شناسایی و تحلیل مولفه های استراتژی های منابع انسانی در بررسی ارزیابی عملکرد مدیران

شناسایی و تحلیل مولفه های استراتژی های منابع انسانی در بررسی ارزیابی عملکرد مدیران

پایان‌نامه ارزیابی عملکرد مدیران
پایان‌نامه استراتژی های منابع انسانی
شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران
روشهای ارزیابی عملکرد مدیران
مولفه های استراتژی های منابع انسانی
پایان‌نامه استراتژی های منابع انسانی در شرکت نفت و گاز
پایان‌نامه ارزیابی عملکرد مدیران شرکت نفت و گاز
مدلهای مدیریت استراتژیک منابع انسانی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

شناسایی و تحلیل مولفه های استراتژی های منابع انسانی در بررسی ارزیابی عملکرد مدیران

 

 

 

 

 

چکیده:  

هدف: پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تحلیل مؤلفه های استراتژی های منابع انسانی در بررسی ارزیابی  عملکرد مدیران شرکت نفت و گاز غرب استان کرمانشاه در سال 93-1392 می باشد.

 

 

 

روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه  توصیفی، از نوع پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق، شامل کلیه مدیران شاغل در شرکت نفت و گاز غرب استان کرمانشاه بود. حجم نمونه 60 نفر  (52 نفر مردان و 8 نفر زنان)تعیین شد. روش نمونه گیری برای این تحقیق، سرشماری بود. ابزار گرد آوری داده ها، شامل دو پرسشنامه استراتژی های منابع انسانی مدل SWOT    و ارزیابی عملکرد هرسی و گلداسمیت (1991) بود. برای تجزیه و تحلیل آماری یافته ها از روش های آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار، حداکثر و حداقل) و آمار استنباطی (آزمون تی، تحلیل واریانس، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه)  استفاده شد. و  محاسبات مربوط به تحلیل داده  با استفاده از نرم افزار SPSS نسخۀ 18 انجام گرفت.

 

 

 

یافته ها: یافته ها  نشان می دهد که میانگین  استراتژی های منابع انسانی و  ارزیابی  عملکرد مدیران به ترتیب، 3795/3  از 5  و 7899/3  از 5 می باشد که در حد نسبتاً مطلوبی قرار دارند. 

 

 

نتیجه گیری: نتایج ضریب همبستگی نشان داد از میان ابعاد استراتژی های منابع انسانی، نقاط ضعف و فرصت ها  با  ارزیابی عملکرد رابطه مستقیم و معناداری دارد. در کل ضریب همبستگی متغیر مستقل  استراتژی های منابع انسانی کل با ارزیابی عملکرد کل نیز 391/٠ می باشد. که این نشان دهندۀ رابطه نسبتاً مطلوبی  بین این دو متغیر مذکور می باشد. 

 

 

 

 

 

واژگان کلیدی:

مدیران

کرمانشاه

ارزیابی عملکرد

شرکت نفت و گاز

استراتژی منابع انسانی

 

 

 

 

 

 

 

1-2. بیان مسأله

استراتژی منابع انسانی، الگویی از تصمیماتی است كه به سیاست‌ها و رویه‌های متعلق به منابع انسانی می‌پردازد و به آن نیاز دارد. هدف از تدوین و اجرای استراتژی منابع انسانی، مرتبط ساختن سیاست‌ها و روش‌های منابع انسانی با هدف‌های استراتژیك منابع انسانی است(دفت ، 2006). استراتژی های منابع انسانی بر مقاصد خاص سازمانی متمرکز است: اینکه چه کاری باید انجام گیرد و چه چیزی باید تغییر داده شود(آرمسترانگ، 2006). با این تعاریف، استراتژی منابع انسانی را می‌توان یك (نتیجه حاصل از موجودیت سازمان) دانست. به زعم دایر و ریوز ، استراتژی های منابع انسانی، بسته های از اقدامات در زمینه منابع انسانی هستند که با یکدیگر انسجام و هماهنگی درونی دارند(بامبرگر، 1384: 591). پیتر بوکسال نیز استراتژی های منابع انسانی را به عنوان چارچوبی از ابزارها و هدف های اساسی تعریف می کند(آنتونی و همکاران، 1996: 893؛ به نقل از غلام زاده  جلالی، 1391: 146). 

