بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه رضایت شغلی کارکنان
دانلود پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه در مورد رضایت شغلی
پایان نامه بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان
پایان نامه تاثیر رضایت شغلی بر عملكرد کارکنان

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش مالی

بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملكرد نیروها

(مطالعه موردی:نیروهای آتش نشانی در شهر تهران)

 

 

چکیده : 

این پژوهش با هدف کلی بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملکرد نیروهای عملیاتی در سازمان آتش نشانی شهر تهران انجام گرفته است . و علاوه بر این هدف کلی ، اندازه گیری میزان رضایت ، تعیین عوامل تأثیر گذار بر ضایت شغلی از اهداف دیگر این تحقیق می باشد . برای رسیدن به این اهداف ، از بین نیروهای عملیاتی شاغل در ایستگاههای عملیاتی که بالغ بر 3000 نفر می باشند با استفاده از روش نمونه گیری ساده نمونه ای به تعداد تقریبی 95 نفر انتخاب گردید . لذا این تحقیق از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی بشمار می آید و از نظر روش اجرا با استفاده از پرسش نامه ، به جمع آوری اطلاعات پرداخته شده ، و بعنوان تحقیق توصیفی پیمایشی محسوب می شود و پس از جمع آوری اطلاعات ، با استفاذه از نرم افزا  spss  و آزمونهای r پیرسون و تحلیل رگرسیون به تجزیه وتحلیل داده های جمع آوری شده پرداخته شده و نهایتا” نتایج زیر بعنوان نتایج کلی این تحقیق حاصل شده است .

 

 بین رضایت شغلی و عملکرد با ضریب همبستگی ( 48/0 ) رابطه مستقیم و با شدت متوسط وجود دارد . در بین عوامل مؤثر بر رضایت شغلی عوامل سازمانی ( 72/0 ) بیشترین تأثیر را بر عملکرد دارد . در مرتبه دوم عوامل گروهی ( 52/0 ) و در مرتبه سوم عامل مدیریت مشترک با ضریب همبستگی ( 25/0 ) با میزان عملکرد رابطه دارد . با توجه به ابعاد تشکیل دهنده عوامل فوق ؛ بعد حقوق و مزایا بیشترین تأثیر را در رضایت شغلی و همچنین عملکرد نیروها دارد و کمترین تأثیر مربوط به شرایط کار می باشد .                   

 

 

 

کلمات کلیدی:

شرایط کار

رضایتمندی

رفتارهای سازمانی

کارایی نیروی انسانی

رضایت شغلی و عملکرد

 

 

 

مقدمه: 

مطالعه انگیزش ، رضایتمندی و رفتارهای سازمانی جستجویی است برای پاسخ به پرسشهای بیشمار مشکلات سازمانی ، با توجه به اهمیت عناصر انسانی در سازمانها انجام پژوهشهای کاربردی جهت کمک به فهم چرایی رفتار انسانی توسط مدیران ضروری است .رضایت شغلی بعنوان راهبردی جهت بهبود عملکرد سازمانها مطرح است و بررسی متناوب آن جهت برنامه ریزی مقابله با تغییرات کاهش دهنده آن بکار گرفته می شود . 

زمانی که یک سازمان در مسیر تعالی ، ترقی و پیشرفت گام بر می دارد و به اهداف عالیه خویش دست می یابد که دارای منابع انسانی سالم ، شاداب و با نشاط باشد . بهمین علت گفته شده است که توسعه هر سازمان در گرو توسعه و شکوفایی نیروی انسانی آن سازمان خواهد بود .(خسروی ، 1386 ، 1 ) منابع انسانی با ارزشترین منابع برای یک سازمان محسوب می شود که به تمام فعالیتهای سازمان جهت می دهد و فعالیتهای آنرا عینیت می بخشد. 

 

برای ارائه یک رفتار مطلوب و مورد پسند در راستای اهداف سازمان توسط نیروی انسانی ، بایستی عوامل انگیزشی را شناخت و ابزارهای لازم را توسط مدیران لایق و شایسته بکار برد تا رضایت شغلی ، علاقه ، وفاداری فرد به سازمان و بالندگی کارکنان در محیط کار تحقق یابد . 

