مبانی نظری و پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش در بانک

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش در بانک

مبانی نظری اجرای مدیریت دانش
دانلود مبانی نظری اجرای مدیریت دانش
پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش
ادبیات نظری اجرای مدیریت دانش
فصل دوم پایان نامه اجرای مدیریت دانش
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش
ادبیات و مبانی نظری اجرای مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت

اجرای مدیریت دانش در بانک

 

 

 

 

مقدمه

مدیریت دانش به هرنوع فعالیتی که به تجربه و دانش ذهنی افراد توجه کرده به گونه ای که بتواند با آشکار سازی و به اشتراک گذاری آن به هم افزایی دانش کمک کند، گفته می شود. هم افزایی دانش می تواند به دانش آفرینی مشترک نسبت داده شود. این اشتراک در خلق دانش، همکاری مستقیم در خلق دانش نیست بلکه به خلق دانش بر مبنای دانسته ها (دانش خلق شده پیشین) که به اشتراک گذاشته شده اشاره دارد. بنابراین مدیریت دانش به فرایندی اشاره دارد که دارای یک نقطه اغازین و روند تکاملی است. این روند مراحلی چون کسب اگاهی نسبت به دانش نهان، عیان سازی، به اشتراک سازی گسترش و درک و بهره گیری از آن در خلق دانش جدید را طی می کند. در این روند مرحله آغازین که به شناسایی و آگاهی از دانش نهفته در ذهن اختصاص دارد، به مرحله بلوغ که درک، استفاده و خلق مجدد است، می رسد. این فرایند یعنی اشکار شدن دانش نهان، نهان شدن دانش آشکار و باز خلق دانش که نوناکا و تاکوچی آن را چرخه مدیریت دانش می نامند(نوناکا و تاکوچی، 2009).

 

 مدیریت دانش که همواره با کشف و خلق با قلمرو دانستنی های کشف نشده سروکار دارد، عامل و فرایندی است برای تحول، توسعه و رشد، مفهومی چند بعدی و گسترده دارد. در فرایند مدیریت دانش و در ابعاد مختلف آن دانش عامل اصلی برای گذار از یک مرحله و ورود به مرحله دیگر است. از سوی دیگر، این حرکت مهارت های چندی را طلب می کند تا هماهنگ با دانش مربوطه بتوان مراحل را یک به یک سپری کرد. برای نمونه در مرحله کسب، به دانش و مهارت لازم در مورد چگونگی کسب دانش نهان و یا چگونگی کسب آن نیاز است؛ یعنی باید مجهز به دانش و مهارت مورد نیاز در مورد چگونگی استفاده از فنون گفتگو، مصاحبه و یا طراحی ابزارهایی مانند پرسشنامه، فرم نظر سنجی و نیز مشاهده بود تا بتوان دانش ذهنی همکاران و یا کاربران عیان ساخت و با بهره گیری از دانش و مهارت سازماندهی به عیان سازی و نظم دادن به آن پرداخت (افشار زنجانی، 1383).

 

عاملهایی که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. شامل عامل های زیر می باشند: 

 

عامل اول فرایند دانش محور است و منظور از آن اینست که مدیریت دانش از فرایندی دانش مدار برای کشف دانش و استفاده از دانش کشف شده بهره می گیرد. به سخن دیگر، برای اینکه تجربه یا دانش نهان بتواند از ذهن دارنده ان سفر خود را آغاز کرده و در ذهن خواهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته جایگاه خود را به دست آورد، باید فرایندی از طفولیت تا بلوغ را طی کند؛تا به اوج خود رسیده و تولدی دیگر را در ذهن خواهان موجب شود. این فرایند، نیازمند فعالیت هایی مبتنی بر دانش و مهارت های دانش بنیان است، بنابراین بانکداران در صورتی در اجرای مدیریت دانش موفق خواهند شد که بتوانند از دانش و مهارت لازم برای طی کردن هر مرحله برخوردار باشند. به این ترتیب به یادگیری به عنوان یک فعالیت مداوم و منظم نگاه کرد(گاروین، 2010).