 

 

 

استراتژی منابع انسانی در عرصۀ نظری و کاربردی آن، دانشی جوان و نوپاست. نخستین مدل ها برای تدوین استراتژی منابع انسانی، با نگرشی عقلانی – منطقی و فنی و متکی بر «استراتژی سازمان» طراحی شده اند. این مدل ها در صورتی قابل اجرا هستند که استراتژی سازمان از قبل تهیه شده باشد. هر گونه اشتباه یا انحراف در فرایند تدوین استراتژی سازمان عیناً به استراتژی منایع انسانی نیز منتقل می شود. چارچوب دانشگاه هاروارد در سال 1984 و مدل دایر و هولد (1988) نمونه هایی از این نوع هستند (آرمسترانگ، 1381: 106). یکی از مدل های تدوین استراتژی سازمان با کاربرد گسترده، مدلSWOT    است که دیوید آن را ارائه کرده است. چارچوب ارائه شده توسط دیوید، شناسایی نقاط قوت و ضعف درون سازمان و فرصت ها و تهدید های محیطی سازمان یا مؤسسه را در یک ماتریس در تعامل با یکدیگر لحاظ می کند و از تحلیل آنها استراتژی مناسب مؤسسه استخراج می شود.  

 

 

 

نام مدل سوُات (SWOT)  از ترکیب حروف اول چهار واژۀ Threat  Weakness, Opportunity, Strenght,انگلیسی ساخته شده است. تجزیه و تحلیل SWOT، شناخت نظام یافتۀ عوامل گفته شده در بالا و استراتژی هایی است که مناسب ترین ترکیب میان آنها را منعکس می سازد. این تجزیه و تحلیل بر این منطق استوار است که استراتژی های اثر بخش، قوت ها و فرصت ها را حداکثر می کند و در عین حال ضعف ها و تهدید های آن را به حداقل می رساند.

 

 

 

درک قوت ها و ضعف های کلیدی منابع انسانی مؤسسه به محدود ساختن گزینه ها و انتخاب استراتژی کمک می کند. شایستگی متمایز و ضعف های عمده با توجه به معیارهای کلیدی موفقیت در بخش های مختلف شناسایی می شوند و این امر، چارچوب مفیدی برای انتخاب بهترین استراتژی به دست می دهد. تجزیه و تحلیل SWOT را برای انتخاب استراتژی می توان دست کم به سه شکل مورد استفاده قرار داد. رایج ترین کاربرد آن چارچوبی منطقی برای راهنمایی بحث های سیستماتیک موقعیت کسب و کار، استراتژی های مختلف و سرانجام انتخاب استراتژی ارائه می کند. چیزی که یک مدیر به عنوان فرصت تلقی می کند، ممکن است از دیدگاه دیگری تهدیدی بالقوه باشد. به همین صورت یک قوت در نظر مدیر ممکن است از چشم انداز دیگری ضعف باشد. ارزیابی های مختلف ممکن است منعکس کننده ملاحظات قدرت در سازمان و همین طور چشم اندازهای واقعی متفاوت باشد. نکتۀ کلیدی این است که تجزیه و تحلیل سیستماتیک SWOT بر همۀ جنبه های موقعیت مؤسسه تسری دارد و در نتیجه چارچوبی پویا و کارآمد  برای انتخاب استراتژیک ارائه می کند. 

 

 

 

 

یکی از مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان،  مدل ACHIEVE است. مدلی که به مدیران در تعیین وجود مشکلات در عملکرد کمک می کند، هرسی و بلانچارد هفت عامل را بر عملکرد نیروی انسانی مؤثر دانسته اند که به منظور کمک به مدیران در تعیین علت وجود مشکلات عملکرد و به وجود آمدن استراتژی های تغییر به منظور حل این مشکلات طرح ریزی گردید(رضائیان، 2002).  که عبارتند از: توانایی  (دانش و مهارت)، وضوح  (درک یا تصور نقش)، کمک  (حمایت سازمانی)، انگیزه  (انگیزش یا تمایل)، ارزیابی  (آموزش و بازخورد عملکرد)، اعتبار  (اعمال معتبر و حقوقی کارکنان)، محیط  (تناسب محیطی). در واقع مدل Achieve عوامل ذیل را به عنوان عوامل اصلی و تأثیر گذار در عملکرد نیروی انسانی معرفی نموده است(احمدی، 2000).

 

 

 

بر اساس نتایج پژوهش های انجام شده،  از میان کلیۀ عوامل مؤثر در ارتقای عملکرد، نقش انسان، بسیار مهم تر از سایر عوامل است(جونز، 2008و مارک، 2007). نیروی انسانی شاغل در سازمان ها اصلی ترین سرمایه در اختیار مدیران است و مدیریت منابع انسانی مهم ترین و شاید اصلی ترین وظیفه مدیران می باشد(فصیحی، 2005). تحقیقات انجام شده، ارزیابی عملکرد کارکنان را تابعی از متغیرهای هفت گانه (توان، شناخت شغل، حمایت سازمانی، انگیزه، بازخورد عملکرد، اعتبار، سازگاری محیطی) می داند که ارتقا هر کدام از عوامل فوق منجر به افزایش عملکرد  نیروی انسانی خواهد شد. 

 

 

 

از آنجا که در پژوهش حاضر از چارچوب مدل SWOT  برای استراتژی منابع انسانی و  مدل ACHIEVE برای عملکرد کارکنان استفاده می شود. از این رو محقق بر آن شد که با بهره گیری از این مدل های فوق دیدگاه مدیران شرکت نفت و گاز غرب استان کرمانشاه را در خصوص استراتژی منابع انسانی با  عملکرد کارکنان را  ارزیابی نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب            

                           

                   

فصل اول: کلیات

 1-1. مقدمه  2

1-2. بیان مسأله 3

1-3.  اهمیت و ضرورت تحقیق 6

1-4. اهداف تحقیق 7

1-4-1. هدف اصلی  7

1-4-2. اهداف فرعی  7

1-5.  سوالات تحقیق 8

1-5-1. سوال اصلی 8

1-5-2.  سوالات فرعی 8

1-6.  فرضیات تحقیق 9

1-6-1. فرضیه اصلی 9

1-6-2.  فرضیات فرعی 9

1-7.  تعاریف نظری و عملیاتی مفاهیم و شاخص ها  10

1-8.  ویژگی های فردی پاسخگویان  16

 

 

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

2-1.  مقدمه 18

2-2.  مفهوم و فرایند استراتژی 18

2-2-1. تعریف استراتژی 18

2- 2-2. مفهوم استراتژی 19

2-2-3. مزیت رقابتی 19

2-2-4. قابلیت های متمایز 20

 2-2-5.  هماهنگی استراتژیک 20

2-2-6. مبانی استراتژی  21

2-2-7. قصد استراتژیک 21

2-3. استراتژی منبع- محور  22

2-4. توان استراتژیک 22

 2-5. مدیریت استراتژیک 22

2-6. تدوین استراتژی 24

2-7. نگرش سیستماتیک به تدوین استراتژیک 24

2-8. واقعیت فرایند تدوین استراتژی 25

2-9. واقعیت مدیریت استراتژیک 27

 2-10. استراتژی منابع انسانی 27

2-10-1. مدیریت استراتژیک منابع انسانی و استراتژی های منابع انسانی 27

2-10-2. استراتژی سرباز وفادار 28

2-10-3. استراتژی نیروی کار قراردادی 28

2-10-4. استراتژی متخصص متعهد 29

2-10-5. استراتژی پیمانکارانه 29

2-11. تعریف استراتژی منابع انسانی 29

2-12. انواع استراتژی منابع انسانی 30

2-13. استراتژی عام منابع انسانی 30

2-13-1. یک شرکت تولیدی 30

2-14. استراتژی خاص منابع انسانی 31

2-14-1. استراتژی منابع انسانی مؤسسات آموزش عالی 31

2-15. معیارهای استراتژی اثربخش منابع انسانی 32

2-16. تعبیری از استراتژی مطلوب منابع انسانی 32

2-17. نقش استراتژی منابع انسانی در سازمان های متعالی و ارتباط آن با استراتژی سازمان 33

2-18. تدوین و استقرار استراتژی منابع انسانی در سازمان های متعالی 34

2-19. نقش استر اتژی های منابع انسانی و ارتباط آن با استراتژی سازمان 35

2-20. تعریف عملکرد 37

2-21. مفهوم عملکرد 38

2-22. انواع عملکرد 40

2-23. عملکرد از دیدگاه اسلام 41

2-24. جلوه های عملکرد 41

2-25. ارزیابی عملكرد 42

2-26. تعریف ارزیابی عملكرد 42

2-27.  اهداف ارزیابی عملکرد 43

2-28. رویكردها و روش های ارزشیابی عملكرد 44

2-29. فواید ارزیابی عملکرد 45

2-30. عوامل مؤثر در ارزیابی عملکرد 46

2-31. ارزیابی عملکرد در کشورهای مختلف 47

2-31-1. ارزیابی عملکرد در ایران 47

2-31-2. ارزیابی عملکرد بر مبنای استراتژی های توسعه پایدار در کانادا 47

2-31-3. راهنمای ارزیابی عملکرد دولت محلی آمریکا 48

2-31-4. نظام ارزیابی عملکرد در پاکستان 49

 2-31-5. بازرسی اداری  در ژاپن 49

2-32. ارزشیابی از دیدگاه اسلام 50

2-32-1.  ارزشیابی از دیدگاه  قرآن و احادیث 50

2-32-2. ارزشیابی در جهان 51

2-32-3. ارزشیابی در ایران 52

2-33. معیارهای ارزشیابی عملکرد 52

2-34.  ابعاد ارزیابی عملکرد دولت و بخش عمومی 54

 2-35. الگو های متداول ارزیابی عملکرد 56

2-36. عناصر اصلی نظام ارزیابی عملکرد 57

2-36-1. جمع آوری اطلاعات 57

2-36-2. ارزیابی و سنجش 57

2-36-3.  اقدامات اصلاحی 57

2-36-4. شبکه ارتباطی 57

2-37. کاربردهای ارزیابی عملکرد 57

2-37-1. برنامه ریزی نیروی انسانی 57

2-37-2.کارمند یابی و انتخاب 58

2-37-3.آموزش و تربیت کارکنان 58

2-37-4. تعیین مسیر شغلی 58

2-37-5. حقوق و مزایا 58

2-37-6. شناخت استعداد بالقوه کارکنان 59

2-38.  كاربردهای ارزیابی عملكرد 60

 2-38-1. كاربردهای مدیریتی 60

2-38-2.  كاربردهای پرورشی 61

2-39. بازخورد ارزیابی عملكرد 61

 2-40. مدیریت عملكرد كارآمد 62

2-41. ارزیابی چندگانه یا 360 درجه 62

2-42. مدیریت بر مبنای هدف 63

2-43. فرایند مدیریت بر مبنای هدف شامل چهار مرحله است 64

 2-44. عملکرد  نیروی انسانی 65

2-45. نقش عملکرد در سازمان ها 65

2-46. اهمیت عملکرد در سازمان های كشور 66

2-47. طرح ریزی تکنولوژی اطلاعات در عملکرد سازمان 66

2-48. تأثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد 68

2-49. عوامل مؤثر بر عملکرد نیروی كار 70

2-50. دیدگاه های مختلف در مورد عملکرد 71

2-51. شاخص های عملکرد 73

2-52. انواع شاخص های اصلی عملکرد 74

2-53. بررسی نقش سیستم ارزیابی عملكرد كاركنان در بهسازی نیروی انسانی 74

2-54. نقش عوامل رفاهی در ارتقای عملکرد نیروی انسانی 75

2-55. نقش مدیریت در بهبود عملکرد کارکنان 75

2-56. راه های بهبود عملکرد 76

2-57. خطاهای بالقوه در سیستم‌های ارزشیابی عملكرد 76

2-58. عوامل و ویژگی های موثر بر اثربخشی سیستم‌های ارزشیابی عملكرد 79

2-59. دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد 80

2-60. ارزیابی بر اساس مدیریت برمبنای هدف 81

2-61. مزایا ی نظام ارزیابی عملكرد 82

2-62. دلایل مخالفت اغلب سازمان‌ها با ارزیابی عملکرد 83

2-63. مشكلات ارزیابی عملكرد 84

2-63-1. عینیت نداشتن 84

2-63-2. تعمیم 84

2-63-3. سختگیری، تساهل یا محافظه كاری 84

2-63-4. تازگی 85

2-63-5. مقایسه 85

2-63-6. محاكمه بجای ارزیابی 85

2-63-7. تعصبات شخصی ارزیاب 85

2-63-8.  پایان سخن 86

2-64. میانگین زمانی ارزیابی عملکرد 86

2-65. معیارهای ارزیابی عملکرد 87

2-66. ارتباط بین ارزیابی عملکرد، ارزشیابی شغل، میزان حقوق و مزایا 88

2-67. روش های مختلف ارزیابی عملکرد 88

2-67-1. روش امتیازبندی 88

2-67-2. روش رتبه‌بندی مستقیم 89

2-67-3. روش‌های غیر متدوال 90

2-67-4.  روش حصول اطمینان از برابری ارزیابی های انجام شده در مورد کلیه کارکنان 90

2-67-5. خطای هاله‌ای 91

2-67-6. عامل سنجی 92

2-67-7. روش مبتنی بر اساس مدیریت بر مبنای هدف 92

2-67-8. روش توصیفی 92

2-67-9. روش قیاسی 92

2-67-10. روش درجه بندی 92

2-67-11. مقایسه دو به دو 92

2-68. هدف نهایی از ارزیابی عملکرد 93

2-69. ضرورت اندازه گیری و ارزشیابی عملکرد 93

2-70. اشتباهات ناشی از ارزیابی عملکرد کارکنان 94

2-71. نظریه های ارزشیابی عملکرد 97

2-72. فرایند ارزیابی عملکرد 98

2-73. چرخه چهار مرحله ای ارزیابی عملکرد 99

2-73-1. جلسه گفتگو آغاز ارزیابی عملکرد 99

2-73-2.  مرحله بررسی طی دوره ارزیابی 99

2-73-3. مرحله سنجش نتایج ارزیابی 99

2-73-4. جلسه گفتگو یا مصاحبه پایان دوره 100

2-74. مبانی حاکم بر نظام ارزیابی عملکرد 100

2-74-1. از دیدگاه مبانی ارزشی اسلام 100

2-74-1-1. جلوگیری از خطا 100

2-74-1-2. پیشگیری از فساد 100

2-74-1-3.  جلوگیری از ضایع شدن منابع و امکانات 101

2-74-1-4. انتخاب احسن در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها 101