 

سازمان آتش نشانی از جمله ارگانهایی است که به افراد جامعه خدمات ارائه می دهد و هم اکنون دارای بیش از 81  ایستگاه عملیاتی در سطح شهر تهران می باشد . ارائه خدمات به همشهریان در مواقعی می باشد که بر اثر حادثه یا آتش سوزی جان و یا مال آنها در خطر است و این هنگامی است که نیروهای آتش نشان در محل حاضر شده و با عملیاتهای مخصوص به اطفاء حریق و یا نجات افراد از حادثه می پردازند و این خود برای نیروهای عملیاتی می تواند حادثه آفرین باشد .از آنجا که نیرو ها در محلی مشغول به کار می باشند که حوادث گوناگون مانند موجهای خروشان به سمت آنها می آید ، لازمه کار آنها رشادت ، شجاعت ، سلامت و انگیزه ای فراوان است تا بتوانند در این چنین محیط وحشتناکی به کار خود مشغول باشند .

 

 از طرف دیگر چون کار این نیرو ها بصورت نوبه ای می باشد و به مدت 24 ساعت در کنار یکدیگر زندگی می کنند باید محیطی برای این افراد فراهم شود تا از هر لحاظ احساس آرامش کرده و نگرانی یا نارضایتی برای آنها ایجاد نشود . چرا که با توجه به مطالعات و بررسیهای دانشمندان نارضایتی بر عملکرد افراد تأثیر گذار است و این نا رضایتی می تواند بصورتهای مختلف بروز کند مانند عدم همکاری در کارهای گروهی در درون ایستگاه ، انجام ناقص فرامین ، غیبت ، جابجایی ، حضور دیر هنگام در محل کار و… و به این ترتیب انجام رسالتی که سازمان برعهده دارد با خدشه مواجه خواهد شد . 

در این تحقیق سعی شده تا ضمن بررسی میزان رضایت افراد از عواملی که بصورت فرضیه ارائه شده تأثیر آنها بر عملکرد ایشان نیز اندازه گیری شود تا بتوان با بهبود آنهاعلاو ه بر افزایش رضایتمندی ، روحیه و شادابی ایشان باعث افزایش عملکرد نیرو ها چه در درون ایستگاه و چه در محیط عملیاتی شد 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده                                                                                                               1

مقدمه                                                                                                               2

فصل اول : کلیات تحقیق 

 

1-1- بیان مسئله                                                                                                5

1-2- هدفهای تحقیق                                                                                           5

1-3- اهمیت تحقیق                                                                                            6

1-4- سؤالات و فرضیه های تحقیق                                                                        8

1-5- مدل تحقیق                                                                                              10

1-6- تعاریف عملیاتی و واژه های کلیدی                                                               10

1-7- روش تحقیق                                                                                            12

1-8- قلمرو تحقیق                                                                                            12

1-9- جامعه و حجم نمونه                                                                                  12

 

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق 

 

بخش اول : رضایت شغلی

2-1-1 : رضایت شغلی بعنوان نگرش شغلی                                                              14   

2-1-2 :  رضایت شغلی و ابعاد آن                                                                          17         

        نظریه فیشر و هانا                                                                                        17                 

        نظریه هاپاک                                                                                              18                                                    

        نظریه گینزبرگ                                                                                          18                                                   

        نظریه جان آر شرمر هورن                                                                           20                                                      

        نظریه ناگی                                                                                               21                                                       

       نظریه لوکه                                                                                                21                                                         

       نظریه هرزبرگ                                                                                         22  

 3-1-2 : نتایج و پیامدهای رضایت شغلی                                                                 23                                                                                                                                                  

2-1-4: نظریه های زیر بنایی رضایت شغلی                                                            26

2-1-4-1 : نظریه های ریز مدل                                                                            28

2-1-4-1-1 : نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو                                                      28

2-1-4-1-2 : نظریه آلدرفر                                                                                  28

2-1-4-1-3 : نظریه نیازهای ـآموخته شده مک کلله لند                                               29

2-1-4-1-4 : نظریه برابری و انتظار                                                                     29

2-1-4-2 : نظریه های درشت مدل                                                                         31

