پروپوزال و طرح تفصیلی تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز

پروپوزال و طرح تفصیلی تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز

اعتبار برند
کیفیت درک شده برند
ارزش درک شده برند سبز
ابعاد ارزش ویژه برند سبز
عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز
تاثیر کیفیت درک شده بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز
پروپوزال ارزش ویژه برند سبز

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز

 

 

 

 

 

چکیده

هدف اصلی این پژوهش، بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن (کیفیت درک شده برند، تصویر برند سبز، ارزش درک شده برند سبز، اعتبار برند) براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران، 2013 می باشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از جنبه جمع آوری داده -ها از نوع توصیفی- علّی/ پیمایشی است.در این پژوهش برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل مصرف-کنندگان محصولات الکترونیکی و الکتریکی کم مصرف در استان گیلان می باشد. بر این اساس، 384 نفر از مصرف کنندگان از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای در دسترس انتخاب شدند. 

 

جهت تجزیه  و  تحلیل داده  ها از تحلیل عاملی تأییدی (CFA) و مدل-سازی معادلات ساختاری (SEM) بهره گرفته شده است. یافته  ها نشان می دهد که کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز و همچنین با اعتبار برند رابطه معناداری داشته امّا با ارزش درک شده برند سبز رابطه معناداری ندارد. همچنین نتایج نشان داد که اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز رابطه معناداری داشته اما با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری ندارد. ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز هم هر کدام با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری دارند. سرانجام نتایج درباره ی متغیرهای واسطه ای نشان داد که نقش واسطه ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و ارزش درک شده برند سبز پذیرفته می شود. امّا نقش واسطه  ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و تصویر برند سبز پذیرفته نمی شود. همچنین به ترتیب نقش های واسطه  ای ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز بر رابطه بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز پذیرفته می شود.

 

 

 

واژگان کلیدی:

ارزش ویژه برند سبز

کیفیت درک شده برند

اعتبار برند، تصویر برند سبز

ارزش درک شده برند سبز

مدل سازی معادلات ساختاری 

 

 

 

 

 مقدمه

در سال­های اخیر به دلیل حجم گسترده آلودگی­­های زیست­محیطی ناشی از تولیدات صنعتی، جامعه به­طور فزآینده­ای متوجه مسائل زیست­محیطی شده است (Rahbar, 2008). آلودگی­های زیست­محیطی كه در نتیجه تولیدات و مصارف انسانی پدید آمده، از جمله مسائلی هستند كه بارها توسط سازمان­­های فعّال در این زمینه به­عنوان تهدیدی برای بشر شناخته شده­اند (Cao, 2011, 4). در این راستا، محصولات الکترونیکی و الکتریکی به­ عنوان یک طبقه محصول در این بخش انتخاب شده­اند که به نحو بارزی به عنوان یکی از عاملین عمده آلودگی محیط طبیعی در نظر گرفته می­شوند و بنابراین با فشار الزامات سخت­گیرانه قانونی و تقاضای مداوم برای محصولات دوستدار محیطی بیشتر از مصرف­کنندگان نگران، روبرو هستند (Ng, Butt, Khong and Ong, 2013; Badgie, Samah Manaf and Muda, 2012).

 

در این میان، برخی از صنایع با به كارگیری اقداماتی، گام­های لازم را جهت كاهش اثرات نهایی كه بر محیط زیست می­تواند داشته باشد، برداشته­اند. از جمله این اقدامات، بازاریابی سبز یا محیط زیست دوستانه است، یعنی؛ توسعه زیست­محیطی و طبیعی فعالیت­های بازاریابی، با بكارگیری نقش مسئولیت­پذیری زیست­محیطی/ اجتماعی شركت­­ها به منظور توسعه پایدار (Cao, 2011, 4). در ادبیات پایدار، بازاریابی سبز[1] به عملکردها، سیاست­ها و آمیخته­­های بازاریابی اطلاق می­گردد که به طور مشخص به نگرانی­­هایی در باب محیط زیست طبیعی و ایجاد درآمد و فراهم نمودن نتایجی می­پردازد که اهداف فردی و سازمانی را برای یک محصول یا خط تولید، برآورده می­نماید (Constantinos Constantine and Neil, 2012).