2-75-1. از دیدگاه علم مدیریت 101

2-75-2-1. ارتقاء کیفیت و افزایش بهره وری 101

2-75-2-2. تصمیم گیری بهتر 102

2-75-2-3. جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای پاسخ گویی 102

2-75-2-4. مشارکت عمومی کارکنان 102

2-75-2-5.  ایجاد امکان مقایسه و رقابت سالم 103

2-75-2-6.  ایجاد احساس مسؤلیت پذیری برای وصول به اهداف 103

2-75-2-7. تقویت روحیه کارکنان 103

2-75-2-8. دستیابی به راه حل های جدید متناسب 103

2-76. اصول حاکم بر ارزیابی عملکرد 104

2-77. الگوی فیشر برای ارزیابی عملکرد 104

2-78. الگوی اعتبار سنجی روشی برای ارزیابی عملکرد ارگان های دولتی 105

2-79. اهمیت ارزیابی و مدیریت عملکرد 105

2-80. سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در ایران 108

2-81. سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در خارج 121

2-82. مدل تحلیلی تحقیق 122

 

 

 

 

فصل سوم: روش تحقیق

3-1. مقدمه.  124

3-2. روش تحقیق 124

3-3.  نوع پژوهش 125

3-4. جامعه و نمونه آماری 125

3-5. ابزار گرد آوری داده ها 126

3-6. نحوه اجرا و جمع آوری داده ها 126

3-7. روایی و پایایی ابزار اندازه گیری 127

3-7-1.  اعتبار تحقیق 127

3-7-2.  پایایی تحقیق 127

3-8.  ابزار تحقیق 128

3-9.  نرم افزار کامپیوتری 129

3-10. روش اجرای پژوهش 129

3-11. تجزیه و تحلیل داده ها 129

 

 

 

 

فصل چهارم: توصیف و تحلیل داده ها

بخش اول : توصیف داده ها    132

4-1. مقدمه 132

4- 2. توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنس 133

4 – 3 . توزیع وضعیت تأهل پاسخگویان برحسب سن 134

4- 4 . توزیع فراوانی میزان تحصیلات پاسخگویان 135

4 – 5 . توزیع فراوانی نوع استخدام پاسخگویان 136

4- 6 . توزیع فراوانی سابقه خدمت پاسخگویان 137

4-7. توزیع فراوانی سابقه مدیریتی پاسخگویان 138

4-8. توصیف گویه های متغیر نقاط قوت پاسخگویان 139

4-9. توصیف گویه های متغیر نقاط ضعف پاسخگویان 141

4-10. توصیف گویه های متغیر فرصت های پاسخگویان 143

4-11. توصیف گویه های متغیر تهدیدهای پاسخگویان 145

4-12. توصیف میانگین، انحراف معیار، حداقل نمره، حداکثرنمره  و رتبه آزمودنی ها در متغیرها 147

4-13. توصیف شاخص متغیر توانایی (دانش و مهارت) 148

4-14. توصیف شاخص  متغیر وضوح (درک یا تصور نقش) 149

4-15. توصیف شاخص متغیر کمک (حمایت سازمانی) 150

4-16. توصیف شاخص متغیر انگیزه (انگیزش یا تمایل) 151

4-17. توصیف شاخص  متغیر ارزیابی (آموزش و بازخورد عملکرد) 152

4-18. توصیف شاخص  متغیر اعتبار (اعمال معتبر و حقوقی کارکنان) 153

4-19. توصیف شاخص  متغیر محیط(تناسب محیطی) 154

4-20. میانگین، انحراف معیار، حداقل نمره، حداکثرنمره  و شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران 155

بخش دوم: یافته های  استنباطی 156

مقدمه 156

تحلیل و تبیین رابطه ویژگی های فردی و استراتژی منابع انسانی با ارزیابی عملکرد 157

4-21. آزمون تفاوت میانگین استراتژی منابع انسانی دارای جنسیت متفاوت 157

4-22. آزمون تفاوت میانگین ابعاد ارزیابی عملکرد  در کارکنان دارای جنسیت متفاوت 158

4-23. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های سنی در زمینۀ استراتژی منابع انسانی 159

4-24. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های سنی در زمینۀ ارزیابی عملکرد 160

 4-25. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های تحصیلی در زمینۀ استراتژی منابع انسانی 161

4-26. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های تحصیلی در زمینۀ ارزیابی عملکرد 162

4-27. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های نوع استخدام در زمینۀ استراتژی منابع انسانی 163

4-28. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های نوع استخدام در زمینۀ ارزیابی عملکرد 164

4-29. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های سابقه خدمت در زمینۀ استراتژی منابع انسانی 165

4-30. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های سابقه خدمت در زمینۀ ارزیابی عملکرد 166

4-31. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های سابقه مدیریتی در زمینۀ استراتژی منابع انسانی 167

4- 32. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های سابقه مدیریتی در زمینۀ ارزیابی عملکرد 168

