برند
پروپوزال ارزش ویژه برند
پروپوزال بسط برند
پروپوزال ارزش ویژه برند در شرکت کاله

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

 

 

 

 

چکیده

در سال های اخیر،بحث و بررسی در خصوص برند جایگاه ویژه ای در محافل علمی و دانشگاهی و همچنین در حوزه کسب وکار یافته است.بسیاری از محققان ومدیران شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که با ارزش ترین دارایی شرکت در جهت بهبود فرآیند بازاریابی،برند و دانش برندینگ است.بازاریابان اعتقاد دارند که محصول جدید با نام تجاری تعمیم یافته توسط مصرف کننده به طور مطلوب تری ارزیابی می شود زیرا مصرف کننده نگرش مثبت خود را از نام تجاری مربوط به محصول جدید منتقل می کند.مطالعه ی حاضر با هدف تأثیرات ارزش ویژه ی برند بر ارزیابی بسط برند صورت گرفته است.در تحقیق حاضر برند کاله که برند شناخته شده ای در سطح ایران است،جهت مطالعه انتخاب شده است.

 

تحقیق حاضر بر اساس روش گردآوری داده ها،تحقیق توصیفی واز نوع پیمایشی است.داده های 377 پرسشنامه مبنای تحلیل قرارگرفت.جهت تجزیه و تحلیل داده ها وتایید مدل نیز از روش آزمون تحلیل رگرسیون استفاده شده است ونتایج این پژوهش نشان می دهد که سه بعد از مدل ارزش ویژه برند آکر(وفاداری به برند،آگاهی از برند،تداعی ازبرند)بر ارزیابی از بسط برند تأثیرمعنا داردارد ولی بین کیفیت ادراک شده و ارزیابی از بسط برند رابطه ی معنا داری وجود ندارد.نوگرایی مصرف کننده و تناسب محصول دو متغیر ارزش ویژه ی برند و ارزیابی از بسط برند  را تعدیل می کنند.

 

 

 

 

واژه های کلیدی :

ارزش ویژه ی برند

ارزیابی از بسط برند

نوگرایی مصرف کننده

تناسب محصول

 

 

 

 

 

مقدمه 

دنیای پیرامون ما و محیطی که سازمان ها درآن قرار دارند هر روز پیچیده تر از گذشته می شود سازمان ها ناچارند برای ادامه ی حیات در این محیط در حال تغییر خود را با پیشرفت های روز افزون دانش و فن آوری انطباق دهند در جهان رقابتی امروز،سازمانی امکان بقا دارد که بتواند خود را پیوسته با تغییرات محیط پیرامونش وفق دهد(شیهالی، 1384).شرکت ها در بازار یابی جدید برای ایجاد تمایز بین محصولات خود و رقبا از استراتژی ها و روش های گوناگون استفاده می کنند.یکی از تصمیمات مهم در بازاریابی امروز ، تصمیم د رمورد انتخاب نام تجاری برای محصولات و خدمات می باشد (Aaker & Keller, 1990).یک نام تجاری چکیده ای از هویت،اصالت،ویژگی وتفاوت یک نام تجاری،اطلاعات را که درکلمه یا علامت متمرکز شده است را برمی انگیزد به همین دلیل است که نام های تجاری برای تبادلات کسب و کار حیاتی اند. 

 

هر شرکت در هنگام معرفی یک محصول جدید به بازار، با سوالهای متعددی مواجه است.مهم ترین مساله ای که ذهن عرضه کننده را به خود مشغول می دارد این است که محصول جدید را با چه موضع گیری مشخصی وارد بازار کند تا بتواند تقاضای کافی ایجاد کند و یا به عبارت دیگر ، برای بازار جذابیت داشته باشد.در این باره موضعی که بنگاه برای محصول خود اتخاذ می کند باید با ویژگی های مختلف محصول،از جمله کیفیت محصول،نوع بسته بندی ، نام تجاری و نوع تبلیغات ، پشتیبانی می شود.ومعمولاً نام تجاری اصلی باعث کاهش هزینه های بازاریابی و احتمال افزایش موفقیت کلی شرکت می شود(Morrin , 1999).