در این سال­ها با افزایش انتقادات و اقدامات گروه­های دوستدار محیط زیست، افراد نسبت به محیط زیست خود، منابع پایان­­­پذیر و نحوه­­ی استفاده بهینه از آنها با توجه به نیازهای نسل­های آینده، آگاهی و دغدغه بیشتری پیدا کردند (Manrai, Manrai, Lascu and Ryans, 1997, 513). این دغدغه­های مصرف­كنندگان در برابر پاسخ­گویی زیست­محیطی كه با قوانین زیست­محیطی نیز هم راستا شده، تعداد روبه رشدی از شركت­­­ها را به منظور طراحی و ایجاد برنامه­های محیط زیست دوستانه تحت فشار قرار داده است. از این رو شركت­­ها باید تأثیرات منفی زیست­محیطی خود را در تولید، توزیع، تأمین مواد اولیه و مصرف انرژی به طرز قابل توجهی كاهش دهند، در غیر این صورت به وسیله قوانین و تقاضای سرسختانه مشتریان به عقب رانده خواهند شد (رعنایی کردشولی و یاری بوزنجانی، 1390، 166). همچنین مسأله حفظ محیط زیست باعث شده است که مصرف­کنندگان درباره محصولاتی که می­خرند، بازاندیشی کنند. امروزه بسیاری از مصرف­کنندگان این آمادگی را دارند که برای حمایت واقعی از محیط زیست برای محصولاتی که استاندارهای زیست­محیطی را رعایت می­کنند، مبلغ بیش­تری پرداخت کنند (Kotler and Armstrong, 2008, 583). بدین ترتیب شركت­­ها این فرصت را دارند كه عملكرد زیست محیطی­شان را بهبود بخشند و از تقاضاهای جدید مربوط به بازار سبز منتفع شوند (عباسی، عنایتی و رهبری، 1391، 36).

همان­طور که اوتمن (1992) ادعا می­کند، اگر شرکت­­ها بخواهند بازاریابی سبز را با موفقیت بکار گیرند، مفاهیم و ایده­­های زیست­محیطی آنها باید با همه جنبه­­های بازاریابی انسجام پیدا کند. در این راستا، توسعه مفهوم جاری بازاریابی و برند­سازی در قالب سبز، ضروری به­نظر می­رسد. اگر شرکت­­ها بتوانند محصولات و خدماتی را فراهم کنند که نیازهای زیست­محیطی مشتریان­شان را تأمین کند، مشتریان به این کالاها و خدمات علاقه بیشتری نشان خواهند داد. در ابتدای عصر زیست­محیطی، شرکت­ها باید به دنبال فرصت برای بهبود عملکرد زیست­محیطی محصولات خود باشند تا بتوانند ارزش ویژه برندشان را تقویت کنند (هادیزاده مقدم، جمالی کاپک و موسوی، ­1391، 32). مثلاً برندهای سبز، برچسب­­های سبز و تبلیغات محیطی به وسیله عرضه اطلاعات در مورد ویژگی­های محصولات سبز محیطی، احساسات مثبتی در گروه­های خاص هدف به وجود می­آورند و مصرف­کنندگان با دانستن این موضوع که یک محصول سبز است، هنگام استفاده آن احساس بهتری خواهند داشت، زیرا محصولات با برندهای طبیعی و برچسب گذاری­­های صحیح به علت تصویر کلی مثبتی که ایجاد می­کنند، از نظر بازرگانی موفق هستند و مصرف­کننده­­ها به خرید این محصولات تمایل پیدا می­کنند و وفاداری به برند افزایش می­یابد (Rahbar and Abdul Wahid, 2011, 80).