2-1-4-2-1 : نظریه دو عاملی هرزبرگ                                                                 31

2-1-4-2-2 : نظریه طرح هدف                                                                            32

2-1-4-2-3 : نظریه رضایت و بهره وری                                                               33

2-1-5 :  نظریه های رضایت شغلی                                                                       33                                                                                

2-1-5-1 :  نظریه ارزش                                                                                    33                                                                             

2-1-5-2 :  نظریه هالند                                                                                      34                                                                         

2-1-5-3 :  نظریه بریل                                                                                      34                                                                            

2-1-5-4 : نظریه نقشی                                                                                      34                               

       بخش دوم : عملکرد  

2-2-1 : رضایت شغلی و عملکرد                                                                              37 

2-2-2 :  عوامل مؤثر بر کارائی نیروی انسانی                                                          40

2-2-2-1 :  انگیزش                                                                                            40

2-2-2-2 : روابط مدیریت و نیروی انسانی                                                                42

2-2-2-3 : بهسازی و آموزش نیروی انسانی                                                             43      

2-2-3 : روشهای اندازه گیری کارائی                                                                      44 

2-2-4 : مشکلات اندازه گیری کارائی                                                                      45   

2-2-5 : انگیزش و رضایت شغلی                                                                           47

  مدل سنتی                                                                                                        48                                                                           

مدل روابط انسانی                                                                                                49                                                                           

مدل منابع انسانی                                                                                                 49                                                                      

بخش سوم : عوامل اثر گذار بر رضایت شغلی      

2-3-1 : عوامل سازنده رضایت شغلی                                                                      52

2-3-2 :  زمینه پیشرفت و ارتقاء                                                                            54                                                                         

2-3-3 : شرایط فیزیکی کار                                                                                  55                                                                         

2-3-4 :  ماهیت کار                                                                                            56                                                                         

2-3-5 :  حقوق و دستمزد                                                                                     57                                                                        

2-3-6 : سرپرستی                                                                                              59                                                                          

2-3-7 :  همکاران                                                                                              60                                                                        

2-3-8 :  مدیریت مشارکتی                                                                                   61      

                                                                                  

 

بخش چهارم : سابقه پژوهشی          

2-4 : تاریخچه تحقیقاتی رضایت شغلی                                                                     63

 

 

بخش پنجم : آشنایی با سازمان آتش نشانی 

مقدمه 

2-5-1 : تاریخچه وسیر تحول آتش نشانی                                                                  72 

2-5-2 : آشنایی با واحد عملیا ت و نحوه کار نیرو ها                                                    72       

2-5-3 : مردانی که با خطر زندگی می کنند                                                                73                                             

2-5-4 : وظایف و اختیارات سازمان آتش نشانی                                                         73  

                                            

 

فصل سوم : روش تحقیق 

مقدمه 

3-1 :  روش تحقیق                                                                                            76                                                                      

3-2 : جامعه آماری                                                                                           76                

3-3 : حجم نمونه و روش اندازه گیری                                                                    77                   

3-4 :  ابزار جمع آوری اطلاعات                                                                         78                              

3-5 :  روائی و پایائی ابزار سنجش                                                                       81                                

3-6 :  روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات                                                               81  

 

 فصل چهارم : تجزیه تحلیل داده های آماری

مقدمه                                                                                                                             

4-1 : بررسی توصیفی اطلاعات                                                                           85                                                                   

4-2 : رگرسیون و مدلسازی خطی                                                                         98      

4-2-1 : تعیین مدل رگرسیونی عوامل سازمانی و سطح عملکرد                                   99     

4-2-2 :   تعیین مدل رگرسیونی عوامل گروهی و سطح عملکرد                                  101                

 4-2-3 :  تعیین مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی و سطح عملکرد                       103              

4-2-4 :  تعیین مدل رگرسیونی عوامل رضایت شغلی و سطح عملکرد                           103                         

4-3 : فرضیه های فرعی                                                                                    106

 4-3-1 : آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق و مزایا و سطح عملکرد کارکنان                106      

4-3-2 : آزمون همبستگی پیرسون بین ارتقاء پیشرفت و سطح عملکرد کارکنان                107        