تصور می شود که ارزش ویژه برند مزایای بسیاری برای شرکتها داشته باشد مثلاً سطوح بالای ارزش ویژه منجر به افزایش ترجیحات و تمایلات مصرف کننده و دلایل خرید او می شود.شرکت هایی که از ارزش ویژه برند بیشتری برخورداند ، بازده بالایی نیز خواهند داشت. برند سازی یکی از روش های قدرتمند در ایجاد تمایز و یکی از کلیدی ترین استراتژی های موضع یابی رقابتی است. 

 

برندها مزایای رقابتی پایداری را برای شرکتها به همراه دارند. به بیان دیگر اگر مصرف کنندگان برندی را خوب بدانند شرکت به یک مزایای رقابتی دست یافته است . 

ارزش ویژه برند با پشتیبانی از ارزش مشتریان به طور غیر مستقیم ارزش شرکت را افزایش می دهد . ارزش ویژه برند و ارزش مشتری از طریق بالا بردن اثر بخشی و کارآیی برنامه های بازاریابی وفاداری به برند ، قیمت و حاشیه سود ، توسعه برند،هرم تجاری و مزیت رقابتی شرکت ارزش ایجاد می کنند(آکر، 1991).بازاریابان معتقد هستند که تعمیم های برند،در اکثرموارد توسط مشتریان بسیار مطلوب ارزیابی می شوند ، زیرا مشتریان ، ویژگی ها و احساسات مثبتی را که از برند اصلی در ذهن دارند به محصولات تعمیم داده شده نیز انتقال می دهند(Bhat & Reddy, 2001).

از نقطه نظر رفتاری ارزش ویژه برند در ایجاد نقاط تمایزی که منجر به مزایای رقابتی در رقابت غیر قیمت می شود ، بسیار حائز اهمیت است لذا این تحقیق درصدد است تأثیرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی بسط برند از دیدگاه مصرف کنندگان شرکت ها و فروشگاه های عرضه کننده فرآورده های لبنی کاله درشهر کاشان بپردازد.در این فصل به بررسی و ارائه توضیحات در خصوص بیان مساله و اهمیت و ضرورت انجام تحقیق و اهداف و فرضیه های تحقیق و در آخر به تعریف واژه های کلیدی تحقیق پرداخته می شود. 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

فصل اول

مقدمه 3

1-1بیان مساله 5

1-2 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق 6

1-3 اهداف مشخص تحقیق 6

1-4 فرضیه های تحقیق 6

1-5 قلمرو تحقیق 7

1-5-1 قلمرو موضوعی 7

1-5-2 قلمرو زمانی 7

1-5-3 قلمرو مکانی 7

1-6 تعاریف واژگان 7

 

 

فصل سوم 63

3-1مقدمه 64

3-2 روش تحقیق 66

3-3  جامعه آماری 66

3-4 نمونه و روش نمونه گیری 67

3-5 روش گردآوری داده ها و اطلاعلات 67

3-5-1 مطالعه کتابخانه ای 68

3-5-2 مطالعات میدانی 68

3-6 پرسشنامه 69

3-6-1 مقیاس و طیف ابزار اندازه گیری تحقیق 69

3-7 اعتبار و پایایی ابزار اندازه گیری پژوهش 70

3-7-1 روایی ابزار و پژوهش 70

3-7-2 پایایی ابزار پژوهش 71

3-8 روش تجزیه و تحلیل داده ها 72

 

منابع  و مآخذ                             

  • پاورپوینت گذری بر تاریخچه کامپیوتر

    پاورپوینت گذری بر تاریخچه کامپیوتر پاورپونیت تاریخچه ی کامپیوترها پاورپونیت تاریخچه ی رایانه پاورپونیت تاریخچه ی پیدایش کامپیوتر پاورپونیت تاریخچه ی اختراع کامپیوتر دانلود پاورپوینت گذری بر تاریخچه ی کامپیوتر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت گذری بر تاریخچه ی…