با اهمیت یافتن بازاریابی و گرایش­های سبز شرکت­­ها، خصوصاً نقش کلیدی آن در موفقیت شرکت­­ها، انجام تحقیقات مختلف برای تبیین روابط متغیرهای سبز و مطالعه در این زمینه، بیش از پیش، ضروری می- نماید. بر همین اساس، این پژوهش قصد دارد تا به تحلیل ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن (کیفیت درک شده برند، اعتبار برند، تصویر برند سبز و ارزش برند سبز) بپردازد.

کیفیت درک شده برند به ­عنوان یکی از عوامل مهمی در نظر گرفته می­شود که بر تصمیم­گیری مشتری از طریق ارائه دلیل منطقی ترجیح یک برند بر برند دیگر، تأثیرگذار است (Aaker, 1991). علاوه بر این، کیفیت درک شده برند به­عنوان یک روش اکتشافی جهت تأثیرگذاری بر قضاوت مشتری در باب توانایی­­های آن به­منظور تحقق ویژگی­های دوستدار محیطی آن عمل می­کند (Ng, Butt, Khong and Ong, 2013). از آنجا که ارزش ویژه برند قوی­تر بر برندهایی غالب می­باشد که نشان­دهنده اعتبار برندی بیشتر است، لذا برند معتبرتر دربردارنده هزینه­­های ارزیابی پایین­تر بوده و با ریسک درک­ شده کمتری در ارتباط است. بنابراین آنها از طریق بسط ارزش­شان در ورای جنبه­­های کاربردی باعث ارتقای ارزش برند می­گردند (Erdem and Swait, 2004).

به عبارتی دیگر، اعتبار برند یک ستون مرکزی است که در حول آن یک شرکت می­تواند ارزش ویژه برند خود را ایجاد و مدیریت نماید (Erdem, Swait and Valenzuela, 2006). علاوه بر مفاهیم برند، در مباحث مربوط به مفاهیم برند سبز می­توان به تحقیقات چن (2010) و چن و چانگ (2012) اشاره نمود که این­طور متوجه شدند که تصویر برند سبز و ارزش درک شده برند سبز به عنوان عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند می­باشند (Ng, Butt, Khong and Ong, 2013). که ارزش ویژه برند سبز را چن (2010) به عنوان “مجموعه­ای از دارایی­­ها و بدهی­های برند در زمینه تعهدات سبز و نگرانی­های محیطی تعریف نمود که با نام، نماد و آرم برند در ارتباط است که می­تواند ارزش ارائه شده کالاها و خدمات دوستدار محیطی را افزایش و یا کاهش دهد”.

لذا با توجه با مطالب فوق، سؤال اصلی این تحقیق این است که آیا بین مفاهیم برند (کیفیت درک شده برند1و اعتبار برند[2] ) و مفاهیم برند سبز (تصویر برند سبز[3] ،  ارزش درک شده برند سبز[4] و ارزش ویژه برند سبز[5] ) رابطه وجود دارد؟

[1] Green Marketing

1 Brand Perceived Quality

[2] Brand Credibility

[3] Green Brand image

[4] Green Brand perceived value

[5] Green Brand equity

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اوّل : کلیّات تحقیق 

1-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….. 2

1-2- بیان مسأله…………………………………………………………………………………………………………………………. 3

1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق…………………………………………………………………………………………………… 5

1-4- چارچوب نظری تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 6

1-5- مدل مفهومی……………………………………………………………………………………………………………………..11

1-6- جنبه نو آوری و جدید بودن تحقیق…………………………………………………………………………………….. 12

1-7- اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….. 12

1-8- سؤالات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………… 12

1-9- فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………. 13

1-10- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………….. 13

1-11- قلمرو تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………. 15

 