4-3-3 :  آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت و سطح عملکرد کارکنان                         108  

4-3-4 :   آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی و سطح عملکرد کارکنان             109 

4-3-5 : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد کارکنان             110

4-3-6 : آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد کارکنان              111

4-3-7 : آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد کارکنان                     112

4-3-8- : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد کارکنان            113    

4-3-9 : آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی  و سطح عملکرد کارکنان114

4-4 : فرضیه اهم                                                                                              115

4-5 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل سازمانی                                          116

4-6 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل گروهی                                          120 

4-7 : بررسی صحت معادله رگرسیون در سبک مدیریت مشارکتی                              124

4-8 : بررسی صحت معادله رگرسیون در کلیه عوامل                                                129

 

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات 

مقدمه                                                                                                               134                                                                                                    

5-1 : نتیجه گیری                                                                                              134  

5-1-1 : نتایج حاصل از فرضیه های فرعی                                                             134       

5-1-2 : نتایج حاصل از فرضیه های اصلی                                                             135      

5-1-3 : نتایج فرعی تحقیق                                                                                  135    

5-2 : پیشنهادات                                                                                               136   

5-2-1 : پیشنهادات کاربردی                                                                                137       

5-2-2 : پیشنهاداتی برای تحقیقات بعدی       

                                                           137           

پیوستها 

پرسشنامه                                                                                                          140

جدول نتایج مربوط به بخش سوم پرسش نامه                                                             147

 نتایج حاصل از اولویت بندی ابعاد مؤثر بر عملکرد توسط نیروها ی عملیاتی                   148

منابع و مأخذ                                                                                                     149 

 

فهرست جداول

جدول (2-1) : نظریه ها و تئوریهای مربوط به رضایت شغلی                                        35                                  

جدول ( 3-1) : ارتباط بین متغیرهای تحقیق و سؤالات تحقیق                                       80

جدول ( 3-2) :شاخصهای متغیر وابسته ( عملکرد )                                                   80

جدول ( 4-1 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب وضعیت تأهل                                    85

جدول ( 4-2 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سن                                                 85                  

جدول (4-3 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب میزان تحصیلات                                 86                 

جدول ( 4-4 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سابقه کار                                         86                    

جدول ( 4-5 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسبداشتن شغل دوم                                    87  

جدول ( 4-6 ) :آماره های توصیفی مربوط به حقوق و مزایا                                         88

جدول ( 4-7 ) :میانگین و انحراف معیار مربوط به حقوق و مزایا                                  88                  

جدول ( 4-8 ) : آماره های توصیفی مربوط به ارتقاء و پیشرفت                                    89

جدول ( 4-9 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ارتقاء و پیشرفت                             89

جدول ( 4-10 ) : آماره های توصیفی مربوط به ماهیت کار                                         90

جدول ( 4-11 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ماهیت کار                                  90

جدول ( 4-12 ) : آماره های توصیفی مربوط به شرایط کار                                         91           

جدول ( 4-13 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به شرایط کار                                  91

جدول ( 4-14 ) : آماره های توصیفی مربوط به همکار                                              92

جدول ( 4-15 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به همکار                                       92

جدول ( 4-16 ) : آماره های توصیفی مربوط به سرپرست                                           93

جدول ( 4-17 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به سرپرست                                    93

جدول ( 4-18 ) : آماره های توصیفی مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                          94

جدول ( 4-19) : میانگین و انحراف معیار مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                    95

جدول ( 4-20 ) : آماره های توصیفی مربوط به عملکرد                                             96

جدول ( 4-21 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط بهعملکرد                                       98

 جدول ( 4-22 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل سازمانی      99     

جدول ( 4-23 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    99       

جدول ( 4-24) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        100        

جدول ( 4-25) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل گروهی         101      

جدول ( 4-26 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    101

جدول ( 4-27 ) : : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                     102    

جدول ( 4-28 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی103

جدول ( 4-29 ) : : نتایج آنالیز واریانس                                                                  103

جدول ( 4-30) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        103 

جدول ( 4-31 )  : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی                           104

جدول ( 4-32 )  : نتایج آنالیز واریانس                                                                  104