آزمون فرضیه‌ها 169

آزمون تأثیر ابعاد استراتژی های منابع انسانی بر ارزیابی عملکرد 169

4-33. بعد نقاط قوت  و ارزیابی عملکرد 169

4-34. بعد نقاط ضعف  و ارزیابی عملکرد 170

 4-35. بعد فرصت ها و ارزیابی عملکرد 171

4-36. بعد تهدیدها  و  ارزیابی عملکرد 172

4-37. آزمون تاثیر استراتژی های منابع انسانی کل  بر ارزیابی عملکرد 173

 

 

 

 

فصل پنجم: نتیجه گیری

5-1. مقدمه 175

5-2. یافته های توصیفی 175

5-3. یافته های استنباطی 181

5 – 4 . بحث و نتیجه گیری  188

5-5. محدودیت های تحقیق 192

5-6. پیشنهادات 193

5-7. پیشنهادات برای تحقیقات آینده  194

 

 

منابع و ضمائم

منابع فارسی  195

منابع لاتین 206

ضمائم 213

پرسشنامه 214

 

 

 

 

 

 

 

 

  • مقاله رشته محیط زیست با عنوان معماری سبز

    مقاله رشته محیط زیست با عنوان معماری سبز معماری سبز خانه‌های سبز تاریخچه معماری سبز در ایران توسعه پایدار با استفاده معماری سبز دانلود مقاله رشته محیط زیست با عنوان معماری سبز سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش…

  • دانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد حاکمیت شرکتی و ریشه های تاریخی آن با فرمت word

    دانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد حاکمیت شرکتی و ریشه های تاریخی آن با فرمت word رفتن به سايت اصلي خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری درباره حاکمیت شرکتی و ریشه های تاریخی آن با…

  • خلاصه ی جزوه ی درسی برنامه نویسی به زبان پایتون

    خلاصه ی جزوه ی درسی برنامه نویسی به زبان پایتون خلاصه ی جزوه ی درسی برنامه نویسی به زبان پایتون رفتن به سایت اصلی خلاصه ی جزوه ی درسی برنامه نویسی به زبان پایتون به تعداد 10 صفحه pdf مناسب…

  • عوامل موثر بر رضایت زناشویی ابعاد و و نظریه های آن

    عوامل موثر بر رضایت زناشویی ابعاد و و نظریه های آن عوامل موثر بر رضایت زناشویی تظریه های رفتاری در مورد رضایت زناشویی نظریه های شناختی در مورد رضایت زناشویی نظریه های سیستمی در مورد رضایت زناشویی نظریه های بین…

  • دانلود تحقیق مبانی نظری مرتبط با ورشکستگی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق مبانی نظری مرتبط با ورشکستگی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی مبانی نظری مرتبط با ورشکستگی با فرمت docx در قالب 14 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • پاورپوینت معرفی انواع رشته های دانشگاهی

    پاورپوینت معرفی انواع رشته های دانشگاهی پاورپوینت رشته های تحصیلی دبیرستان پاورپوینت معرفی رشته ها و شغل ها پاورپوینت معرفی رشته های دانشگاهی پاورپوینت لیست رشته های مهندسی پاورپوینت رشته های جذاب دانشگاهی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معرفی…

  • دانلود تحقیق در مورد مولفه های دخیل در اضطراب اجتماعی docx

    دانلود تحقیق در مورد مولفه های دخیل در اضطراب اجتماعی docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی مولفه های دخیل در اضطراب اجتماعی با فرمت docx در قالب 30 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با…

  • مبانی نظری ارائه مدلی جهت بررسی و اندازه گیری میزان رواج فساد و درجه سلامت سازمان

    مبانی نظری ارائه مدلی جهت بررسی و اندازه گیری میزان رواج فساد و درجه سلامت سازمان مولفه های فساد اداری فساد اداری در شهرداریها آسیب شناسی فساد اداری در ایران عوامل موثر بر فساد اداری عوامل موثر بر کاهش فساد…

  • پروپوزال سهم الشرکه در شرکت های تعاونی

    پروپوزال سهم الشرکه در شرکت های تعاونی انتقال قهری سهم الشركه ماهیت حقوقی سهم الشركه انتقال قراردادی سهم الشركه انتقال اختیاری سهم الشركه حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه پروپوزال حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه پروپوزال انتقال سهم الشرکه…

  • تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز

    تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز اعتبار برند کیفیت درک شده برند ارزش درک شده برند سبز ابعاد ارزش ویژه برند سبز عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز تاثیر اعتبار برند بر…

  • مقاله ترجمه شده رشته مکانیک خودرو با عنوان مطالعه رفتار مواد ترکیبی فلزدار با ذرات تقویت شده حین شکستگی با توجه به خصوصیات صوتی منبع انتشار صدا

    مقاله ترجمه شده رشته مکانیک خودرو با عنوان مطالعه رفتار مواد ترکیبی فلزدار با ذرات تقویت شده حین شکستگی با توجه به خصوصیات صوتی منبع انتشار صدا انتشار صدا تابع گرین مواد ترکیبی بستر فلزی مواد ترکیبی فلزدار مطالعه رفتار…

  • پاورپوینت فصل هشتم کتاب تئوری حسابداری مالی (جلد اول) شرودر و همکاران ترجمه پارسائیان با موضوع سرمایه در گردش

    پاورپوینت فصل هشتم کتاب تئوری حسابداری مالی (جلد اول) شرودر و همکاران ترجمه پارسائیان با موضوع سرمایه در گردش پاورپوینت فصل هشتم کتاب تئوری حسابداری مالی تجزیه و تحلیل (جلد اول) تألیف شرودر و همکاران ترجمه پارسائیان با موضوع سرمایه…

  • طراحی الگوی زیرساختی مورد نیاز به منظور پیاده سازی مدیریت دانش در سازمانهای دولتی

    طراحی الگوی زیرساختی مورد نیاز به منظور پیاده سازی مدیریت دانش در سازمانهای دولتی پیاده سازی مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان های دولتی زیرساخت های لازم پیاده سازی مدیریت دانش زیرساخت های لازم پیاده سازی مدیریت دانش…

  • پاورپوینت معرفی شهرستان زهک

    پاورپوینت معرفی شهرستان زهک پاورپوینت روستاهای شهرستان زهک پاورپوینت زهک کجاست پاورپوینت نقشه زهک پاورپوینت زهک پاورپوینت سیستان و بلوچستان پاورپوینت شهرستان زهک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معرفی شهرستان زهک جهت رشته جغرافیا در قالب 36 اسلاید و…

  • دانلود تحقیق در مورد آموزش زندگی خانوادگی  docx

    دانلود تحقیق در مورد آموزش زندگی خانوادگی  docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی آموزش زندگی خانوادگی با فرمت docx در قالب 25 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد      …

  • پاورپوینت آلودگی به واروا در زنبوران عسل

    پاورپوینت آلودگی به واروا در زنبوران عسل پاورپوینت آلودگی به واروا در زنبوران عسل آلودگی به واروا در زنبوران عسل تكثير واروا شكل شناسي محل انگل واروا غذاي واروا دوره تخمگذاري دوره تكاملي واروا دوره زندگي واروا بيماريزايي روي زنبوران…

  • مشخص كردن راكتانس محورهای d وq از موتورهای سنكرون مغناطیس دائم بدون اندازه گیری موقعیت روتور

    مشخص كردن راكتانس محورهای d وq از موتورهای سنكرون مغناطیس دائم بدون اندازه گیری موقعیت روتور راكتانس مشخص كردن راكتانس راكتانس محورهای d و q آزمایش بارداری با ولتاژ اسمی موتورهای سنكرون مغناطیس دائم مشخص كردن راكتانس محورهای d و…

  • نمونه سوالات درس روانشناسی رشد کودك

    نمونه سوالات درس روانشناسی رشد کودك کلمات کلیدی : نمونه سوالات درس روانشناسی رشد کودك رفتن به سایت اصلی نمونه سوالات درس روانشناسی رشد کودك تعداد 43 تست اصلی از مجموع 8 فصل کتاب  به تعداد 4 صفحه pdf مناسب…

  • تئوریها و زیرساختارهای مدیریت دانش و فرایندهای لازم برای استقرار آن در سازمان

    تئوریها و زیرساختارهای مدیریت دانش و فرایندهای لازم برای استقرار آن در سازمان استقرار مدیریت دانش روش اجرایی مدیریت دانش امکان سنجی استقرار مدیریت دانش هدف از پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان مراحل پیاده سازی سیستم مدیریت دانش پایان…

  • مدیریت آشوب در عصر جهانی شدن كسب و كار

    مدیریت آشوب در عصر جهانی شدن كسب و كار جهانی شدن مدیریت آشوب جهانی شدن كسب و كار دانلود مقاله مدیریت آشوب در عصر جهانی شدن كسب و كار سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در…

  • مبانی نظری نقش فرآیند مدیریت دانش بر اثربخشی بانک

    مبانی نظری نقش فرآیند مدیریت دانش بر اثربخشی بانک مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری اثربخشی بانک فرایندهای مدیریت دانش تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد بانک پیاده سازی مدیریت دانش در بانک استقرار مدیریت دانش در بانک بکارگیری مدیریت دانش…

  • پروپوزال بررسی عوامل موثر بر انحراف تسهیلات بانکی و تاثیر این انحراف بر ایجاد مطالبات معوق

    پروپوزال بررسی عوامل موثر بر انحراف تسهیلات بانکی و تاثیر این انحراف بر ایجاد مطالبات معوق مطالبات معوق مطالبات معوق بانکها انحراف تسهیلات بانکی پروپوزال مطالبات معوق پروپوزال انحراف تسهیلات بانکی عوامل موثر بر انحراف تسهیلات بانکی تاثیر انحراف تسهیلات…

  • پاورپوینت چگونگی تدوین پایان نامه

    پاورپوینت چگونگی تدوین پایان نامه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت چگونگی تدوین پایان نامه جهت رشته روانشناسی در قالب 94 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش     پایان‌نامه یا رساله یا تِز یا…

  • پاورپوینت آموزشی مخصوص کودکان با موضوع او کیست

    پاورپوینت آموزشی مخصوص کودکان با موضوع او کیست پاورپوینت کودکان با موضوع او کیست دانلود پاورپوینت کودکان با موضوع او کیست پاورپوینت درباره کودکان با موضوع او کیست رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی مخصوص کودکان با موضوع او…

  • پاورپوینت تقسیمات کلی جرم

    پاورپوینت تقسیمات کلی جرم پاورپوینت تعریف جرم شناسی پاورپوینت تعریف جرم کیفری پاورپوینت تعریف جرم مطلق و مقید پاورپوینت تعریف جرم سیاسی پاورپوینت تعریف جرم و حجم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تقسیمات کلی جرم جهت رشته حقوق در…

  • پاورپوینت واليبال و تاریخچه و قوانین آن

    پاورپوینت واليبال و تاریخچه و قوانین آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت واليبال و تاریخچه و قوانین آن جهت رشته مدیریت در قالب 26 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه سازگاری زناشویی

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه سازگاری زناشویی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سازگاری زناشویی مبانی نظری سازگاری زناشویی پیشینه تحقیق سازگاری زناشویی پیشینه داخلی سازگاری زناشویی پیشینه خارجی سازگاری زناشویی پیشینه پژوهش سازگاری زناشویی پیشینه نظری…

  • پرسشنامه بررسی اثر بخشی ترغیب سلسله مراتبی برنامه های تبلیغاتی تلویزیونی برای افزایش فروش

    پرسشنامه بررسی اثر بخشی ترغیب سلسله مراتبی برنامه های تبلیغاتی تلویزیونی برای افزایش فروش پرسشنامه برنامه های تبلیغاتی تلویزیونی پرسشنامه افزایش فروش پرسشنامه افزایش فروش با برنامه های تبلیغاتی تلویزیونی پرسشنامه اثر بخشی ترغیب سلسله مراتبی برنامه های تبلیغاتی تلویزیونی…

  • پاورپوینت زشت ترین ساختمان های هر کشور

    پاورپوینت زشت ترین ساختمان های هر کشور پاورپوینت عجیب ترین برج های جهان پاورپوینت زشت ترین ساختمان های دنیا پاورپوینت ساختمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت زشت ترین ساختمان های هر کشور جهت رشته معماری در قالب 33 اسلاید…

  • تعاریف خسارت و ضرر در حقوق ایران ، کنوانسیون و انگلستان

    تعاریف خسارت و ضرر در حقوق ایران ، کنوانسیون و انگلستان ضرر و خسارت در کنوانسیون ضرر و خسارت در حقوق ایران ضرر و خسارت در حقوق انگلستان تعاریف خسارت در حقوق ایران ، کنوانسیون و انگلستان دانلود مقالات کارشناسی…

  • پاورپوینت معماری هتل

    پاورپوینت معماری هتل رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری هتل جهت رشته ی معماری در قالب 20 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       طرح پیشخوان  لابی  و دفاتر…

  • پروپوزال امکان سنجی اجرای کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک

    پروپوزال امکان سنجی اجرای کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد کارکنان بانک ملت شاخص های ارزیابی عملکرد بانک ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن…

  • شناسایی و آنالیز تطبیقی گردونه نقش در مساجد قدیمی ایران

    شناسایی و آنالیز تطبیقی گردونه نقش در مساجد قدیمی ایران تحلیل نقوش مسجد کبود تبریز تحلیل نقوش مسجد شیخ لطف الله بررسی نقوش مسجد کبود تبریز بررسی نقوش مسجد شیخ لطف الله شناسایی گردونه نقش مسجد کبود تبریز شناسایی گردونه…

  • پاورپوینت آزمون اندر یافت موضوع

    پاورپوینت آزمون اندر یافت موضوع رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آزمون اندر یافت موضوع جهت رشته روانشناسی و روانپزشکی در قالب 46 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش     فهرست :…

  • دانلود پاورپوینت سقف کاذب

    دانلود پاورپوینت سقف کاذب دانلود پاورپوینت سقف کاذب پاورپوینت سقف های کاذب پاورپوینت انواع سقف کاذب پاورپوینت رایگان سقف کاذب دانلود پاورپوینت انواع سقف کاذب و روش های اجرای آن پاورپوینت انواع سقف های کاذب پاورپوینت در مورد سقف های…