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

3-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………… 73

3-2- روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………. 73

3-2-1- نوع پژوهش بر مبنای هدف…………………………………………………………………………………………… 73

3-2-2- نوع پژوهش از نظر ماهیت و روش………………………………………………………………………………… 73

3-3- روش  های گردآوری داده-ها……………………………………………………………………………………………….. 74

3-4- ابزار گردآوری داده -ها…………………………………………………………………………………………………………74

3- 5- روایی و پایایی ابزار اندازه گیری داده-ها……………………………………………………………………………… 75

3-5-1- روایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 76

3-5-2- پایایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 76

3-6- جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………… 78

3-7- تعیین حجم نمونه و روش نمونه-گیری………………………………………………………………………………… 78

3-8- روش تجزیه و تحلیل داده-ها……………………………………………………………………………………………… 80

3-8-1- تحلیل عاملی تأییدی…………………………………………………………………………………………………….. 80

3-8-2- مدل سازی معادلات ساختاری………………………………………………………………………………………… 80

 

فهرست منابع………………………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع لاتین…………………………………………………………………………………………………………………. 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

(جدول 3-1) صفات کیفی و ارزش های عددی گزینه های پرسشنامه…………………………………………………75

(جدول 3-2) ترکیب سؤالات براساس متغیرهای تحقیق………………………………………………………………….75

(جدول 3-3) ضرایب آلفای کرونباخ برای هر یک از متغیرهای تحقیق………………………………………………77

(جدول 3-4) اطلاعات مربوط به نمونه-گیری………………………………………………………………………………….79

 

 

 

فهرست اشکال

(شکل 1-1) مدل مفهومی تحقیق براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران………………………………………………11

 

 

 

 

 

  • دانلود تحقیق موضع گیری های نظری در خصوص مهارت های هیجانی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق موضع گیری های نظری در خصوص مهارت های هیجانی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی موضع گیری های نظری در خصوص مهارت های هیجانی با فرمت docx در قالب 20 صفحه ورد بصورت کامل و…

  • پاورپوینت قیمت گذاری محصولات؛ شناسایی و جذب ارزش مشتری (فصل دهم كتاب اصول بازاریابی كاتلر ترجمه فروزنده)

    پاورپوینت قیمت گذاری محصولات؛ شناسایی و جذب ارزش مشتری (فصل دهم كتاب اصول بازاریابی كاتلر ترجمه فروزنده) رفتن به سايت اصلي عنوان: پاورپوینت قیمت گذاری محصولات؛ شناسایی و جذب ارزش مشتری  (فصل دهم كتاب اصول بازاریابی كاتلر ترجمه فروزنده) دسته:…

  • پاورپوینت تقسیم بندی آنتی بیوتیک ها از نظر منشاء و اثرات آن

    پاورپوینت تقسیم بندی آنتی بیوتیک ها از نظر منشاء و اثرات آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آنتی بیوتیک ها جهت رشته ی پزشکی در قالب 24 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با…

  • نظریه ها و مولفه های انگیزش تحصیلی

    نظریه ها و مولفه های انگیزش تحصیلی مولفه های انگیزش تحصیلی نظریه های انگیزش تحصیلی نظریه های انگیزش پیشرفت تحصیلی نظریه های مربوط به انگیزش تحصیلی انگیزش تحصیلی انگیزش تحصیلی دانش آموزان اهمیت انگیزش تحصیلی ابعاد انگیزش تحصیلی انواع انگیزش…

  • ویژگی های اصلی و فرعی آزمون خوب

    ویژگی های اصلی و فرعی آزمون خوب کلمات کلیدی : دیدگاه ها و نظریه های آزمون ویژگی های اصلی یک آزمون  خوب ویژگیهای فرعی یک آزمون  خوب عناصر مورد نظر در استاندارد کردن آزمونها رفتن به سایت اصلی هدف از…

  • ترکیب HAp نانومتری با ریخت شناسی میله ای شکل به روش رسوب گیری از محلول

    ترکیب HAp نانومتری با ریخت شناسی میله ای شکل به روش رسوب گیری از محلول هیدروکسی آپاتیت رسوب گیری از محلول مورفولوژی میله‌ای شکل هیدروکسی آپاتیت نانومتری سنتز هیدروکسی آپاتیت نانومتری با مورفولوژی میله‌ای شکل به روش رسوب‌گیری از محلول…