جدول ( 4-33) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        105

جدول ( 4-34 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق ومزایا و سطح عملکرد          106  

جدول ( 4-35 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین پیشرفت و ارتقاء و سطح عملکرد      107   

جدول ( 4-36 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت کار و سطح عملکرد             108  

جدول ( 4-37 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی کاروسطح عملکرد     109  

جدول ( 4-38 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد       110

جدول ( 4-39 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد       111

جدول ( 4-40 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد              112  

جدول ( 4-41 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد        113  

جدول ( 4-42) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی و سطح  عملکرد114                     

جدول ( 4-43 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین رضایت شغلی و سطح عملکرد         115       

جدول ( 4-44)  : نتایج آزمون k-s در عوامل سازمانی                                               117   

جدول ( 4-45 ) : نتایج ازمون استقلال در عوامل سازمانی                                          118      

جدول ( 4-46)  : نتایج آزمون k-s درعوامل گروهی                                                 121   

جدول ( 4-47 ) : نتایج آزمون استقلال در عوامل گروهی                                           122       

جدول ( 4-48) : نتایج آزمون k-s در مدیریت مشارکتی                                             125        

جدول ( 4-49) : نتایج آزمون  استقلال در مدیریت مشارکتی                                        127      

جدول ( 4-50 ) : نتایج آزمون k-s در کلیه عوامل                                                    130          

جدول ( 4-51 ) : نتایج آزمون استقلال در کلیه عوامل                                                131        

 

فهرست نمودارها

نمودار ( 2-1 ) : دیدگاه سنتی نگرش                                                                        14                                                      

نمودار ( 2-2 ) : دیدگاه موقعیتی نگرش                                                                    15                                                       

نمودار ( 2-3) : طبقه بندی افرادی که در سازمان کار می کنند                                       22                             

نمودار ( 2-4 ) : علل و پیامدهای رضایت و عدم رضایت شغلی                                     24                     

نمودار ( 2-5 ) : عوامل اساسی در ارزیابی برابری                                                    30                                                             

نمودار ( 2-6 ) : عوامل مؤثر در ایجاد کارائی و اثربخشی                                            44                           

نمودار ( 2-7 ) : نحوه شکل گیری رفتار انسان                                                           48                              

نمودار ( 4-1 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل سازمانی                                          116               

نمودار ( 4-2 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زماندر عوامل سازمانی                     118               

نمودار ( 4-3 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل سازمانی                     119                  

نمودار ( 4-4 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل گروهی                                           120               

نمودار ( 4-5 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در عوامل گروهی                     122                        

نمودار ( 4-6 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل گروهی                       123                     

نمودار ( 4-7 ) : نمودار احتمال نرمال در سبک مدیریت مشارکتی                                124                 

نمودار ( 4-8 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان سبک مدیریت مشارکتی             126              

نمودار ( 4-9 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در سبک مدیریت مشارکتی           128         

نمودار ( 4-10 ) : نمودار احتمال نرمال در کلیه عوامل                                              129         

نمودار ( 4-11 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در کلیه عوامل                       131             

نمودار ( 4-12 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها درکلیه عوامل                          132      

 

فهرست اشکال

شکل ( 1-1 ) : مدل مفهومی تحقیق                                                                        10                                                     

شکل ( 2-1 ) : تئوری انتظار و انگیزش                                                                 31                                                                                  

شکل ( 2-2 ) : عوامل برانگیزاننده و بهداشتی در تئوری دو عاملی هرزبرگ                   32                                                

شکل ( 2-3 ) : ارتباط بین رضایت و عملکرد                                                           37                                

شکل ( 2-4 ) : پیوند میان خشنودی و عملکرد                                                           39                                                                              

شکل ( 2-5 ) : زنجیره نیاز – خواست – ارضاء ( رضامندی )                                     47                                           

شکل ( 2-6 ) : نگرشهای مربوط به انگیزش و الگوهای مربوطه                                   49                                                                 

شکل ( 2-7 ) : رابطه بین رضایت و انگیزش                                                           51               

 

 

  • پاورپوینت حسابداری علم است یا هنر

    پاورپوینت حسابداری علم است یا هنر پاورپوینت حسابداری علم است یاهنر پاورپوینت حسابداری علم است یاهنر یا فن پاورپوینت حسابداری علم است یا فن یا هنر پاورپوینت مقاله حسابداری علم است یا هنر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت حسابداری…

  • بررسی ماکارونی در ایران و فرآورده های آن

    بررسی ماکارونی در ایران و فرآورده های آن ماکارونی پیشینه ماکارونی ماکارونی در ایران فرآورده های ماکارونی بررسی ماکارونی در ایران و فرآورده های آن دانلود پاورپوینت ماکارونی دانلود پاورپوینت ماکارونی در ایران دانلود پاورپوینت رشته صنایع غذایی رفتن به…

  • پاورپوینت تاخیر در ازدواج و بررسی عوامل آن

    پاورپوینت تاخیر در ازدواج و بررسی عوامل آن پاورپوینت عوامل تاخیر در ازدواج پاورپوینت عوامل اجتماعی تاخیر در ازدواج پاورپوینت عوامل اقتصادی تاخیر در ازدواج پاورپوینت عوامل فرهنگی تاخیر در ازدواج پاورپوینت درباره تاخیر در ازدواج رفتن به سايت اصلي…

  • پاورپوینت اصول پذیرفته شده حسابداری

    پاورپوینت اصول پذیرفته شده حسابداری پاورپوینت اصول پذيرفته شده حسابداري پاورپوینت اصول پذیرفته شده ی حسابداری پاورپوینت اصول کلی پذیرفته شده حسابداری پاورپوینت تعریف اصول پذیرفته شده حسابداری پاورپوینت اصول عمومی پذیرفته شده حسابداری پاورپوینت اصول پذیرفته شده در حسابداری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد فرهنگ سازمانی 62 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد فرهنگ سازمانی 62 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری فرهنگ سازمانی چارچوب نظری فرهنگ سازمانی پیشینه فرهنگ سازمانی پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی پیشینه پژوهش فرهنگ سازمانی پیشینه خارجی فرهنگ سازمانی پیشینه داخلی فرهنگ…

  • پاورپوینت درباره آلزایمر

    پاورپوینت درباره آلزایمر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درباره آلزایمر جهت رشته ی پزشکی در قالب 9 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       در این بیماری پروتئینهایی در…

  • دانلود پاورپوینت روش های تحقیق در مدیریت

    دانلود پاورپوینت روش های تحقیق در مدیریت پاورپوینت روش تحقیق در مدیریت پیام نور پاورپوینت درس روش تحقیق در مدیریت دانلود پاورپوینت روش تحقیق در مدیریت پاورپوینت کتاب روش تحقیق در مدیریت پاورپوینت روش تحقیق مدیریت روش تحقیق در مدیریت…

  • دانلود تحقیق رویکردها و تئوری های مرتبط با هویت با فرمت ورد

    دانلود تحقیق رویکردها و تئوری های مرتبط با هویت با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی رویکردها و تئوری های مرتبط با هویت با فرمت docx در قالب 38 صفحه ورد بصورت کامل و جامع…

  • دانلود تحقیق معنای زندگی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق معنای زندگی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی معنای زندگی با فرمت docx در قالب 37 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد       فهرست…

  • پاورپوینت نگاهی به قوانین جدید نگهداری مدارک پزشکی در ایران

    پاورپوینت نگاهی به قوانین جدید نگهداری مدارک پزشکی در ایران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نگاهی به قوانین جدید نگهداری مدارک پزشکی در ایران جهت رشته پزشکی در قالب 46 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع…

  • پاورپوینت درس و کتاب برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات

    پاورپوینت درس و کتاب برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با درس برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات جهت رشته فنی و مهندسی در قالب 144 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و…

  • پاورپوینت کتاب اصول حسابداری 1 از صلواتی

    پاورپوینت کتاب اصول حسابداری 1 از صلواتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب اصول حسابداری 1 از صلواتی جهت رشته ی حسابداری در قالب 482 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • توصیف جرم