  • پالایش خاک از عناصر سنگین با استفاده از قدرت جذب برگ و ریشه گیاه پالایی

    پالایش خاک از عناصر سنگین با استفاده از قدرت جذب برگ و ریشه گیاه پالایی کلمات کلیدی : پایان نامه گیاه پالایی گیاه پالایی در ایران گیاه پالایی فلزات سنگین آلودگی خاک با فلزات سنگین  گیاه پالایی خاکهای آلوده به…

  • دانلود تحقیق درباره دیابت و علائم آن word

    دانلود تحقیق درباره دیابت و علائم آن word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی دیابت و علائم آن با فرمت docx در قالب 45 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد  …

  • دانلود پاورپوینت مدیریت فرایندهای کسب و کار و معماری سرویس گرا

    دانلود پاورپوینت مدیریت فرایندهای کسب و کار و معماری سرویس گرا پاورپوینت مدیریت فرایند محور پاورپوینت مدیریت فرآیند پاورپوینت فرآیند مدیریت استراتژیک پاورپوینت مدیریت فرآیند کسب و کار پاورپوینت مدیریت فرایند کسب و کار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت…

  • پاورپوینت سلفریجز بیرمنگام انگلستان و پلان موقعیت

    پاورپوینت سلفریجز بیرمنگام انگلستان و پلان موقعیت پاورپوینت سلفریجز بیرمنگام پاورپوینت سلفریجز انگلستان پاورپوینت سلفریجز پاورپوینت درمورد سلفریجز بیرمنگام رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سلفریجز بیرمنگام انگلستان و پلان موقعیت جهت رشته معماری در قالب 19 اسلاید و با…

  • کاربرد پلیمرهای مزوپور

    کاربرد پلیمرهای مزوپور کاربرد پلیمرهای مزوپور رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه تعدادی از برنامه های کاربردی امیدوارکننده برای پلیمرهای مزوپور وجود دارد، که از آن به عنوان حامی کاتالیزور یا کاتالیزور فاقد فلز، در فن آوری های غشاء، جداسازی…

  • جزوه بیماری شناسی گیاهی

    جزوه بیماری شناسی گیاهی جزوه بیماری شناسی گیاهی رفتن به سایت اصلی جزوه بیماری شناسی گیاهی 112 صفحه pdf بحث با مباحث زیر شروع می شود اهمیت بیماری های گیاهی تاریخچه بیماریهای گیاهی طبقه بندی بیماریهای گیاهی . . بحث در…

  • شناسایی و آنالیز تطبیقی گردونه نقش در مساجد قدیمی ایران

    شناسایی و آنالیز تطبیقی گردونه نقش در مساجد قدیمی ایران تحلیل نقوش مسجد کبود تبریز تحلیل نقوش مسجد شیخ لطف الله بررسی نقوش مسجد کبود تبریز بررسی نقوش مسجد شیخ لطف الله شناسایی گردونه نقش مسجد کبود تبریز شناسایی گردونه…

  • پاورپوینت بررسی مفهومی مديريت سود

    پاورپوینت بررسی مفهومی مديريت سود کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی مفهومی مديريت سود بررسی مفهومی مديريت سود مديريت سود مفهوم مدیریت سود شیوه های مدیریت سود کشف مدیریت سود مدیریت سود و وجوه نقد حاصل از عملیات ارتباط ارزشی سود…

  • پاورپوینت روشهای تشخیص هویت

    پاورپوینت روشهای تشخیص هویت پاورپوینت روشهای تشخیص هویت بیومتریک پاورپوینت انواع روشهای تشخیص هویت پاورپوینت روشهای نوین تشخیص هویت پاورپوینت تشخیص هویت چیست رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روشهای تشخیص هویت جهت رشته کامپیوتر در قالب 43 اسلاید و با…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع 51 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع 51 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدیریت کیفیت جامع مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع پیشینه داخلی مدیریت کیفیت جامع پیشینه خارجی مدیریت کیفیت جامع…

  • مطالعه تطبیقی عوامل موثر بر حس تعلق مکانی در سکونتگاه‌های رسمی و غیررسمی

    مطالعه تطبیقی عوامل موثر بر حس تعلق مکانی در سکونتگاه‌های رسمی و غیررسمی کلمات کلیدی : حس تعلق مکان سکونتگاه های غیررسمی پایان نامه حس تعلق مکان بررسی ابعاد حس تعلق مکانی عوامل مؤثر بر حس تعلق مکانی مطالعه تطبیقی…

  • پاورپوینت آشنایی با انواع آمارها

    پاورپوینت آشنایی با انواع آمارها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با انواع آمارها جهت رشته آمار در قالب 58 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       در عصر حاضر…

  • دانلود تحقیق در مورد عملکرد سازمانی docx

    دانلود تحقیق در مورد عملکرد سازمانی docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی عملکرد سازمانی با فرمت docx در قالب 33 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد     فهرست مطالب…

  • پاورپوينت شبکه های ماهواره ای

    پاورپوينت شبکه های ماهواره ای پاورپوینت ماهواره پاورپوینت در مورد شبکه های ماهواره ای دانلود پاورپوینت شبکه های ماهواره ای شبکه های ماهواره ای ppt پاورپوینت در مورد شبکه های ماهواره رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت شبکه های ماهواره…

  • دانلود تحقیق نوآوری سازمانی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق نوآوری سازمانی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی نوآوری سازمانی با فرمت docx در قالب 69 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد       فهرست…

  • ضرورت پیاده سازی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت در شرکت های تولیدی

    ضرورت پیاده سازی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت در شرکت های تولیدی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت در شرکت های تولیدی پیاده سازی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت سیستم هزینه یابی…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر عوامل موثر بر رضایت از بانکداری الکترونیک

    پرسشنامه بررسی تاثیر عوامل موثر بر رضایت از بانکداری الکترونیک پرسشنامه بانکداری الکترونیک پرسشنامه رضایت از بانکداری الکترونیک پرسشنامه عوامل موثر بر رضایت از بانکداری الکترونیک دانلود پرسشنامه رضایت از بانکداری الکترونیک رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی…

  • پاورپوینت آتشفشان شناسی

    پاورپوینت آتشفشان شناسی رفتن به سايت اصلي در این پروژه پاورپوینت آتش فشان ها در 225 اسلاید به طور کامل و جامع و فصل بندی شده همراه با شکل و تصاویر دقیق ماهواره ای طبق شرح زیر ارایه شده است: 1- اهداف…

  • پرسشنامه وسواس فکری عملی بازنگری شده (OCI-R) فوآ و همکاران (2002)

    پرسشنامه وسواس فکری عملی بازنگری شده (OCI-R) فوآ و همکاران (2002) کلمات کلیدی : پرسشنامه فوآ و همكاران پرسشنامه وسواس عملي پرسشنامه وسواس اجباری پرسشنامه وسواس عملی فوآ پرسشنامه سندروم وسواس پرسشنامه اختلال وسواسی عملی پرسشنامه وسواس عملی فوآ و همكاران…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر مبانی نظری مدیریت کیفیت فراگیر دانلود مبانی نظری مدیریت کیفیت فراگیر پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر ادبیات نظری مدیریت کیفیت فراگیر فصل دوم پایان نامه مدیریت کیفیت فراگیر مبانی نظری و پیشینه…

  • مدلسازی ریاضی زمان بازیابی سفر(سیر، حرکت کردن) برای سیستم های بازیابی و ذخیره سازی

    مدلسازی ریاضی زمان بازیابی سفر(سیر، حرکت کردن) برای سیستم های بازیابی و ذخیره سازی مدلسازی ریاضی زمان بازیابی سفر(سیر، حرکت کردن) برای سیستم¬های بازیابی و ذخیره¬سازی خودکار با جریان طبقه¬ای رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه چکیده: سیستمهای خودکار ذخیره…

  • دانلود تحقیق درباره ویژگی های بیمه گر word

    دانلود تحقیق درباره ویژگی های بیمه گر word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی ویژگی های بیمه گر با فرمت docx در قالب 14 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد  …

  • پاورپوینت فرار مغزها: بحثي نظري دربارة مهاجرت نيروي انساني پرورده

    پاورپوینت فرار مغزها: بحثي نظري دربارة مهاجرت نيروي انساني پرورده کلمات کلیدی : پاورپوینت فرار مغزها تحقیق فرار مغزها پيشينة فرار مغزها رابطة نظام آموزشي و فرار مغزها تعريف فرار مغزها عوامل برانگيزاننده و شكل‌دهنده‌ي فرار مغزها ابعاد شکل دهنده…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 18

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 18 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

  • پاورپوینت درمان های آدلری

    پاورپوینت درمان های آدلری پاورپوینت درمان های آدلری چیست پاورپوینت درمان های روان شناسی آدلری پاورپوینت درمان های آدلری در روان شناسی پاورپوینت باورهای آدلری پاورپوینت متد های آدلری در درمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درمان های آدلری…

  • پاورپوینت کتاب هوش مصنوعی رهیافتی نوین

    پاورپوینت کتاب هوش مصنوعی رهیافتی نوین رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب هوش مصنوعی رهیاتی نوین جهت رشته کامپیوتر در قالب 359 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • پاورپوینت پیاده‌ سازی موفق IFRS در ایران

    پاورپوینت پیاده‌ سازی موفق IFRS در ایران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پیاده‌ سازی موفق IFRS در ایران جهت رشته ی حسابداری در قالب 52 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • بررسی تاثیر مدیریت دانش با فرآیند کارآفرینی سازمانی

    بررسی تاثیر مدیریت دانش با فرآیند کارآفرینی سازمانی کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه کارآفرینی سازمانی استقرار مدیریت دانش در ایران خودرو تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی سازمانی رابطه مدیریت دانش با کارآفرینی سازمانی پیاده سازی مدیریت…

  • پاورپوینت مفاهیم سیستم ها و حسابداری

    پاورپوینت مفاهیم سیستم ها و حسابداری پاورپوینت مفاهیم سیستم ها و حسابداری مفاهیم سیستم ها و حسابداری تعریف سیستم ازنگاه وست چرچمن انواع سیستم در نظریه سیستمها حسابداری بعنوان یک سیستم سیستمهای فرعی سیستم حسابداری سیستمهای حسابداری چرخه درآمد چرخه…

  • مهمترین نظریات موجود در زمینه روابط میان شرایط محیط کار و وضعیت عملکرد و سلامتی فرد

    مهمترین نظریات موجود در زمینه روابط میان شرایط محیط کار و وضعیت عملکرد و سلامتی فرد کلمات کلیدی : سلامت روانی فرسودگی شغلی نظریه های سلامت روانی وضعيت عملکرد شغلي کارکنان تعامل ويژگي هاي محيط کار نظریه های عملکرد شغلي…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رویکردهای پرخاشگری

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رویکردهای پرخاشگری مبانی نظری رویکردهای پرخاشگری پیشینه رویکردهای پرخاشگری دانلود مبانی نظری رویکردهای پرخاشگری پیشینه تحقیق رویکردهای پرخاشگری ادبیات نظری رویکردهای پرخاشگری فصل دوم پایان نامه رویکردهای پرخاشگری مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای پرخاشگری…

  • مقاله کارشناسی ارشد رشته مدیریت توانبخشی و کار درمانی با عنوان بررسی پایایی آزمون-بازآزمون تست های بارتل و برگ در بیماران MS

    مقاله کارشناسی ارشد رشته مدیریت توانبخشی و کار درمانی با عنوان بررسی پایایی آزمون-بازآزمون تست های بارتل و برگ در بیماران MS مالتیپل اسكلروز پایایی آزمون باز آزمون تست برگ و تست بارتل دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته مدیریت توانبخشی…

  • پاورپوينت روغن سبوس برنج و روش های استخراج آن

    پاورپوينت روغن سبوس برنج و روش های استخراج آن دانلود پاورپوينت روغن سبوس برنج و روش های استخراج آن دانلود پاورپوينت در مورد روغن سبوس برنج و روش های استخراج آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت روغن سبوس برنج…

  • پاورپوینت زمین شناسی - زلزله

    پاورپوینت زمین شناسی - زلزله رفتن به سايت اصلي در این پروژه پاورپوینت زمین شناسی - زلزله در 50 اسلاید به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر و جدول طبق موارد زیر ارایه شده است: 1-  زلزله چیست ؟ 2- …