  • پاورپوینت جوشکاری فراصوتی ، مزایا و معایب و انواع فرآیندهای فراصوتی

    پاورپوینت جوشکاری فراصوتی ، مزایا و معایب و انواع فرآیندهای فراصوتی پاورپوینت جوشکاری فراصوتی چیست؟ پاورپوینت فرایند جوشکاری فراصوتی پاورپوینت تعریف جوشکاری فراصوتی پاورپوینت جوشکاری فراصوت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت جوشکاری فراصوتی ، مزایا و معایب و انواع فرآیندهای فراصوتی جهت…

  • بررسی غزل شماره 77 از مجموعه غزلیات حافظ

    بررسی غزل شماره 77 از مجموعه غزلیات حافظ معشوق قلندر تسبیح خرقه شیخ صنعان دانلود مقاله بررسی غزل شماره 77 از مجموعه غزلیات حافظ سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام…

  • پرسشنامه استاندارد حمایت اجتماعی محقق ساخته با روایی و پایایی معتبر

    پرسشنامه استاندارد حمایت اجتماعی محقق ساخته با روایی و پایایی معتبر کلمات کلیدی : پرسشنامه برای حمایت اجتماعی تفسیر پرسشنامه حمایت اجتماعی دانلود پرسشنامه حمایت اجتماعی پرسشنامه حمایت اجتماعی زنان گونه فارسی پرسشنامه حمایت اجتماعی پرسشنامه حمایت اجتماعی محقق ساخته…

  • ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب بانک تجارت

    ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب بانک تجارت شاخص ارزیابی عملکرد بانک شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد بانک ها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک پایان نامه ارزیابی عملکرد پایان نامه ارزیابی عملکرد بانکها پایان نامه…

  • ارزیابی تاثیر آموزش مهارتهای ارتباطی در ارتقا سلامت روانشناختی دختران تهرانی

    ارزیابی تاثیر آموزش مهارتهای ارتباطی در ارتقا سلامت روانشناختی دختران تهرانی مهارتهای زندگی مهارتهای ارتباطی سلامت روانشناختی افزایش سلامت روانشناختی دختران ارزیابی تاثیر آموزش مهارتهای ارتباطی در ارتقا سلامت روانشناختی دختران تهرانی دانلود پایان نامه علوم اجتماعی دانلود پایان نامه…

  • پاورپوینت شیوه های آشنایی با فرهنگ سازمانی

    پاورپوینت شیوه های آشنایی با فرهنگ سازمانی پاورپوینت ویژگیهای فرهنگ سازمانی پاورپوینت هفت ویژگی فرهنگ سازمانی پاورپوینت ویژگیهای فرهنگ سازمانی چیست پاورپوینت ویژگی های اصلی فرهنگ سازمانی رفتن به سايت اصلي دانلود شیوه های آشنایی با فرهنگ سازمانی جهت رشته مدیریت…

  • پاورپوینت کارگاهی آموزش روش های تدریس

    پاورپوینت کارگاهی آموزش روش های تدریس رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کارگاهی آموزش روش های تدریس جهت رشته گوناگون در قالب 40 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ويرایش      …

  • پرسشنامه عوامل موثر بکارگیری زنجیره تامین سبز در شرکت

    پرسشنامه عوامل موثر بکارگیری زنجیره تامین سبز در شرکت پرسشنامه زنجیره تامین پرسشنامه زنجیره تامین سبز پرسشنامه زنجیره تامین سبز در شرکت پرسشنامه بکارگیری زنجیره تامین سبز در شرکت پرسشنامه عوامل موثر بکارگیری زنجیره تامین سبز رفتن به سایت اصلی…

  • دانلود تحقیق هوش معنوی و مولفه های آن در اسلام با فرمت ورد

    دانلود تحقیق هوش معنوی و مولفه های آن در اسلام با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی هوش معنوی و مولفه های آن در اسلام با فرمت docx در قالب 27 صفحه ورد بصورت کامل…

  • بررسی همجنس گرایی در مکاتب و ادیان غیر توحیدی

    بررسی همجنس گرایی در مکاتب و ادیان غیر توحیدی پایان نامه همجنسگرایی پایان نامه در مورد همجنسگرایی تحقیق در مورد همجنسگرایی همجنس گرایی از دیدگاه دین همجنس گرایی از نگاه مکاتب و ادیان رفتن به سایت اصلی این تحقیق در مورد…