    توصیف جرم دانلود مقاله جرم مجرمین دانلود مقالات رشته حقوق دانلود مقاله توصیف جرم دانلود مقالات حقوق دانلود مقالات حقوقی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته حقوق توصیف جرم     مقدمه‌  دادگرانی كه عهده‌دار تنبیه تبهكاران و مجازات…

  • دانلود تحقیق درباره اثر عزت نفس بر پیشرفت تحصیلی word

    دانلود تحقیق درباره اثر عزت نفس بر پیشرفت تحصیلی word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی اثر عزت نفس بر پیشرفت تحصیلی با فرمت docx در قالب 25 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • پاورپوینت آموزش تدریس حرف ج فارسی اول ابتدایی

    پاورپوینت آموزش تدریس حرف ج فارسی اول ابتدایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس نشانه ج به کودکان کلاس اول ابتدایی در قالب 17 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد روابط جنسی زناشویی

    پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد روابط جنسی زناشویی مبانی نظری روابط جنسی زناشویی پیشینه تحقیق روابط جنسی زناشویی پیشینه پژوهش روابط جنسی زناشویی پیشینه نظری روابط جنسی زناشویی ادبیات نظری روابط جنسی زناشویی چارچوب نظری روابط جنسی زناشویی…

  • پاورپوینت کارگاه تحلیل ریشه ای وقایع : فرآیند و ابزارها

    پاورپوینت کارگاه تحلیل ریشه ای وقایع : فرآیند و ابزارها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کارگاه تحلیل ریشه ای وقایع جهت رشته مدیریت در قالب 104 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • بررسی شرایط اختصاصی انتقال سهام در شرکتهای تعاونی

    بررسی شرایط اختصاصی انتقال سهام در شرکتهای تعاونی انتقال حقوق ناشی ازسهم انتقال اختیاری و قهری سهام جنبه های مادی و غیرمادی سهم ماهیت حقوقی انتقال سهم شرایط اختصاصی انتقال سهام در شركت ‏های تعاونی دانلود تخقیق انتقال سهام انتقال…

  • دانلود تحقیق تاثیر برون سپاری فرآیند های سازمان امور مالیاتی بر عملکرد آن با فرمت ورد

    دانلود تحقیق تاثیر برون سپاری فرآیند های سازمان امور مالیاتی بر عملکرد آن با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی تاثیر برون سپاری فرآیند های سازمان امور مالیاتی بر عملکرد آن با فرمت docx در قالب 88…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی فرد سیگاری

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی فرد سیگاری فصل دوم پایان نامه فرد سیگاری مبانی نظری فرد سیگاری پیشینه تحقیق فرد سیگاری پیشینه داخلی فرد سیگاری پیشینه خارجی فرد سیگاری پیشینه پژوهش فرد سیگاری پیشینه نظری فرد سیگاری ادبیات نظری فرد…

  • مبانی و مستندات قاعده غرر و معيار تشخيص آن در معامله از نگاه فقهای امامیه و شافعی

    مبانی و مستندات قاعده غرر و معيار تشخيص آن در معامله از نگاه فقهای امامیه و شافعی مباني قاعده غرر غرر در معاملات بيع غرر در حديث نبوي معيار تشخيص غرر در معامله منابع و مستندات قاعده ي غرر غرر…

  • دانلود تحقیق حاکمیت شرکتی و ریسک با فرمت ورد

    دانلود تحقیق حاکمیت شرکتی و ریسک با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی حاکمیت شرکتی و ریسک با فرمت docx در قالب 32 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد…

  • حل المسائل کتاب بلوچر (ترجمه شده)

    حل المسائل کتاب بلوچر (ترجمه شده) حل المسائل کتاب بلوچر رفتن به سایت اصلی دانلود حل المسائل کتاب بلوچر (ترجمه شده) فصلهای 1 و 2 و 5 و 11 و 13 و 19 با فرمت ورد

  • كاربرد ترانسفورمرها

    كاربرد ترانسفورمرها ترانس ترانسفورمر انواع ترانسها كاربرد ترانسفورمرها دانلود مقاله كاربرد ترانسفورمرها دانلود مقالات الکترونیک دانلود مقالات مهندسی الکترونیک رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته الکترونیک كاربرد ترانسفورمرها   مقدمه ترانسفورمر یك دستگاه تبدیل انرژی الكترومغناطیسی است ، زیرا…

  • دانلود تحقیق معاملات اشخاص وابسته با فرمت ورد

    دانلود تحقیق معاملات اشخاص وابسته با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی معاملات اشخاص وابسته با فرمت docx در قالب 49 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد    …

  • پاورپوینت بازاریابی بین المللی پیام نور

    پاورپوینت بازاریابی بین المللی پیام نور پاورپوینت بازاریابی بین الملل پاورپوینت بازاریابی بین الملل پیام نور پاورپوینت بازاریابی بین الملل دکتر بابایی پاورپوینت مدیریت بازاریابی بین المللی پاورپوینت درس بازاریابی بین الملل دانلود پاورپوینت بازاریابی بین الملل پیام نور پاورپوینت…

  • بررسی اثر سیلابزنی میكروبی بر نمونه های مغزی مخزن نفتی آغاجاری

    بررسی اثر سیلابزنی میكروبی بر نمونه های مغزی مخزن نفتی آغاجاری نمونه مغزی بیوسورفکتانت نگهدارنده مغزه ازدیاد برداشت میکروبی نفت بررسی اثر سیلابزنی میكروبی بر نمونه های مغزی مخزن نفتی آغاجاری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل…

  • مقاله ترجمه شده مکانیزم هماهنگ سازی یک زنجیره تأمین دو سطحی با درنظرگرفتن تقاضای حساس به قیمت و تخفیف

    مقاله ترجمه شده مکانیزم هماهنگ سازی یک زنجیره تأمین دو سطحی با درنظرگرفتن تقاضای حساس به قیمت و تخفیف کلمات کلیدی : مقاله ترجمه شده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده درس زنجیره تأمین رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده…

  • پاورپوینت آمار و احتمالات

    پاورپوینت آمار و احتمالات دانلود پاورپوینت آمار و احتمالات تحقیق درمورد پاورپوینت آمار و احتمالات پاورپوینت آمار و احتمالات و انواع آن پاورپوینت آمار و احتمالات و قابل ویرایش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آمار و احتمالات جهت رشته…

  • دانلود تحقیق مبانی نظری بازده سهام و تغییرپذیری آن با فرمت ورد

    دانلود تحقیق مبانی نظری بازده سهام و تغییرپذیری آن با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی مبانی نظری بازده سهام و تغییرپذیری آن با فرمت docx در قالب 30 صفحه ورد بصورت کامل و جامع…

  • دانلود تحقیق عوامل موثر بر رفتار شهروندی سازمانی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق عوامل موثر بر رفتار شهروندی سازمانی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی عوامل موثر بر رفتار شهروندی سازمانی با فرمت docx در قالب 34 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات موبایلی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات موبایلی کلمات کلیدی : مبانی نظری تبلیغات موبایلی ادبیات نظری تبلیغات موبایلی چارچوب نظری تبلیغات موبایلی فصل دوم پایان نامه تبلیغات موبایلی دانلود مبانی نظری تبلیغات موبایلی پیشینه تبلیغات موبایلی پیشینه تحقیق تبلیغات موبایلی…

  • پروپوزال امکان سنجی استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان و مقایسه آن با روش سنتی محاسبه بهای تمام شده

    پروپوزال امکان سنجی استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان و مقایسه آن با روش سنتی محاسبه بهای تمام شده هزینه یابی بر مبنای فعالیت هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان امکان سنجی استقرار ABC پیاده سازی هزینه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ریاضی 39 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ریاضی 39 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اضطراب ریاضی مبانی نظری اضطراب ریاضی پیشینه تحقیق اضطراب ریاضی پیشینه داخلی اضطراب ریاضی پیشینه خارجی اضطراب ریاضی پیشینه پژوهش اضطراب ریاضی پیشینه نظری…

  • مبانی نظری طراحی مدل ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از مدل ترکیبی DEA و EFQM

    مبانی نظری طراحی مدل ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از مدل ترکیبی DEA و EFQM مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان ارزیابی عملکرد سازمان های دولتی روش های ارزیابی عملکرد سازمان شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها انواع مدل های ارزیابی…