 

عامل دوم که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد، در رابطه با نوعی دانش است که باید مدیریت شود. نظریه پردازان بسیاری دانش را دارایی سازمانی و مدیریت دانش را فعالیتی ثمربخش برای رشد وتعالی سازمان به شمار آوردند. برای سازمانی مانند بانک که مدیران سطح عالی و میانی، کارکنان شعب و نیز کاربران و مشتریان نقش افرینان آن هستند، مجموعه تجربه های این افراد می تواند در تحلیل وضعیت حال بانک ها و تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده آن و بهینه سازی فعالیت ها منبع غنی دانشی را فراهم کند. بنابراین، دانش مدیران بانک ها و کارکنان آنها از طریق بررسی معیارها، باورها و ایده ها و رفتارهای آنها در محیط کار باید شناسایی، کسب و سازماندهی شود، به اشتراک گذاشته شده و برای استفاده دسترس پذیر گردد.

 

 میزان استفاده از این دانش به طور مداوم باید مورد سنجش قرار گیرد. در ایران، که بطور معمول در مدیریت بانک ها مرحله اشتراک دانش بسیار اهمیت دارد؛ در این مرحله دانش مدیران که گاه ممکن است غیر تخصصی بوده و مشکل ساز بوده با همفکری با کارکنان مجرب و متخصص می تواند به دانش تخصصی تبدیل شود. از طرف دیگر، ایده های مدیریتی مناسبی که می تواند در ذهن مدیر بانک وجود داشته باشد کشف شده و با به اشتراک گذاشتن با کارکنان مجرب و متخصص مناسب سازی شده و در بانک ها کاربرد مناسبی به دست آورد. ( تاکوچی، 2009). این دانش در صورتی که دسترس پذیر شود بصورت گسترده تری می تواند مورد توجه قرار گیرد، مدیران میانی که بطور معمول از کارکنان دائمی بانک ها هستند و در بیشتر بانک ها از نیروهای متخصص می باشند، از تجربه های بسیار با ارزشی برخوردارند.

 

این افراد و نیز کارکنان شعب که فعالیت و خدمات را انجام می دهند، از سرمایه های فکری با ارزش بانک ها بشمار می آیند. باید دیدگاه های مختلف از جمله هزینه سودمندی، رسالت ینیان بودن خدمات و یا مشتری محور بودن فعالیت ها، بانک بخوبی عمل کند. باید تصمیم گیری ها بر پایه مناسب ترین و مرتبط ترین اطلاعات و دانش انجام پذیرد. نیاز مشتریان نیز که فلسفه وجودی بانک ها به آن بستگی دارد، از آن جمله است. مدیریت ارتباط بین مدیران و کارکنان با مشتریان، امکان شناسایی نیازها و به کار بردن آنها را فراهم می کند. دانش کسب شده از این طریق در پیوند با انواع دانش دیگر (مانند دانش کسب شده از مدیران، کارکنان) می تواند موجب رشد دانش در یک سازمان و نیز رشد و تحول در آن سازمان( از جمله بانک ها) باشد. عامل سوم، سواد چگونگی اجرای مدیریت دانش است. (ویلد، 2011).

 

سواد به توانایی خواندن، درک کامل و نیز مهارت استفاده از دانش کسب شده به منظور درک یک مفهوم نسبت داده می شود. برای آنکه بتوان مدیریت دانش را اجراء کرد ابتدا باید درک درستی از آن به دست آورد، سپس دانش و مهارت های مورد نیاز برای طی کردن هر مرحله از فرآیند مدیریت دانش که در بخش مرتبط با عامل اول از آنها یاد شد، بدست آورد. بانک به عنوان یک نهاد مالی و ارائه دهنده تسهیلات که تمام اجزای تشکیل دهنده آن به هم مرتبط هستند، زمانی از رشد لازم برخوردار خواهد بود که تمام اجزاء آن به طور هماهنگ رشد کنند. بنابراین استقرار و اجرای مدیریت دانش در یک بانک برای تمام فعالیت های آن از جمله تهیه و مدیریت مجموعه، سازماندهی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان بالفعل و بالقوه از راه دور  و نزدیک و یا خدمات پشتیبانی از آموزش، پژوهش و علم سنجی اجراء شود و سواد اجرای مدیریت دانش باید برای تک تک فعالیت های بانک کسب گردد.( کریمی ،1383).

 

عامل آخر که در واقع عامل مدیریتی است به فراهم کردن زمینه برای اجرای مدیریت دانش ربط دارد. عوامل یاد شده در بخش های پیشین تنها عاملهایی نیست که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. به عبارت دیگر، تنها شناخت انواع دانش و باور به ضرورت توجه به این انواع و نیز بهره گیری از دانش جامع و گسترده که در  بانک ها وجود دارد موجب رشد و تحول در بانک ها نمی شود بلکه محیط بانکها و برخی ابزار ها و بسترهای زمینه ساز برای اجرای مدیریت دانش فراهم باشد این موارد برخی توانمندسازی های مدیریت دانش هستند که در متون از انها به عنوان عواملی که در پیوند با سایر عوامل، اجرای مدیریت دانش را امکانپذیر می کند یاد می شود(لی و چوی، 2010). از جمله این عوامل می توان به فرهنگ مشوق اشتراک دانش، توانمندی های بانکداران در پیشبرد فعالیت های پژوهشی ( شامل بررسی های مرتبط با شناسایی دانش در ذهن مشتریان)، دانش و توانمندی سازماندهی دانش، تعامل با یکدیگر و مشتریان، فنون ارتباط برای تبدیل دانش فردی به دانش جمعی و اطلاع رسانی در مورد دانش ثبت شده و دسترس پذیر ساختن دانش گردآوری و سازماندهی شده. همچنین دانش و توانمندی در راستای تبلیغ در مورد استفاده از این دانش توسط دیگران، سنجش چگونگی استفاده از آن و تأثیر آن در رشد فردی و سازمانی در بانک ها از دیگر عوامل مهم در این راستاست.

 

  با توجه به مطالب فوق و نقش مدیریت دانش در ارائه بهتر و مطلوب تر خدمات به مشتریان و همچنین با توجه به نقشی که در پرورش کارکنان خلاق و دانش محور در بانک ها دارد، سؤال اساسی این تحقیق آن است که چه عواملی بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم تأثیر گذارند؟ و به بیان دیگر نقش هر کدام از این عوامل در استقرار مدیریت دانش به چه میزان می باشد؟ و مدیریت دانش در بانک کشاورزی به چه نحو می تواند استقرار یابد و چگونه می توان از آن در جهت نظام مند نمودن فرآیندها و بهره برداری بهینه از مدیریت دانش استفاده نمود با توجه به اینکه تا کنون تحقیقی در این زمینه صورت نپذیرفته، لذا تحقیق حاضر انجام می گیرد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

 

فصل دوم مبانی نظری تحقیق

   2-1- مقدمه 13

   2-2- دانش 13

   2-3- اطلاعات 14

   2-4- تفاوت اطلاعات و دانش 14

   2-5- طبقه‌بندی انواع دانش 15

     2-5-1- انواع دانش از نظر نوناكا 16

     2-5-2- انواع دانش از نظر نوناكا و تاكه‌اوچی 17

     2-5-3- انواع دانش از نظر وارنك و دیگران 17

     2-5-4- طبقه‌بندی انواع دانش از نظر فایر استون 18

     2-5-5- انواع دانش از نظر جورنا 18

     2-5-6 – انواع دانش از نظر بلاكر 19

     2-5-7- انواع دانش از نظر لیدنر و علوی 19

     2-5-8- انواع دانش از نظر ارسطو 19

     2-5-9- دانش اصلی و  دانش فرعی 20

   2-6- سیر مراحل تبدیل داده به دانش و خرد سازمانی 20

   2-7- جریان دانش 20

   2-8- فرآیند دانش 21

     2-8-1- در اختیار گرفتن دانش 21

     2-8-2- ذخیره‌سازی 21

     2-8-3- پردازش 21

     2-8-4- انتقال 21

   2-9- خصوصیات دانش 22

   2-10- منابع دانش 23

   2-11- دانش سازمانی 25

   2- 12- مفهوم مدیریت دانش 27

   2- 13- تاریخچه مدیریت دانش  29

   2-14- تئوری‌های مدیریت دانش 31

     2-14-1- تئوری مدیریت دانش جامع (CKMT) 31

     2-14-2- تئوری مدیریت دانش تیمی (TKMT) …32

     2-14-3- تئوری مدیریت دانش جامعه‌گرا 32

   2-15- هدف های مدیریت دانش 33

   2-16- عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی 33

     2-16-1- مردم و فرهنگ سازمانی 34

     2-16-2- فرایند 34

     2-16-3-  فناوری 34

   2-17- عوامل كلیدی موفقیت مدیریت دانش 34

   2-18- مدل‌های مدیریت دانش 37

     2-18-1- مدل عمومی دانش در سازمان 37

     2-18-2- مدل بویسوت 34

     2-18-3- مدل نوناكا 35

     2-18-4- مدل نوناکا و تاکه اوچی 40

     2-18-5- مدل فلاین 41

     2-18-6- مدل چو 42

     2-18-7- مدل استیو هالس 43

     2-18-8- مدل پیتر گوتشاک 44

     2-18-9- مدل لیانج 45

   2-19-  روش‌های دانش آفرینی در سازمان 47

     2-19-1- كسب دانش 47

     2-19-2-  اجاره دانش 47

     2-19-3- منابع متعهد 48

     2-19-4- هم جوشی 48

     2-19-5- تطابق 48

   2-20- چرخه‌ی مدیریت دانش 48

     2-20-1- نیاز به دانش 50

     2-20-2- توسعه و بهبود دانش 50

     2-20-3- توزیع و نشر دانش 51

     2-20-4- بهره‌برداری از دانش  51

     2-20-5- حفظ و ذخیره دانش 52

     2-20-6- ارزیابی دانش 52

   2-21- موانع و چالشهای مدیریت دانش 53

   2-22- پیشینه‌ تحقیق 57

     2-22-1- پژوهش‌های خارجی 57

     2-22-2- پژوهش‌های داخلی 58

   2-23- چارچوب نظری تحقیق 63

   2-24- مدل نظری تحقیق 68

 

منابع

 

 

 

فهرست جدول ها

جدول(2-1) كاربرد انواع دانش در ساختارهای پنج گانه مینتزبرگ (جورنا، 2001) 18

جدول (2-2) عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش 35

جدول (2-3) مدل SECL تعامل دانش نهفته و صریح نوناکا 40

جدول(2-4) چارچوب نظری تحقیق 63

 

 

 

 

 

  • پاورپوینت کاربرد نانوتکنولوژی در صنعت ساختمان و معماری

    پاورپوینت کاربرد نانوتکنولوژی در صنعت ساختمان و معماری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کاربرد نانوتکنولوژی در صنعت ساختمان و معماری جهت رشته ی معماری در قالب 38 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با…

  • پاورپوینت روش اثباتی و هموارسازی سود

    پاورپوینت روش اثباتی و هموارسازی سود دانلود پاورپوینت رایگان ارائه درس تئوری حسابداری پاورپوینت روش اثباتی و هموارسازی سود روش اثباتی و هموارسازی سود روش اثباتی الگوی مبتنی بر تحلیلی نمایندگی تئوری اثباتی حسابداری ارزیابی روش اثباتی هموارسازی سود-فرضیه های…

  • پاورپوینت عوامل موثر بر فرهنگ سازمانی

    پاورپوینت عوامل موثر بر فرهنگ سازمانی پاورپوینت درباره فرهنگ سازمانی دانلود پاورپوینت فرهنگ سازمانی پاورپوینت مدیریت فرهنگ سازمانی پاورپوینت در مورد فرهنگ سازمانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت عوامل موثر بر فرهنگ سازمانی جهت رشته ی جامعه شناسی و…

  • سیاست کیفری ایران در ارتباط با مجازات های جایگزین حبس در لایحه قانون مجازات اسلامی سال 1390

    سیاست کیفری ایران در ارتباط با مجازات های جایگزین حبس در لایحه قانون مجازات اسلامی سال 1390 مجازات های جایگزین حبس مجازات های جایگزین حبس در قانون جدید مجازات های جایگزین حبس در ایران انواع مجازات های جایگزین حبس شرایط…

  • دانلود تحقیق نرون ها و شبکه عصبی مصنوعی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق نرون ها و شبکه عصبی مصنوعی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی نرون ها و شبکه عصبی مصنوعی با فرمت docx در قالب 19 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با…

  • پیشینه استفاده از فولاد پرمقاومت در صنعت مهندسی ساختمان

    پیشینه استفاده از فولاد پرمقاومت در صنعت مهندسی ساختمان فولاد پرمقاومت فولاد ساختمانی روند تولید فولادهای پرمقاومت مکانیزمهای افزایش مقاومت در فولاد پیشینه استفاده از فولاد پرمقاومت در صنعت مهندسی ساختمان دانلود مقالات عمران دانلود مقالات رشته عمران رفتن به…

  • نقش والدین در شکل گیری عزت نفس فرزندان

    نقش والدین در شکل گیری عزت نفس فرزندان تحقیق درباره عزت نفس انواع عزت نفس ابعاد مختلف عزت نفس عزت نفس از دیدگاه قرآن عزت نفس از دیدگاه احادیث تاثیر والدین در شکل گیری عزت نفس رفتن به سايت اصلي…

  • پروپوزال ابهام و لزوم رفع آن از مورد معامله

    پروپوزال ابهام و لزوم رفع آن از مورد معامله اصل لزوم رفع ابهام ابهام در معامله ابهام در مورد معامله رفع ابهام از مورد معامله جلوه‌های ابهام در مورد معامله ابهام در مورد معامله و لزوم رفع آن پروپوزال ابهام…

  • ارزیابی رابطه رضایت شغلی کارمندان با رضایت مشتریان

    ارزیابی رابطه رضایت شغلی کارمندان با رضایت مشتریان رضایت مشتری رضایت شغلی کارکنان عوامل موثر بر رضایت مشتری عوامل موثر بر رضایت شغلی رابطه رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتری عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان پایان نامه رضایت شغلی…

  • پیامدهای قاچاق انسان

    پیامدهای قاچاق انسان قاچاق انسان پیامدهای قاچاق انسان تحقیق قاچاق انسان تحقیق درباره قاچاق انسان تبعات قاچاق انسان پیامدهای فردی قاچاق انسان پیامدهای خانوادگی قاچاق انسان پیامدهای اجتماعی قاچاق انسان رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق رشته حقوق پیامدهای قاچاق…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش در مورد خودشناسی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش در مورد خودشناسی فصل دوم پایان نامه خودشناسی مبانی نظری خودشناسی پیشینه تحقیق خودشناسی پیشینه داخلی خودشناسی پیشینه خارجی خودشناسی پیشینه پژوهش خودشناسی پیشینه نظری خودشناسی ادبیات نظری خودشناسی چارچوب نظری خودشناسی رفتن به سايت…

  • پاورپوینت تهویه و انواع آن

    پاورپوینت تهویه و انواع آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تهویه و انواع آن جهت رشته ی پزشکی در قالب 146 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       برای…

  • بررسی راههای اثبات و مجازات زنا در فقه امامیه و قانون مجازات اسلامی

    بررسی راههای اثبات و مجازات زنا در فقه امامیه و قانون مجازات اسلامی پایان نامه حد زنا زنا در فقه امامیه مبانی حد زنا در فقه امامیه آیات قرآنی پیرامون مجازات زنا آیات قرآنی پیرامون راههای اثبات زنا اجرای علنی…

  • پاورپوینت گزارش طرحهای شرکت آب منطقه ای یزد

    پاورپوینت گزارش طرحهای شرکت آب منطقه ای یزد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت گزارش طرحهای شرکت آب منطقه ای یزد جهت رشته گوناگون در قالب 19 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پاورپوینت بررسی مفهومی مديريت سود

    پاورپوینت بررسی مفهومی مديريت سود کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی مفهومی مديريت سود بررسی مفهومی مديريت سود مديريت سود مفهوم مدیریت سود شیوه های مدیریت سود کشف مدیریت سود مدیریت سود و وجوه نقد حاصل از عملیات ارتباط ارزشی سود…

  • مقاله مهندسی مواد با عنوان آزمون جریان های گردابی

    مقاله مهندسی مواد با عنوان آزمون جریان های گردابی امپدانس Eddy Current Testing اصول القای الكترومغناطیس آزمون جریان های گردابی (ET) دانلود مقاله مهندسی مواد با عنوان آزمون جریان های گردابی تست جریان های گردابی سیستم همکاری در فروش فایل…

  • پاورپوینت مدلهای تصمیم گیری در مراقبت سلامت

    پاورپوینت مدلهای تصمیم گیری در مراقبت سلامت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدلهای تصمیم گیری در مراقبت سلامت جهت رشته مدیریت در قالب 40 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • ارزیابی بهره مندی از مدیریت دانش در تصمیم گیران مدیران

    ارزیابی بهره مندی از مدیریت دانش در تصمیم گیران مدیران نقش مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران رابطه مدیریت دانش و تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس پیاده سازی مدیریت دانش در سازمانها هدف از پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان اموزش پرورش پایان…

  • پاورپوینت و ارائه کامل دیود (Diode)

    پاورپوینت و ارائه کامل دیود (Diode) دانلود پاورپوینت دیود دانلود پاورپوینت Diode دانلود پاورپوینت دوقطبی الکتریکی دانلود پاورپوینت مدارات یکسو ساز پدیده های Diffusion و Drift تبدیل جریان متناوب به جریان مستقیم دانلود پاورپوینت و ارائه کامل دیود رفتن به…

  • پاورپوینت مروری بر كليات و مفاهيم مديريت رفتار سازمانی

    پاورپوینت مروری بر كليات و مفاهيم مديريت رفتار سازمانی رفتن به سايت اصلي   دانلود پاورپوینت مروری بر كليات و مفاهيم مديريت رفتار سازمانی جهت رشته مدیریت در قالب 13 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با…

  • دانلود تحقیق تعریف رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد آن با فرمت ورد

    دانلود تحقیق تعریف رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد آن با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد آن با فرمت docx در قالب 35 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و…

  • پاورپوینت بازاريابي و مشتري مداري

    پاورپوینت بازاريابي و مشتري مداري کلمات کلیدی : پاورپوینت بازاريابي و مشتري مداري بازاريابي و مشتري مداري تحقیق بازاريابي و مشتري مداري مقاله بازاريابي و مشتري مداري آميخته بازاريابي خدمات مديريت مشتريان داخلي گرايش بازاريابي اجتماعي مزاياي رضايت مشتري جلب…

  • پاورپوینت نماهای ساختمانی خشک در 53 اسلاید کاملا قابل ویرایش به طور کامل و جامع همراه با تصاویر و دیتایل های اجرایی و توضیحات فنی

    پاورپوینت نماهای ساختمانی خشک در 53 اسلاید کاملا قابل ویرایش به طور کامل و جامع همراه با تصاویر و دیتایل های اجرایی و توضیحات فنی پروژه پاورپوینت نماهای ساختمانی خشک رفتن به سايت اصلي در این پروژه پاورپوینت نماهای ساختمانی خشک…

  • مبانی نظری ارزیابی رابطه بین معیار عدم تقارن زمانی سود با معیار MTB

    مبانی نظری ارزیابی رابطه بین معیار عدم تقارن زمانی سود با معیار MTB معیار سود و زیانی معیار ترازنامه ای محافظه كاری محافظه كاری سود و زیانی محافظه كاری ترازنامه ای ارتباط معیار سود و زیانی و معیار ترازنامه ای…

  • پاورپوینت بررسی عوامل روانی اجتماعی مؤثر بر سلامت نیروی کار

    پاورپوینت بررسی عوامل روانی اجتماعی مؤثر بر سلامت نیروی کار پاورپوینت بررسی عوامل روانی اجتماعی مؤثر بر سلامت نیروی کار تحقیق بررسی عوامل روانی اجتماعی مؤثر بر سلامت نیروی کار استرس شغلی تعریف استرس استرسورهای شغلی ویژگیهای نقش ویژگیهای شغل…

  • ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه

    ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه پایان نامه ارزیابی عملکرد پایان نامه ارزیابی عملکرد مالی پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان پایان نامه ارزیابی عملکرد به روش topsis پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه شاخص های ارزیابی عملکرد…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی مدیریت مسیر شغلی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی مدیریت مسیر شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدیریت مسیر شغلی مبانی نظری مدیریت مسیر شغلی پیشینه تحقیق مدیریت مسیر شغلی پیشینه داخلی مدیریت مسیر شغلی پیشینه خارجی مدیریت مسیر شغلی پیشینه پژوهش…

  • دانلود تحقیق رضایت از زندگی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق رضایت از زندگی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی رضایت از زندگی با فرمت docx در قالب 19 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد    …

  • کارآموزی كارگاه برق و الکترونیک

    کارآموزی كارگاه برق و الکترونیک دانلود گزارش کارآموزی رشته برق و الکترونیک دانلود گزارش کارآموزی برق و الکترونیک دانلود کارآموزی رشته برق و الکترونیک دانلود کارآموزی برق و الکترونیک دانلود کارآموزی كارگاه برق و الکترونیک دانلود گزارش کارآموزی رفتن به…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی مبانی نظری سرمایه اجتماعی پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش…

  • پاورپوینت آشنایی با استراتژی بک آپ گیری

    پاورپوینت آشنایی با استراتژی بک آپ گیری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با استراتژی بک آپ گیری جهت رشته کامپیوتر و IT در قالب 23 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • دانلود تحقیق مفهوم ریسک و ریسک های ناشی از شرکت با فرمت ورد

    دانلود تحقیق مفهوم ریسک و ریسک های ناشی از شرکت با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی مفهوم ریسک و ریسک های ناشی از شرکت با فرمت docx در قالب 45 صفحه ورد بصورت کامل…

  • پاورپوینت پایه گذاری و مدیریت یک رجیستری بیماری

    پاورپوینت پایه گذاری و مدیریت یک رجیستری بیماری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پایه گذاری و مدیریت یک رجیستری بیماری جهت رشته مدیریت در قالب 31 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پاورپوینت حسابرسی مبتنی بر ریسک

    پاورپوینت حسابرسی مبتنی بر ریسک پاورپوینت حسابرسی مبتنی بر ریسک+pdf پاورپوینت حسابرسی مبتنی بر ریسک ppt پاورپوینت حسابرسي مبتني بر ريسك پاورپوینت حسابرسی داخلی مبتنی بر ریسک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت حسابرسی مبتنی بر ریسک جهت رشته حسابداری در…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه نظریه های مشکلات رفتاری

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه نظریه های مشکلات رفتاری فصل دوم پایان نامه نظریه های مشکلات رفتاری مبانی نظری نظریه های مشکلات رفتاری پیشینه تحقیق نظریه های مشکلات رفتاری پیشینه پژوهش نظریه های مشکلات رفتاری پیشینه نظری نظریه…