  • دانلود پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته

    دانلود پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته پاورپوینت درس مدیریت رفتاری پاورپوینت مدیریت رفتاری پیشرفته در سازمان ها پاورپوینت درباره مدیریت رفتار سازمانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته جهت رشته مدیریت 61 اسلاید و با فرمت…

  • بررسی تاثیر تعارضات زناشویی در سازگاری فرزندان

    بررسی تاثیر تعارضات زناشویی در سازگاری فرزندان سازگاری فرزندان با والدین سازگاری والدین و فرزندان پایان نامه تعارض زناشویی پایان نامه در مورد تعارض زناشویی رابطه تعارضات زناشویی با سلامت روان تعارض زناشویی و رابطه والد و کودک رابطه تعارضات…

  • روش ارزیابی متوازن در ﺻﻨﻌﺖ ﺟﻬﺎﻧﮕﺮدی

    روش ارزیابی متوازن در ﺻﻨﻌﺖ ﺟﻬﺎﻧﮕﺮدی روش ارزیابی متوازن ﺻﻨﻌﺖ ﺟﻬﺎﻧﮕﺮدی مدیریت استراتژیک سنجش روش ارزیابی متوازن درمدیریت هتل دانلود مقاله روش ارزیابی متوازن در ﺻﻨﻌﺖ ﺟﻬﺎﻧﮕﺮدی رفتن به سایت اصلی روش ارزیابی متوازن در ﺻﻨﻌﺖ ﺟﻬﺎﻧﮕﺮدی      مقدمه…

  • پاورپوینت عملکرد و مدیریت صدور پروانه ها در صنایع کشاورزی

    پاورپوینت عملکرد و مدیریت صدور پروانه ها در صنایع کشاورزی پاورپوینت عملکرد صدور پروانه ها در کشاورزی پاورپوینت عملکرد مدیریت پروانه ها در کشاورزی پاورپوینت نحوه صدور پروانه ها در کشاورزی پاورپوینت نحوه مدیریت پروانه ها در کشاورزی رفتن به…

  • پاورپوینت آموزشی اصول و مبانی تربیت بدنی

    پاورپوینت آموزشی اصول و مبانی تربیت بدنی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی اصول و مبانی تربیت بدنی جهت رشته تربیت بدنی در قالب 195 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • پیشینه پژوهش و چارچوب نظری افسردگی

    پیشینه پژوهش و چارچوب نظری افسردگی مبانی نظری افسردگی چارچوب نظری افسردگی دانلود مبانی نظری افسردگی پیشینه تحقیق افسردگی پیشینه پژوهش افسردگی پیشینه نظری افسردگی پیشینه داخلی افسردگی پیشینه پژوهشی افسردگی پیشینه تحقیق افسردگی در ایران پیشینه تحقیق در مورد…

  • بررسی پخش بار کنترل کننده یکپارچه توان و کاربردهای آن در محیطهای تجدید ساختار شده

    بررسی پخش بار کنترل کننده یکپارچه توان و کاربردهای آن در محیطهای تجدید ساختار شده پخش بار ادوات FACTS پخش بار UPFC كنترل‌كننده یكپارچه توان محیطهای تجدید ساختار شده بررسی پخش بار کنترل کننده یکپارچه توان و کاربردهای آن در…

  • پاورپوینت اختلال آب و الکترولیت

    پاورپوینت اختلال آب و الکترولیت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اختلال آب  والکترولیت جهت رشته ی پزشکی در قالب 52 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       60% وزن بدن…

  • پاورپوینت قانون برگزاری مناقصات و آیین نامه های اجرایی

    پاورپوینت قانون برگزاری مناقصات و آیین نامه های اجرایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت قانون برگزاری مناقصات و آیین نامه های اجرایی جهت رشته مدیریت در 108 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • پاورپوینت مديريت عملكرد افزايش بوسيله اصول 5S ژاپنی

    پاورپوینت مديريت عملكرد افزايش بوسيله اصول 5S ژاپنی دانلود پاورپوینت 5s پاورپوینت آموزش 5s پاورپوینت آموزشی 5s پاورپوینت مدیریت عملکرد پاورپوینت مدیریت عملکرد کارکنان پاورپوینت مدیریت ارزیابی عملکرد پاورپوینت مدیریت و ارزیابی عملکرد رفتن به سايت اصلي دانلود مديريت عملكرد…

  • بررسی اسکان غیر رسمی در ایران و جهان

    بررسی اسکان غیر رسمی در ایران و جهان کلمات کلیدی : اسکان غیر رسمی سکونتگاه های غیررسمی پایان نامه اسکان غیر رسمی اسکان غیر رسمی در ایران اسکان غیر رسمی در جهان پایان نامه سکونتگاه های غیررسمی ویژگی های سکونتگاه…

  • مبانی،پیشینه و هزینه های ورشکستگی و نقش نسبتهای مالی در این بین

    مبانی،پیشینه و هزینه های ورشکستگی و نقش نسبتهای مالی در این بین نسبتهای مالی ورشكستگی از دیدگاه نیوتن هزینه های ورشکستگی مبانی ورشکستگی نقش نسبتهای مالی در ورشکستگی تحقیقات انجام شده ورشکستگی در ایران دانلود پایان نامه ورشكستگی دانلود پایان…

  • پیشینه تاریخی نظام های امنیتی در خلیج فارس به ترتیب جایگزینی

    پیشینه تاریخی نظام های امنیتی در خلیج فارس به ترتیب جایگزینی نظام های امنیتی در خلیج فارس طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس پیشینه تاریخی نظام های امنیتی در خلیج فارس سوابق طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس دانلود پایان…

  • پاورپوینت بررسی مسمومیت با سرب و اثرات آن

    پاورپوینت بررسی مسمومیت با سرب و اثرات آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی مسمومیت با سرب و اثرات آن جهت رشته پزشکی در قالب 69 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • پاورپوینت بررسی مفهوم فقر و نظریات پیرامون آن

    پاورپوینت بررسی مفهوم فقر و نظریات پیرامون آن کلمات کلیدی : بررسی مفهوم فقر و نظریات پیرامون آن پاورپوینت نقد و بررسی مفهوم فقر اهمیت اجتماعی فقر تعاریف فقر فقر مطلق یا معیشتی فقر یا محرومیت نسبی نظریات فقر نظریه…

  • بررسی لعن و نفرین از دیدگاه خدا و ائمه

    بررسی لعن و نفرین از دیدگاه خدا و ائمه لعن و نفرین از دیدگاه قرآن لعن و نفرین در زیارت عاشورا لعن و نفرین از دیدگاه خدا و ائمه دانلود مقاله بررسی لعن و نفرین از دیدگاه خدا و ائمه…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ذهن آگاهی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ذهن آگاهی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ذهن آگاهی مبانی نظری ذهن آگاهی پیشینه تحقیق ذهن آگاهی پیشینه داخلی ذهن آگاهی پیشینه خارجی ذهن آگاهی پیشینه پژوهش ذهن آگاهی پیشینه نظری ذهن آگاهی…

  • پرسشنامه سلامت معنوی پولوتزین و الیسون با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه سلامت معنوی پولوتزین و الیسون با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه سلامت معنوی پرسشنامه سلامت معنوی پولوتزین و الیسون پرسشنامه سلامت معنوی آلیسون و پالوتزین پرسشنامه سنجش سلامت معنوی پرسشنامه سلامت معنوی الیسون پرسشنامه ی…

  • پاورپوینت سوالات متن مطالعات اجتماعی هشتم - بخش جغرافیا

    پاورپوینت سوالات متن مطالعات اجتماعی هشتم - بخش جغرافیا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سوالات متن مطالعات اجتماعی هشتم - بخش جغرافیا برای دانش آموزان کلاس هشتم متوسطه اول در قالب 27 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل…